Учени направиха уникална снимка на Слънцето | IT.dir.bg

Учени направиха уникална снимка на Слънцето 2

Учени направиха уникална снимка на Слънцето

Данните ще позволят на учените да научат повече за атмосферата на нашата звезда

Астрономи от САЩ са направили първата по рода си снимка на горещия външен слой на короната на Слънцето, разкривайки никога не виждани структури, скрити в регионите, възприемани от досегашната техника като празни или тъмни.

Новите изображения с висока разделителна способност разкриват магнитни нишки с широчина до 500 километра. Вътре в тях тече плазма с температура от милиони градуси.

Снимка: Hi-C

Откритието хвърля нов поглед върху интензивната атмосфера на нашата родна звезда.

Оригиналните кадри са заснети от научния апарат Hi-C през 2018 година, но анализирането им и разкриването им пред широката публика идват 2 години по-късно. Hi-C може да забележи обекти с размер от 70 километрана повърхността на Слънцето, което е впечатляващо предвид неговата големина и отдалеченост от Земята.

Магнитното поле и плазмените нишки, са важна част от механизма, който произвежда слънчеви бури - дейности, които в крайна сметка могат да ни засегнат тук, на Земята. Новите изображения ще помогнат за по-доброто познаване на нашата звезда и евентуалното предсказване на възникването на опасни слънчеви изригвания.

Оригиналното проучване е публикувано в Astrophysical Journal.

Учени направиха уникална снимка на Слънцето 2

Учени направиха уникална снимка на Слънцето

Данните ще позволят на учените да научат повече за атмосферата на нашата звезда

| Редактор : Стоян Гогов 21 3273 Снимка: Hi-C

Снимка: Hi-C

Оригиналното проучване е публикувано в Astrophysical Journal.