Lime, компанията доставчик на електрически велосипеди и скутери под наем, обяви плановете си да въведе усъвършенствани системи за подпомагане на водачите. Тя е създала собствена платформа за компютърно зрение, за да открива каране по тротоари. В такива случаи потребителят ще бъде уведомен за нарушението със звуков сигнал или чрез принудително намаляване на скоростта.

Съобщава се, че Lime ще започне да тества новата система на 400 скутера в Сан Франциско до средата на август. До края на годината пък се планира пилотният проект да обхване шест града, включително Париж, където компанията за първи път демонстрира новата технология.

Отбелязва се, че много от големите услуги за микромобилност напоследък се опитват да приложат някаква форма на ARAS за скутери. Bird, Superpedestrian и Neuron разчитат на системи, базирани на местоположението, за да уловят къде пътуват и паркират потребителите. Voi, Spin и Zipp изпробват технологии за компютърно зрение на трети страни. Лайм заяви, че компанията тества и системи за компютърно зрение на трети страни, за да провери приложимостта на този подход. В крайна сметка е взето решение да се инвестира в патентована технология, която да улавя и предотвратява случаите на шофиране по настилките.

Системите ARAS, базирани на местоположението и компютърното зрение, имат много привърженици. Предпочитащите първия вариант отбелязват, че базираните на местоположението системи са по-евтини и по-лесни за интегриране. Те твърдят също, че технологията за компютърно зрение все още не е достатъчно развита, за да бъде наистина ефективна. Да не говорим за факта, че компютърното зрение изисква допълнително оборудване, което може да се повреди или да стане обект на вандализъм на улицата.