Brand Finance, водеща компания за оценка и стратегически консултации за брандове, със седалище в Обединеното кралство, посочи за първи път Huawei като една от първите 10 най-скъпи марки в света. В наскоро публикувания доклад Brand Finance Global 500 2020, Huawei е третата китайска компания в списъка с обща стойност на марката от 65.084 милиарда щатски долара, което е 4,5 процента увеличение спрямо предходната година.

"Ясно е, че около следващата голяма възможност за телекомуникационната индустрия - 5G технологията, се заформя остра конкуренция, като Huawei разширява своето влияние на пазари, традиционно покривани от западни доставчици. Въпреки разпалилите се спорове, китайският гигант бележи ясен напредък със стойност на марката от 65,1 милиарда долара, и за първи път се нарежда сред първите 10 най-скъпи марки в света", пише Brand Finance в своя доклад.

Топ 10 на най-ценните марки

Снимка: Brand Finance

С 205 компании, които представляват 45,4 на сто от фигуриращите в топ 500, САЩ са най-силно застъпената икономика в класацията с комбинирана стойност на марките от 320,4 милиарда долара. Китай следва плътно в класацията със 70 компании, което се равнява на 18,9 на сто и комбинирана стойност на марките от 133,4 милиарда долара.

Технологичният сектор продължава да се позиционира като най-ценна бизнес сфера. 46, или 14% от 500-те най-скъпи марки, произхождат от технологичния сектор. Заедно те имат комбинирана стойност на марките от 986,5 милиарда долара. Huawei е единствената китайска технологична марка сред топ 10 на най-скъпите марки.

Китай и САЩ спорят за първото място

Снимка: Brand Finance

Зад стабилния ръст на стойността на марката на Huawei стои ангажиментът на компанията към разработване на иновации за непрекъснато подобряване на конкурентоспособността на продуктите й и потребителското изживяване с тях.

През 2019 г. Huawei правилно прогнозира, че ще достави 240 милиона смартфони и ще запази позицията си на втория по големина производител на смартфони в света. Компанията е доставила над 44 милиона бройки от своите флагман устройства от сериите Mate и P, като е регистрирала 50% увеличение спрямо предишни години. Към декември 2019 година доставените от Huawei 5G смартфони отбелязаха 6,9 милиона.

През миналата година Huawei представи и редица нови продукти, функциониращи във всички възможни сценарии, които покриват различни категории, включително таблети, персонални компютри, носими и IoT устройства в екосистемата HiLink.

Гледайки към бъдещето, Huawei остава бранд, който е силно ангажиран към стратегията за всички възможни сценарии. Ричард Ю, изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group, заяви: "Стратегията за всички сценарии ще остане основен фокус на Huawei през следващите пет до 10 години. Ние сме непоколебими в ангажимента си да създадем интегрирана екосистема, в която таблети, персонални компютри, VR устройства, смарт дисплеи, интелигентни високоговорители, автомобили и IoT устройства са свързани към смартфони, за да осигурят наистина гладко потребителско изживяване".