Създателят на Doom не е впечатлен от метавселената на Зукърбърг | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Създателят на Doom не е впечатлен от метавселената на Зукърбърг
Снимка: John Carmack/Facebook

Създателят на Doom не е впечатлен от метавселената на Зукърбърг

Джон Кармак е софтуерен специалист с култов статус сред геймърите

| Редактор: Стоян Гогов 4 2562

Джон Кармак - дигиталния пионер зад играта Doom - не е впечатлен от визията на Марк Зукърбърг за "метавселената". Софтуерният специалист е съветник на Meta, но не пести критиките си.

"Има много неща, за които съм сърдит", каза той по време на "Carmack Unscripted" - специален час, представен на конференцията Connect 2022 на Meta.

Консултантът направи коментарите няколко часа след презентацията на Зукърбърг, в която той показа най-новите VR разработки на компанията и сам се поздрави за големите  си успехи.

Но докато Зукърбърг използва презентацията си, за да парадира с така наречените успехи на Meta, Кармак отдели час, за да разкъса VR-стратегия на компанията.

"Миналата година казах, че ще бъда разочарован, ако не проведе събитието си в метавселената", каза безкрак, пикселиран Кармак, стоящ в дигитална къща на Horizon Worlds.

"Това тук, всъщност не това имах предвид", добави той. "Аз да бъда аватар на екрана във видеоклип за вас е общо взето същото като [просто] да съм във видеоклип."

Кармак изрази разочарованието си и представените няколко часа по-рано VR-очила Quest Pro. Те включват някои технологични подобрения в сравнение с двегодишните Quest 2 на Meta, но животът на батерията е малък, а комплектът е ужасно скъп.

"Винаги съм бил наясно, че съм за това, че рентабилните слушалки за масовия пазар са най-важното нещо за нас и за приемането на VR", каза Кармак по време на събитието. "И Quest Pro определено не е това..."

Според Кармак Meta се фокусира в грешната посока. Подигравките към слабата графика на виртуалния свят са накарали корпорацията да се фокусира във визуалната среда. Според създателя на Doom не тя е тази, която би привлякла хората в метавселената. Един скучен и пуст свят би останал празен без значение дали е пикселизиран или с фотореалистична графика.

Според Кармак Meta трябва да се постарае да вкара колкото се може повече хора в своя виртуален свят.

 

Създателят на Doom не е впечатлен от метавселената на Зукърбърг

Създателят на Doom не е впечатлен от метавселената на Зукърбърг

Джон Кармак е софтуерен специалист с култов статус сред геймърите

| Редактор : Стоян Гогов 4 2562 Снимка: John Carmack/Facebook

Джон Кармак - дигиталния пионер зад играта Doom - не е впечатлен от визията на Марк Зукърбърг за "метавселената". Софтуерният специалист е съветник на Meta, но не пести критиките си.

"Има много неща, за които съм сърдит", каза той по време на "Carmack Unscripted" - специален час, представен на конференцията Connect 2022 на Meta.

Консултантът направи коментарите няколко часа след презентацията на Зукърбърг, в която той показа най-новите VR разработки на компанията и сам се поздрави за големите  си успехи.

Но докато Зукърбърг използва презентацията си, за да парадира с така наречените успехи на Meta, Кармак отдели час, за да разкъса VR-стратегия на компанията.

"Миналата година казах, че ще бъда разочарован, ако не проведе събитието си в метавселената", каза безкрак, пикселиран Кармак, стоящ в дигитална къща на Horizon Worlds.

"Това тук, всъщност не това имах предвид", добави той. "Аз да бъда аватар на екрана във видеоклип за вас е общо взето същото като [просто] да съм във видеоклип."

Кармак изрази разочарованието си и представените няколко часа по-рано VR-очила Quest Pro. Те включват някои технологични подобрения в сравнение с двегодишните Quest 2 на Meta, но животът на батерията е малък, а комплектът е ужасно скъп.

"Винаги съм бил наясно, че съм за това, че рентабилните слушалки за масовия пазар са най-важното нещо за нас и за приемането на VR", каза Кармак по време на събитието. "И Quest Pro определено не е това..."

Според Кармак Meta се фокусира в грешната посока. Подигравките към слабата графика на виртуалния свят са накарали корпорацията да се фокусира във визуалната среда. Според създателя на Doom не тя е тази, която би привлякла хората в метавселената. Един скучен и пуст свят би останал празен без значение дали е пикселизиран или с фотореалистична графика.

Според Кармак Meta трябва да се постарае да вкара колкото се може повече хора в своя виртуален свят.