До 2025 г. Русия ще може да изстрелва до 20 ракети "Ангара" | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
До 2025 г. Русия ще може да изстрелва до 20 ракети "Ангара" 12
Снимка: Минобороны РФ

До 2025 г. Русия ще може да изстрелва до 20 ракети "Ангара"

Според руският министър на отбраната това ще гарантира независим достъп и постоянно присъствие на Русия в космоса.

| Редактор: Стоян Гогов 150 9222

Космодрумът "Плесецк", след приключване на плануваните до 2025 г. работи, ще може да извършва ежегодно до 20 изстрелвания на леки и тежки ракети-носители "Ангара". Това заяви руският министър на отбраната и генерал на армията Сергей Шойгу, цитиран от ТВ "Звезда" и Russia Beyond.

Вижте как изглежда ракетата "Ангара" >> >> >>

"Изпълнението на планирания набор от работи до 2025 г. по създаването на космическия ракетен комплекс "Ангара" ще позволи до 20 изстрелвания на ракети-носители "Ангара" от лек и тежък клас от космодрома "Плесецк", както и ще гарантира независим достъп и постоянно присъствие на Русия в космоса", каза той по време на проверката на готовността за изстрелване на "Ангара".

По данни на министерството на отбраната универсалният стартови комплекс включва над 130 съоръжения и над 50 технологични системи.

По-рано съобщиха, че изстрелването на тежката ракета-носител "Ангара-A5" ще се състои на 28 ноември. Общо шест изстрелвания на "Ангара-A5" са планирани в рамките на летателни изпитания. Днес се предвижда ракетата "Бриз-М" да бъде внесена в стартовия комплекс.

"Ангара" е семейство ракети-носители от модулен тип с кислородно-керосинови двигатели, която включва в себе си носители от различни класове - от леки до тежки: леки "Ангара-1.2", средни "Ангара-А3", тежки "Ангара-А5" и модернизирани "Ангара-A5M", повишена товароносимост - "Ангара-A5В".

Предполага се, че "Ангара" трябва да замени изцяло ракетите-носители "Протон-М" през 2024 година.

Какво знаем за тежката "Ангара А5"

Тежката версия има 4 помощни ускорителя, като всеки един от тях на практика е версия на първата степен на Ангара А1.2, работещ с течен кислород и керосин, които се изгарят от ракетния двигател РД-191.

Заедно с ядрото, при излитането функционират общо 5 агрегата РД-191. Втората използва същото гориво и ракетният двигател РД-0124A. Нещата са по-сложни при третата степен, защото тя може да бъде или с модулът Бриз-М, ползващ токсичното гориво диазотен тетраоксид и асиметричен диметилхидразин или модулът КВТК, работещ с течен водород и кислород.

На ниска околоземна орбита Ангара А5 ще може да се извежда 24 500 килограма, а на геостационарна - 7500 кг. Цената на един пуск ще е около 100 милиона долара.

Проблемите

Основният проблем на "Ангара А5" е, че е морално остаряла. Нейните способности са сходни с тези на американската ракета Falcon-9, но цената на изстрелването е с цели 40 милиона долара повече.

Русия продължава да развива своя доста успешен керосиново-кислороден двигател, който наистина има голям потенциал. Експертите обаче споделят, че бъдещето е на метановите ракетни двигатели. Към днешна дата SpaceX и Blue Origin са във финалната фаза на разработката на подобен агрегат, а Русия още не е стартирала планирането му.

Роскосмос няма ясни планове и за прилагането на технология, свързана с повторно използване на ракетите.

Всичко това означава, че "Ангара" няма да бъде конкурентна на пазара за комерсиални мисии. Основният ѝ клиент ще е руската армия, а евентуално Роскосмос ще я ползва за различни научни мисии или изграждането на конструкции в орбита.

Заради скромния си бюджет, Роскосмос не планира самостоятелни изследователски мисии, което означава, че "Ангара" няма да стане масово използвана ракета.

