Замислете се за момент, колко често виждате бутони за споделяне в социални мрежи, подобни на бутона „Like” на Facebook и бутона „Tweet” на Twitter. