Микробус без водач ще се движи в Холандия | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Микробус без водач ще се движи в Холандия
DarikNews.bg

Микробус без водач ще се движи в Холандия

0 100
Шестместен микробус без водач ще бъде тестван през ноември в Холандия, съобщи сп. “Сианс е авнир“. Возилото е кръстено WEpod EZ-10. Особеното е, че то няма да се движи в специално резервирана за него лента на пътя. WEpod EZ-10 може да развие максимална скорост 25 км/ч, но остава в гаража, когато времето е лошо, нощем и в пиковите часове. Това не е толкова страшно, като се има предвид, че става въпрос за обществен транспорт. Проектът е на стойност 3,5 милиона евро и всъщност включва два микробуса. От технологична гледна точка няма големи новости - използвани са сензори, система за геолокализация, камери, за да се открият препятствия и микробусът да приспособи движението си към заобикалящата го среда или да се отклони от пътя, ако това е необходимо. Новото е, че WEpod EZ-10 ще бъде пуснат в движение, без да ползва специално резервирана за него лента на пътя. Това ще е първото подобно тестване в Европа. Второто е планирано между май и юли следващата година. Маршрутът е 10-километров - между кампуса на университета във Вагенинген и гара Еде-Вагенинген. Четириколесното возило, разработено от компанията “ИйзиМайл“, е без волан и педали. Ползвателите му резервират местата си и отварят вратата му с помощта на апликация за смартфон. Движението на WEpod EZ-10 все пак ще бъде наблюдавано от разстояние от контролна зала. След първите тестове не е изключено в микробуса да бъде инсталиран джойстик, за да може пътниците да го ползват в случай, че функционирането му е нарушено. Източник: БТА
Микробус без водач ще се движи в Холандия

Микробус без водач ще се движи в Холандия

0 100 DarikNews.bg
Шестместен микробус без водач ще бъде тестван през ноември в Холандия, съобщи сп. “Сианс е авнир“. Возилото е кръстено WEpod EZ-10. Особеното е, че то няма да се движи в специално резервирана за него лента на пътя. WEpod EZ-10 може да развие максимална скорост 25 км/ч, но остава в гаража, когато времето е лошо, нощем и в пиковите часове. Това не е толкова страшно, като се има предвид, че става въпрос за обществен транспорт. Проектът е на стойност 3,5 милиона евро и всъщност включва два микробуса. От технологична гледна точка няма големи новости - използвани са сензори, система за геолокализация, камери, за да се открият препятствия и микробусът да приспособи движението си към заобикалящата го среда или да се отклони от пътя, ако това е необходимо. Новото е, че WEpod EZ-10 ще бъде пуснат в движение, без да ползва специално резервирана за него лента на пътя. Това ще е първото подобно тестване в Европа. Второто е планирано между май и юли следващата година. Маршрутът е 10-километров - между кампуса на университета във Вагенинген и гара Еде-Вагенинген. Четириколесното возило, разработено от компанията “ИйзиМайл“, е без волан и педали. Ползвателите му резервират местата си и отварят вратата му с помощта на апликация за смартфон. Движението на WEpod EZ-10 все пак ще бъде наблюдавано от разстояние от контролна зала. След първите тестове не е изключено в микробуса да бъде инсталиран джойстик, за да може пътниците да го ползват в случай, че функционирането му е нарушено. Източник: БТА