До 2025 г. Русия ще може да изстрелва до 20 ракети "Ангара" 12

До 2025 г. Русия ще може да изстрелва до 20 ракети "Ангара"

Според руският министър на отбраната това ще гарантира независим достъп и постоянно присъствие на Русия в космоса.

| Редактор : Стоян Гогов 150 9222 Снимка: Минобороны РФ

Космодрумът "Плесецк", след приключване на плануваните до 2025 г. работи, ще може да извършва ежегодно до 20 изстрелвания на леки и тежки ракети-носители "Ангара". Това заяви руският министър на отбраната и генерал на армията Сергей Шойгу, цитиран от ТВ "Звезда" и Russia Beyond.

Вижте как изглежда ракетата "Ангара" >> >> >>

"Изпълнението на планирания набор от работи до 2025 г. по създаването на космическия ракетен комплекс "Ангара" ще позволи до 20 изстрелвания на ракети-носители "Ангара" от лек и тежък клас от космодрома "Плесецк", както и ще гарантира независим достъп и постоянно присъствие на Русия в космоса", каза той по време на проверката на готовността за изстрелване на "Ангара".

По данни на министерството на отбраната универсалният стартови комплекс включва над 130 съоръжения и над 50 технологични системи.

По-рано съобщиха, че изстрелването на тежката ракета-носител "Ангара-A5" ще се състои на 28 ноември. Общо шест изстрелвания на "Ангара-A5" са планирани в рамките на летателни изпитания. Днес се предвижда ракетата "Бриз-М" да бъде внесена в стартовия комплекс.

"Ангара" е семейство ракети-носители от модулен тип с кислородно-керосинови двигатели, която включва в себе си носители от различни класове - от леки до тежки: леки "Ангара-1.2", средни "Ангара-А3", тежки "Ангара-А5" и модернизирани "Ангара-A5M", повишена товароносимост - "Ангара-A5В".

Предполага се, че "Ангара" трябва да замени изцяло ракетите-носители "Протон-М" през 2024 година.

Какво знаем за тежката "Ангара А5"

Тежката версия има 4 помощни ускорителя, като всеки един от тях на практика е версия на първата степен на Ангара А1.2, работещ с течен кислород и керосин, които се изгарят от ракетния двигател РД-191.

Заедно с ядрото, при излитането функционират общо 5 агрегата РД-191. Втората използва същото гориво и ракетният двигател РД-0124A. Нещата са по-сложни при третата степен, защото тя може да бъде или с модулът Бриз-М, ползващ токсичното гориво диазотен тетраоксид и асиметричен диметилхидразин или модулът КВТК, работещ с течен водород и кислород.

На ниска околоземна орбита Ангара А5 ще може да се извежда 24 500 килограма, а на геостационарна - 7500 кг. Цената на един пуск ще е около 100 милиона долара.

Проблемите

Основният проблем на "Ангара А5" е, че е морално остаряла. Нейните способности са сходни с тези на американската ракета Falcon-9, но цената на изстрелването е с цели 40 милиона долара повече.

Русия продължава да развива своя доста успешен керосиново-кислороден двигател, който наистина има голям потенциал. Експертите обаче споделят, че бъдещето е на метановите ракетни двигатели. Към днешна дата SpaceX и Blue Origin са във финалната фаза на разработката на подобен агрегат, а Русия още не е стартирала планирането му.

Роскосмос няма ясни планове и за прилагането на технология, свързана с повторно използване на ракетите.

Всичко това означава, че "Ангара" няма да бъде конкурентна на пазара за комерсиални мисии. Основният ѝ клиент ще е руската армия, а евентуално Роскосмос ще я ползва за различни научни мисии или изграждането на конструкции в орбита.

Заради скромния си бюджет, Роскосмос не планира самостоятелни изследователски мисии, което означава, че "Ангара" няма да стане масово използвана ракета.