Google, Apple и Amazon плащат на служители да слушат разговорите ни | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Google, Apple и Amazon плащат на служители да слушат разговорите ни 3
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photo

Google, Apple и Amazon плащат на служители да слушат разговорите ни

Технологичните гиганти следят аудиофайловете на т.нар. умни асистенти с обяснението, че целта е да се повиши качеството на услугата

| Редактор: Стоян Гогов 69 10489

Google, Apple и Amazon са три от водещите технологични компании в света. Един от най-новите им продукти е т.нар. гласов или "умен" асистент. Статия на Bloomberg разкрива, че служители на технологичните компании не само имат достъп до записите, направени от тези устройства, но и ги преслушват. Така дори най-конфиденциалните ви лични разговори, които провеждате в своя дом, могат да се окажат проследявани, ако не сте достатъчно внимателни и говорите пред активиран гласов асистент.

Официално и трите компании признават, че звуковите записи се преслушват от хора, но с обяснението, че целта е да се подобри разпознаването на речта и повиши качеството на услугата. Но в същото време се оказва, че мнозинството от клиентите не знаят, че могат да са подслушвани.

Bloomberg съобщава, че е разговарял със седем души, които са преглеждали аудио файловете, направени от "умния" асистент Amazon Echo и услугата Alexa. Рецензенти обикновено транскрибират и анотират записите, за да помогнат за подобряване на системите за разпознаване на реч на Amazon.

Притеснителното е, че служителите на Amazon маркират и отбелязват в системата първото име на всеки клиент, неговия профил в Amazon и серийния номер на използваното Echo устройство. Това означава, че анонимността на потребителите е напълно компрометирана.

Служителите споделят как са си препращали "комични и забавни" разговори с колеги. Съобщава се, че са били чувани и случаи на домашно и сексуално насилие, но за тях не е било докладвано в полицията.

Докато Amazon разкрива, че е възможно да събира част от записите, направени от гласовия му асистент,  компанията не посочва, че файловете ще бъдат слушани и обработвани от хора.

Ситуацията с гласовия асистент Siri на Apple е сходна. Всеки iPhone или HomePod събира въпросите, изпратени към асистента. След, което те се рецензират от хора. Apple обаче не слага персонален идентификатор на записите и рецензентите не знаят на кой принадлежи гласът или от кое устройство идва той. По този начин анонимността на потребителите е гарантирана.

Google също събира всички записи и въпроси, направени през неговия гласов асистент - Google Assistant. Файловете обаче нямат никакви персонални данни, а задачата на рецензентите е просто да транскрибират текста, да определят пола на говорещия както и да отбележат дали е дете или възрастен.

В България най-използвана е услугата на Google, тъй като всеки Android телефон разполага с гласов асистент, който се активира с натискане на бутон и казване на фразата "ОК, Гугъл". Потребителите трябва да знаят, че рано или късно, зададените от тях въпроси за информация ще бъдат рецензирани от други хора, но анонимността на потребителите ще се запази.

Google, Apple и Amazon плащат на служители да слушат разговорите ни 3

Google, Apple и Amazon плащат на служители да слушат разговорите ни

Технологичните гиганти следят аудиофайловете на т.нар. умни асистенти с обяснението, че целта е да се повиши качеството на услугата

| Редактор : Стоян Гогов 69 10489 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photo

Google, Apple и Amazon са три от водещите технологични компании в света. Един от най-новите им продукти е т.нар. гласов или "умен" асистент. Статия на Bloomberg разкрива, че служители на технологичните компании не само имат достъп до записите, направени от тези устройства, но и ги преслушват. Така дори най-конфиденциалните ви лични разговори, които провеждате в своя дом, могат да се окажат проследявани, ако не сте достатъчно внимателни и говорите пред активиран гласов асистент.

Официално и трите компании признават, че звуковите записи се преслушват от хора, но с обяснението, че целта е да се подобри разпознаването на речта и повиши качеството на услугата. Но в същото време се оказва, че мнозинството от клиентите не знаят, че могат да са подслушвани.

Bloomberg съобщава, че е разговарял със седем души, които са преглеждали аудио файловете, направени от "умния" асистент Amazon Echo и услугата Alexa. Рецензенти обикновено транскрибират и анотират записите, за да помогнат за подобряване на системите за разпознаване на реч на Amazon.

Притеснителното е, че служителите на Amazon маркират и отбелязват в системата първото име на всеки клиент, неговия профил в Amazon и серийния номер на използваното Echo устройство. Това означава, че анонимността на потребителите е напълно компрометирана.

Служителите споделят как са си препращали "комични и забавни" разговори с колеги. Съобщава се, че са били чувани и случаи на домашно и сексуално насилие, но за тях не е било докладвано в полицията.

Докато Amazon разкрива, че е възможно да събира част от записите, направени от гласовия му асистент,  компанията не посочва, че файловете ще бъдат слушани и обработвани от хора.

Ситуацията с гласовия асистент Siri на Apple е сходна. Всеки iPhone или HomePod събира въпросите, изпратени към асистента. След, което те се рецензират от хора. Apple обаче не слага персонален идентификатор на записите и рецензентите не знаят на кой принадлежи гласът или от кое устройство идва той. По този начин анонимността на потребителите е гарантирана.

Google също събира всички записи и въпроси, направени през неговия гласов асистент - Google Assistant. Файловете обаче нямат никакви персонални данни, а задачата на рецензентите е просто да транскрибират текста, да определят пола на говорещия както и да отбележат дали е дете или възрастен.

В България най-използвана е услугата на Google, тъй като всеки Android телефон разполага с гласов асистент, който се активира с натискане на бутон и казване на фразата "ОК, Гугъл". Потребителите трябва да знаят, че рано или късно, зададените от тях въпроси за информация ще бъдат рецензирани от други хора, но анонимността на потребителите ще се запази.