270-метров астероид е преминал край Земята | IT.dir.bg

270-метров астероид е преминал край Земята

Астероид колкото три футболни игрища е преминал вчера близо до Земята.

Космическа камера на проекта Slooh e проследила от 16 ч. приближаването на астероида, който се е движил със скорост 43 000 км/ч на разстояние около 3,4 милиона километра, съобщава Ройтерс, цитирани от БТА.

Астрономи в Дубай са направили снимки на тази част от небето, където се e очаквало да се вижда астероидът, но движението му на живо не е личало заради звездите.

Главната обсерватория на проекта на вр. Тейде на Канарските острови е била заледена и не е могла да бъде използвана за предаване на живо.
Астероидът с обозначение 2000 ЕМ26 е с диаметър около 270 м.

"Продължаваме да откриваме потенциално опасни астероиди - понякога само дни преди те да се доближат максимално до Земята - каза Пол Кокс, технически и научен директор на проекта Slooh. - Трябва да ги открием, преди те да ни открият".

Преди една година друг астероид се разби над Челябинск, Русия, и рани 1200 души.
270-метров астероид е преминал край Земята

Астероид колкото три футболни игрища е преминал вчера близо до Земята.

Астероидът с обозначение 2000 ЕМ26 е с диаметър около 270 м.