Таблетът PlayBook дърпа RIM към дъното | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Таблетът PlayBook дърпа RIM към дъното
EPA/БГНЕС

Таблетът PlayBook дърпа RIM към дъното

Канадският производител на BlackBerry - Research In Motion (RIM) - регистрира годишен спад от 71% при печалбата си през третото финансово тримесечие на тази година.

9 151
За периода септември - ноември компанията е спечелила едва 265 млн. долара, докато година по-рано положителният финансов резултат е бил 911 млн. долара. Общите приходи на RIM за същия период са били 5.169 млрд. долара, което е спад от 6%, отбелязва livebiz.bg.

Като причина за слабия финансов резултат компанията изтъква загубите от над 500 млн. долара от продажби на таблета PlayBook. Освен това компанията трябваше да плати обезщетение от 54 млн. долара на потърпевшите при прекъсването на услугите за съобщения през октомври.

Между август и ноември са били продадени 14.1 млн. броя BlackBerry, което е 33% ръст спрямо предходното тримесечие. За същия период RIM е продала 150 хил. броя таблети PlayBook.

За да спечели клиенти компанията обяви, че ще прави отстъпки от цената на своите устройства. За сега ефектът не е голям, но въпреки това главният изпълнителен директор Майк Лазаридис заяви, че компанията ще остане на пазара на таблети.

Броят на абонатите на Blackberry скочи през изминалото тримесечие с 35% до 75 млн. души. Положителното развитие бе обяснено с курса на силна експанзия в чужбина. Колко нови клиенти са били спечелени извън Северна Америка обаче засега не е ясно.
Таблетът PlayBook дърпа RIM към дъното

Таблетът PlayBook дърпа RIM към дъното

Канадският производител на BlackBerry - Research In Motion (RIM) - регистрира годишен спад от 71% при печалбата си през третото финансово тримесечие на тази година.

9 151 EPA/БГНЕС
За периода септември - ноември компанията е спечелила едва 265 млн. долара, докато година по-рано положителният финансов резултат е бил 911 млн. долара. Общите приходи на RIM за същия период са били 5.169 млрд. долара, което е спад от 6%, отбелязва livebiz.bg.

Като причина за слабия финансов резултат компанията изтъква загубите от над 500 млн. долара от продажби на таблета PlayBook. Освен това компанията трябваше да плати обезщетение от 54 млн. долара на потърпевшите при прекъсването на услугите за съобщения през октомври.

Между август и ноември са били продадени 14.1 млн. броя BlackBerry, което е 33% ръст спрямо предходното тримесечие. За същия период RIM е продала 150 хил. броя таблети PlayBook.

За да спечели клиенти компанията обяви, че ще прави отстъпки от цената на своите устройства. За сега ефектът не е голям, но въпреки това главният изпълнителен директор Майк Лазаридис заяви, че компанията ще остане на пазара на таблети.

Броят на абонатите на Blackberry скочи през изминалото тримесечие с 35% до 75 млн. души. Положителното развитие бе обяснено с курса на силна експанзия в чужбина. Колко нови клиенти са били спечелени извън Северна Америка обаче засега не е ясно.