Xiaomi затвърждава третото си място сред активните смартфони на пазара | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Xiaomi затвърждава третото си място сред активните смартфони на пазара
Снимка: Xiaomi

Xiaomi затвърждава третото си място сред активните смартфони на пазара

Аналитици посочват, че по света има 500 милиона потребители с устройствата на марката

| Редактор: Кристиан Антонов 3 3097

Според Counterpoint Rersearch, през първото тримесечие на 2022 г. Xiaomi е постигнала резултат с историческо значение - броят на активните потребители на нейните смартфони е надхвърлил 500 милиона души. Китайската марка е твърдо в челната тройка на световните пазарни лидери, наравно със Samsung и Apple.

През последните години компанията се превърна от регионален производител на бюджетни смартфони в глобален играч със силни позиции на пазара на премиум модели. Въпреки че компанията вече е добре позната на много пазари, глобалното разпознаване на марката донякъде е подпомогнато от пандемията COVID-19 според анализаторите. Скокът е особено силен в Индия, където Xiaomi става най-големият производител на смартфони през първото тримесечие на 2022 г., а в останалата част на света извън Индия и Китай заема трето място.

Значителна част от приходите на продавача идват от "онлайн услуги", предимно от реклама. Общите приходи от този сегмент достигат 4.16 млрд. щ. долара през 2021 година. В същото време приходите от услуги в Китай са много по-високи, отколкото на всички останали регионални пазари, а от потребителите на премиум смартфони - по-високи, отколкото от потребителите на бюджетни модели.

Според Xiaomi, на Китай се падат 80% от приходите от онлайн услуги, като основният източник на приходи в този сегмент е рекламата. Трудно е да се предвиди дали компанията ще може да се конкурира на пазара на услуги извън Китай с гиганти като Google, без да споделя приходите си с последния.

На теория голямата потребителска база на Xiaomi би трябвало да помогне за по-нататъшното развитие на марката, а компанията има повече възможности да печели от трафика на своите смартфони. Освен това рекордните цифри помагат за по-ефективната продажба на продукти от свързани пазарни сегменти, като например устройства за интернет на нещата, безжични слушалки и смарт часовници.

Компанията вече има развита екосистема от IoT и свързани устройства - от роботизирани прахосмукачки до безжични слушалки. Но тя не успява да се възползва максимално от своята популярност. В Индия, където Xiaomi е най-големият производител на пазара, компанията дори не е в челната петица по отношение на смарт часовниците и слушалките, въпреки че доставките на смартчасовници тук са се увеличили с 274% през годината, а на безжични слушалки - с 60%. Възможно е на пазари като този в Индия компанията в крайна сметка да се наложи да преосмисли стратегията си, включително ценообразуването и честотата на актуализациите на продуктите.

Xiaomi затвърждава третото си място сред активните смартфони на пазара

Xiaomi затвърждава третото си място сред активните смартфони на пазара

Аналитици посочват, че по света има 500 милиона потребители с устройствата на марката

| Редактор : Кристиан Антонов 3 3097 Снимка: Xiaomi

Според Counterpoint Rersearch, през първото тримесечие на 2022 г. Xiaomi е постигнала резултат с историческо значение - броят на активните потребители на нейните смартфони е надхвърлил 500 милиона души. Китайската марка е твърдо в челната тройка на световните пазарни лидери, наравно със Samsung и Apple.

През последните години компанията се превърна от регионален производител на бюджетни смартфони в глобален играч със силни позиции на пазара на премиум модели. Въпреки че компанията вече е добре позната на много пазари, глобалното разпознаване на марката донякъде е подпомогнато от пандемията COVID-19 според анализаторите. Скокът е особено силен в Индия, където Xiaomi става най-големият производител на смартфони през първото тримесечие на 2022 г., а в останалата част на света извън Индия и Китай заема трето място.

Значителна част от приходите на продавача идват от "онлайн услуги", предимно от реклама. Общите приходи от този сегмент достигат 4.16 млрд. щ. долара през 2021 година. В същото време приходите от услуги в Китай са много по-високи, отколкото на всички останали регионални пазари, а от потребителите на премиум смартфони - по-високи, отколкото от потребителите на бюджетни модели.

Според Xiaomi, на Китай се падат 80% от приходите от онлайн услуги, като основният източник на приходи в този сегмент е рекламата. Трудно е да се предвиди дали компанията ще може да се конкурира на пазара на услуги извън Китай с гиганти като Google, без да споделя приходите си с последния.

На теория голямата потребителска база на Xiaomi би трябвало да помогне за по-нататъшното развитие на марката, а компанията има повече възможности да печели от трафика на своите смартфони. Освен това рекордните цифри помагат за по-ефективната продажба на продукти от свързани пазарни сегменти, като например устройства за интернет на нещата, безжични слушалки и смарт часовници.

Компанията вече има развита екосистема от IoT и свързани устройства - от роботизирани прахосмукачки до безжични слушалки. Но тя не успява да се възползва максимално от своята популярност. В Индия, където Xiaomi е най-големият производител на пазара, компанията дори не е в челната петица по отношение на смарт часовниците и слушалките, въпреки че доставките на смартчасовници тук са се увеличили с 274% през годината, а на безжични слушалки - с 60%. Възможно е на пазари като този в Индия компанията в крайна сметка да се наложи да преосмисли стратегията си, включително ценообразуването и честотата на актуализациите на продуктите.