Какви самолети летят над България в учението "Тракийска пепелянка 2022" | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Какви самолети летят над България в учението "Тракийска пепелянка 2022" 43
Снимка: МО

Какви самолети летят над България в учението "Тракийска пепелянка 2022"

Полетите ще продължат до 19 август

| Редактор: Стоян Гогов 27 15597

На 8 август стартира едно от най-големите въздушни учения над нашата страна. До 19 август в небето ни ще летят изтребители на Българските военновъздушни сили, Кралските канадски военновъздушни сили, ВВС на Гърция, на Румъния и на САЩ в Европа.

Вижте как изглеждат самолетите, които ще летят над България във военното учение на НАТО >> >> >>

Основната цел на учението е подготовка на силите за съвместно участие в коалиционни операции. Какви самолети ще тренират в небето над България?

МиГ-29

МиГ-29

Снимка: iStock by Getty Images

Само няколко години преди края на социализма в България, София прави покупката на един от най-модерните за времето си самолети. През 1991 година България разполага с 22 броя от изтребителя четвърто поколение МиГ-29.

Към днешна дата страната ни има едва 13 останали бройки, като две от тях са учебни. Самолетът е с малък ресурс, а пилотите имат близо 10 пъти по-малък годишен нальот спрямо годините, в които МиГ-29 е закупен.

Въпреки това, дори и днес МиГ-29 продължава да е най-модерният самолет в арсенала на България.

Изтребителят е с два двигателя и има максимална скорост от 2450 км/ч. Той може да носи 6 броя ракети за борба с въздушни цели и неуправляеми бомби за стрелба по земни цели.

Су-25

Су-25

Снимка: БТА

През 1988 г. Военновъздушните сили на България получават 40 броя от съветския ударен самолет Су-25, който е предназначен за нанасянето на непосредствени удари върху бойното поле.

Су-25 играе важна роля в множество конфликти, осигурявайки непосредствена огнева поддръжка и елиминирайки вражеските сухопътни сили, чрез 30-милиметрово автоматично оръдие, управляеми и неуправляеми ракети и няколко различни вида бомби.

Су-25 се задвижва от два реактивни двигателя, предназначение да са особено ефективни на ниска надморска височина - самолетът може да лети само на няколко метра от земята с 975 км/ч. Бойният обсег е 750 километра, когато Су-25 носи 4400 килограма въоръжение и има монтирани 2 външни резервоара с гориво.

Тъй като е предназначен за мисии на ниска надморска височина, Су-25 е брониран, като около пилотската кабина има разположени предпазни елементи от стомана. Тялото на самолета пък е изградено от специална сплав, включваща 13% титан.

Българските ВВС осъществяват изключително успешна модернизация на Су-25. Тя обновява кабината, като аналоговите уреди са заменени с цифрови. Електрониката е обновена. Самолетът се сдобива с възможност за употреба на неуправляеми ракети С-13, управляеми ракети Х-29Т и управляеми бомби КАБ-50Кр. Въведен е и нов режим за точно пускане на бомби от височина 5 000 метра.

Към днешна дата България разполага с 14 бройки от щурмовия изтребител Су-25.

F-16

Снимка: Shutterstock

Военновъздушните сили на Гърция и Румъния ще летят с може би най-успешния комерсиално съвременен американски изтребител. Само в Европа към днешна дата се използват над 700 броя от F-16.

Самолетът е дело на американската компания Lockheed Martin и претърпява множество модернизации спрямо първоначалната версия, дебютирала през 70-те години на миналия век.

Гърция разполага с най-съвременната версия, същата като тази, поръчана от България. F-16V разполага с AESA радар с активна фазирана решетка и модерна електроника. Той може да открива и проследява над 20 цели едновременно - и на земята, и във въздуха.

F-16V може да носи различен набор от ракети въздух-въздух, въздух-земя и бомби. Те могат да се разположат на общо 11 оръжейни пилона, като цялостното тегло на боеприпасите може да достигне до 7 тона.

Максималната скорост е 2120 км/ч, а бойният радиус зависи от въоръжението.

Румъния разполага с втора употреба F-16 MLU. Те са с подобрения в кабината и двигателя, но са с по-малки способности спрямо гръцките и бъдещите български изтребители.

F-18

F-18

Снимка: iStock by Getty Images

Канада участва в ученията с F-18. Това е американски многоцелеви изтребител, дело на компанията McDonnell Douglas. Той е разработен през 70-те години специално за военноморския флот на САЩ и Корпуса на морската пехота. Днес самолетът се счита за един от най-издръжливите, доказани и маневрени бойни платформи в историята.

Отава е модернизирала своите бройки с нов радар и електроника.

F-18 може да носи 6 200 килограма ракети въздух-въздух, въздух-земя или бомби. Максималният му боен обсег с пълно въоръжение е 540 км, а максималната скорост е 1 814 км/ч.

Канадската версия, наричана още CF-18, е произведена в края на 80-те години на миналия век и има по-малки възможности спрямо най-новата версия на изтребителя - F-18 Super Hornet.

Какви самолети летят над България в учението "Тракийска пепелянка 2022" 44

Какви самолети летят над България в учението "Тракийска пепелянка 2022"

Полетите ще продължат до 19 август

| Редактор : Стоян Гогов 27 15597 Снимка: МО

На 8 август стартира едно от най-големите въздушни учения над нашата страна. До 19 август в небето ни ще летят изтребители на Българските военновъздушни сили, Кралските канадски военновъздушни сили, ВВС на Гърция, на Румъния и на САЩ в Европа.

Вижте как изглеждат самолетите, които ще летят над България във военното учение на НАТО >> >> >>

Основната цел на учението е подготовка на силите за съвместно участие в коалиционни операции. Какви самолети ще тренират в небето над България?

МиГ-29

МиГ-29

Снимка: iStock by Getty Images

Само няколко години преди края на социализма в България, София прави покупката на един от най-модерните за времето си самолети. През 1991 година България разполага с 22 броя от изтребителя четвърто поколение МиГ-29.

Към днешна дата страната ни има едва 13 останали бройки, като две от тях са учебни. Самолетът е с малък ресурс, а пилотите имат близо 10 пъти по-малък годишен нальот спрямо годините, в които МиГ-29 е закупен.

Въпреки това, дори и днес МиГ-29 продължава да е най-модерният самолет в арсенала на България.

Изтребителят е с два двигателя и има максимална скорост от 2450 км/ч. Той може да носи 6 броя ракети за борба с въздушни цели и неуправляеми бомби за стрелба по земни цели.

Су-25

Су-25

Снимка: БТА

През 1988 г. Военновъздушните сили на България получават 40 броя от съветския ударен самолет Су-25, който е предназначен за нанасянето на непосредствени удари върху бойното поле.

Су-25 играе важна роля в множество конфликти, осигурявайки непосредствена огнева поддръжка и елиминирайки вражеските сухопътни сили, чрез 30-милиметрово автоматично оръдие, управляеми и неуправляеми ракети и няколко различни вида бомби.

Су-25 се задвижва от два реактивни двигателя, предназначение да са особено ефективни на ниска надморска височина - самолетът може да лети само на няколко метра от земята с 975 км/ч. Бойният обсег е 750 километра, когато Су-25 носи 4400 килограма въоръжение и има монтирани 2 външни резервоара с гориво.

Тъй като е предназначен за мисии на ниска надморска височина, Су-25 е брониран, като около пилотската кабина има разположени предпазни елементи от стомана. Тялото на самолета пък е изградено от специална сплав, включваща 13% титан.

Българските ВВС осъществяват изключително успешна модернизация на Су-25. Тя обновява кабината, като аналоговите уреди са заменени с цифрови. Електрониката е обновена. Самолетът се сдобива с възможност за употреба на неуправляеми ракети С-13, управляеми ракети Х-29Т и управляеми бомби КАБ-50Кр. Въведен е и нов режим за точно пускане на бомби от височина 5 000 метра.

Към днешна дата България разполага с 14 бройки от щурмовия изтребител Су-25.

F-16

Снимка: Shutterstock

Военновъздушните сили на Гърция и Румъния ще летят с може би най-успешния комерсиално съвременен американски изтребител. Само в Европа към днешна дата се използват над 700 броя от F-16.

Самолетът е дело на американската компания Lockheed Martin и претърпява множество модернизации спрямо първоначалната версия, дебютирала през 70-те години на миналия век.

Гърция разполага с най-съвременната версия, същата като тази, поръчана от България. F-16V разполага с AESA радар с активна фазирана решетка и модерна електроника. Той може да открива и проследява над 20 цели едновременно - и на земята, и във въздуха.

F-16V може да носи различен набор от ракети въздух-въздух, въздух-земя и бомби. Те могат да се разположат на общо 11 оръжейни пилона, като цялостното тегло на боеприпасите може да достигне до 7 тона.

Максималната скорост е 2120 км/ч, а бойният радиус зависи от въоръжението.

Румъния разполага с втора употреба F-16 MLU. Те са с подобрения в кабината и двигателя, но са с по-малки способности спрямо гръцките и бъдещите български изтребители.

F-18

F-18

Снимка: iStock by Getty Images

Канада участва в ученията с F-18. Това е американски многоцелеви изтребител, дело на компанията McDonnell Douglas. Той е разработен през 70-те години специално за военноморския флот на САЩ и Корпуса на морската пехота. Днес самолетът се счита за един от най-издръжливите, доказани и маневрени бойни платформи в историята.

Отава е модернизирала своите бройки с нов радар и електроника.

F-18 може да носи 6 200 килограма ракети въздух-въздух, въздух-земя или бомби. Максималният му боен обсег с пълно въоръжение е 540 км, а максималната скорост е 1 814 км/ч.

Канадската версия, наричана още CF-18, е произведена в края на 80-те години на миналия век и има по-малки възможности спрямо най-новата версия на изтребителя - F-18 Super Hornet.