Tesla представя първите си електромобили Model Y, произведени в Германия | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Tesla представя първите си електромобили Model Y, произведени в Германия 3
Снимка: AP/БТА

Tesla представя първите си електромобили Model Y, произведени в Германия

Мъск пристигна в Германия за откриването на своята гигафабрика край Берлин - първи производствен център на компанията в Европа

| Редактор: Лилия Чалева 10 4557

Във вторник американската компания "Тесла" (Tesla) ще предаде на клиенти първите автомобили Model Y, произведени в завода ѝ за 5 млрд. евро в Грюнхайде, Германия, като по този начин ще стартира първият си европейски производствен център с най-голямата инвестиция в немски автомобилен завод в най-новата история, съобщава Ройтерс.

Германският канцлер Олаф Шолц ще присъства на днешната церемония заедно с главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск.

Откриването ще бъде факт, след като Мъск обяви "Генерален план, част 3 за Tesla", който според него ще очертае мащабирането на Tesla до "екстремен размер".

С планове за наемане на 12 000 работници, немската гигафабрика и прилежащия завод за акумулатори ще се превърнат в най-големия работодател в германската провинция Бранденбург, където тя е базирана.

При пълен капацитет в немския завод ще се произвежда 500 000 автомобила годишно - повече от 450-те хиляди акумулаторни електрически превозни средства, които основният конкурент "Фолксваген" (Volkswagen) продаде в световен мащаб през 2021 г., като същевременно ще бъде генерирана 50 гигаватчаса (GWh) мощност на батерията, надминавайки всички други заводи в страната.

Засега Volkswagen държи надмощие на пазара на електрически превозни средства в Европа с 25% пазарен дял срещу 13% на Tesla. Илон Мъск предупреди, че увеличаването на производството ще отнеме повече време от двете години, които бяха необходими за изграждането на завода.

Американската банка JP Morgan прогнозира, че заводът на "Тесла" в Грюнхайде ще произведе около 54 000 автомобила през 2022 г., като тяхната бройка ще се увеличи до 280 000 през 2023 г. и до 500 000 към 2025 година.

Немският автомобилен гигант Volkswagen, който вече е получил поръчки за 95 000 акумулаторни електрически превозни средства в Европа тази година, планира нов завод за електромобили на стойност 2 милиарда евро заедно със своята фабрика във Волфсбург и шест завода за акумулатори в цяла Европа.

Но неговата времева линия изостава от тази на Tesla, като фабриката за електромобили ще бъде открита през 2026 г.,а първият завод за батерии - през 2023 г.

Tesla получи на 4-ти март последната зелена светлина от местните немски власти да започне производството, при условие че отговаря на няколко въпроси, включително използването на водата и контрол на замърсяването на въздуха.

Автомобилният производител беше близо до загуба на договора си за водоснабдяване, когато местните екологични групи подадоха жалба срещу министерството на околната среда, оспорвайки лиценза, който той предостави на доставчика на вода на Tesla.

В крайна сметка съдът постанови, че добивът на вода може да продължи, при условие че министерството проведе нова обществена консултация.

Екологичните организации могат да обжалват решението. Дори и да не го направят, гражданските инициативи заявиха, че са готови да се противопоставят на планираното разширяване на Tesla.

Tesla представя първите си електромобили Model Y, произведени в Германия 3

Tesla представя първите си електромобили Model Y, произведени в Германия

Мъск пристигна в Германия за откриването на своята гигафабрика край Берлин - първи производствен център на компанията в Европа

| Редактор : Лилия Чалева 10 4557 Снимка: AP/БТА

Във вторник американската компания "Тесла" (Tesla) ще предаде на клиенти първите автомобили Model Y, произведени в завода ѝ за 5 млрд. евро в Грюнхайде, Германия, като по този начин ще стартира първият си европейски производствен център с най-голямата инвестиция в немски автомобилен завод в най-новата история, съобщава Ройтерс.

Германският канцлер Олаф Шолц ще присъства на днешната церемония заедно с главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск.

Откриването ще бъде факт, след като Мъск обяви "Генерален план, част 3 за Tesla", който според него ще очертае мащабирането на Tesla до "екстремен размер".

С планове за наемане на 12 000 работници, немската гигафабрика и прилежащия завод за акумулатори ще се превърнат в най-големия работодател в германската провинция Бранденбург, където тя е базирана.

При пълен капацитет в немския завод ще се произвежда 500 000 автомобила годишно - повече от 450-те хиляди акумулаторни електрически превозни средства, които основният конкурент "Фолксваген" (Volkswagen) продаде в световен мащаб през 2021 г., като същевременно ще бъде генерирана 50 гигаватчаса (GWh) мощност на батерията, надминавайки всички други заводи в страната.

Засега Volkswagen държи надмощие на пазара на електрически превозни средства в Европа с 25% пазарен дял срещу 13% на Tesla. Илон Мъск предупреди, че увеличаването на производството ще отнеме повече време от двете години, които бяха необходими за изграждането на завода.

Американската банка JP Morgan прогнозира, че заводът на "Тесла" в Грюнхайде ще произведе около 54 000 автомобила през 2022 г., като тяхната бройка ще се увеличи до 280 000 през 2023 г. и до 500 000 към 2025 година.

Немският автомобилен гигант Volkswagen, който вече е получил поръчки за 95 000 акумулаторни електрически превозни средства в Европа тази година, планира нов завод за електромобили на стойност 2 милиарда евро заедно със своята фабрика във Волфсбург и шест завода за акумулатори в цяла Европа.

Но неговата времева линия изостава от тази на Tesla, като фабриката за електромобили ще бъде открита през 2026 г.,а първият завод за батерии - през 2023 г.

Tesla получи на 4-ти март последната зелена светлина от местните немски власти да започне производството, при условие че отговаря на няколко въпроси, включително използването на водата и контрол на замърсяването на въздуха.

Автомобилният производител беше близо до загуба на договора си за водоснабдяване, когато местните екологични групи подадоха жалба срещу министерството на околната среда, оспорвайки лиценза, който той предостави на доставчика на вода на Tesla.

В крайна сметка съдът постанови, че добивът на вода може да продължи, при условие че министерството проведе нова обществена консултация.

Екологичните организации могат да обжалват решението. Дори и да не го направят, гражданските инициативи заявиха, че са готови да се противопоставят на планираното разширяване на Tesla.