Според Counterpoint Rersearch, през първото тримесечие на 2022 г. Xiaomi е постигнала резултат с историческо значение - броят на активните потребители на нейните смартфони е надхвърлил 500 милиона души. Китайската марка е твърдо в челната тройка на световните пазарни лидери, наравно със Samsung и Apple.

През последните години компанията се превърна от регионален производител на бюджетни смартфони в глобален играч със силни позиции на пазара на премиум модели. Въпреки че компанията вече е добре позната на много пазари, глобалното разпознаване на марката донякъде е подпомогнато от пандемията COVID-19 според анализаторите. Скокът е особено силен в Индия, където Xiaomi става най-големият производител на смартфони през първото тримесечие на 2022 г., а в останалата част на света извън Индия и Китай заема трето място.

Значителна част от приходите на продавача идват от "онлайн услуги", предимно от реклама. Общите приходи от този сегмент достигат 4.16 млрд. щ. долара през 2021 година. В същото време приходите от услуги в Китай са много по-високи, отколкото на всички останали регионални пазари, а от потребителите на премиум смартфони - по-високи, отколкото от потребителите на бюджетни модели.

Според Xiaomi, на Китай се падат 80% от приходите от онлайн услуги, като основният източник на приходи в този сегмент е рекламата. Трудно е да се предвиди дали компанията ще може да се конкурира на пазара на услуги извън Китай с гиганти като Google, без да споделя приходите си с последния.

На теория голямата потребителска база на Xiaomi би трябвало да помогне за по-нататъшното развитие на марката, а компанията има повече възможности да печели от трафика на своите смартфони. Освен това рекордните цифри помагат за по-ефективната продажба на продукти от свързани пазарни сегменти, като например устройства за интернет на нещата, безжични слушалки и смарт часовници.

Компанията вече има развита екосистема от IoT и свързани устройства - от роботизирани прахосмукачки до безжични слушалки. Но тя не успява да се възползва максимално от своята популярност. В Индия, където Xiaomi е най-големият производител на пазара, компанията дори не е в челната петица по отношение на смарт часовниците и слушалките, въпреки че доставките на смартчасовници тук са се увеличили с 274% през годината, а на безжични слушалки - с 60%. Възможно е на пазари като този в Индия компанията в крайна сметка да се наложи да преосмисли стратегията си, включително ценообразуването и честотата на актуализациите на продуктите.