Австрийски учени искат да възродят цепелините | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Австрийски учени искат да възродят цепелините 16
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Австрийски учени искат да възродят цепелините

Готов е проект за 10 пъти по-голям въздухоплавателен съд от "Хинденбург", който ще носи 20 000 тона без вредни емисии

| Редактор: Кристиан Антонов 10 6301

Могат ли цепелините да се завърнат отново в небето и да започнат да превозват, ако не пътници, то поне товари? Според екип от австрийски учени, това е напълно възможно и в подкрепа на твърдението си те са създавали проект за цепелин, десет пъти по-голям от известния "Хинденбург", който сложи край на ерата на тези въздухоплавателни средства през 1937 г. след исторически пожар.

Въпреки съществуващите опасения, заради които в момента този транспорт не е популярен, учените смятат, че именно цепелините могат да направят революция в междуконтиненталния транспортен бизнес, а използването на водород за издигането им, може да смали вредното влияние на водния транспорт до минимум.

Благодарение на големината и технологията на учените цепелинът може да вдига до 1000 пъти повече, като освен това скоростта му ще е много по-бърза от тази на корабите. При това без да използва почти никакво гориво, а разчитайки на въздушните течения на височина от 10 до 20 км, които достигат до 165 км/час.

Вижте как изглеждаше най-големият пътнически цепелин - "Хинденбург" >> >> >>

Според изчисленията на австрийските учени, един подобен дирижабъл ще може за по-малко от две седмици да обиколи земята, при това натоварен с 20 000 тона. Това всъщност не се е променяло никога и човечеството пропуска огромни ползи от това, че не оползотворява силата на вятъра, смятат учените.

Теченията не са се променяли повече от 100 години, а тази енергия е екологична и безплатна. Цепелините вече могат да бъдат създадени много по-безопасни от тези, летели в началото на миналия век и ужасните катастрофи повече да не се повторят.

Новите технологии, използването на карбонови влакна, както и на различни системи за безопасност могат да направят така, че огромният целеплин да бъде построен и да работи безопасно.

И въпреки това - като още една мярка за безопасност, а и за оптимизиране на разходите, е планирано също целепелинът да е автономен. Той вече няма нужда от екипаж и може да се движи, управляван дистанционно или дори като сам взима решения с помощта на изкуствен интелект.

Австрийски учени искат да възродят цепелините 16

Австрийски учени искат да възродят цепелините

Готов е проект за 10 пъти по-голям въздухоплавателен съд от "Хинденбург", който ще носи 20 000 тона без вредни емисии

| Редактор: Кристиан Антонов 10 6301 Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Могат ли цепелините да се завърнат отново в небето и да започнат да превозват, ако не пътници, то поне товари? Според екип от австрийски учени, това е напълно възможно и в подкрепа на твърдението си те са създавали проект за цепелин, десет пъти по-голям от известния "Хинденбург", който сложи край на ерата на тези въздухоплавателни средства през 1937 г. след исторически пожар.

Въпреки съществуващите опасения, заради които в момента този транспорт не е популярен, учените смятат, че именно цепелините могат да направят революция в междуконтиненталния транспортен бизнес, а използването на водород за издигането им, може да смали вредното влияние на водния транспорт до минимум.

Благодарение на големината и технологията на учените цепелинът може да вдига до 1000 пъти повече, като освен това скоростта му ще е много по-бърза от тази на корабите. При това без да използва почти никакво гориво, а разчитайки на въздушните течения на височина от 10 до 20 км, които достигат до 165 км/час.

Вижте как изглеждаше най-големият пътнически цепелин - "Хинденбург" >> >> >>

Според изчисленията на австрийските учени, един подобен дирижабъл ще може за по-малко от две седмици да обиколи земята, при това натоварен с 20 000 тона. Това всъщност не се е променяло никога и човечеството пропуска огромни ползи от това, че не оползотворява силата на вятъра, смятат учените.

Теченията не са се променяли повече от 100 години, а тази енергия е екологична и безплатна. Цепелините вече могат да бъдат създадени много по-безопасни от тези, летели в началото на миналия век и ужасните катастрофи повече да не се повторят.

Новите технологии, използването на карбонови влакна, както и на различни системи за безопасност могат да направят така, че огромният целеплин да бъде построен и да работи безопасно.

И въпреки това - като още една мярка за безопасност, а и за оптимизиране на разходите, е планирано също целепелинът да е автономен. Той вече няма нужда от екипаж и може да се движи, управляван дистанционно или дори като сам взима решения с помощта на изкуствен интелект.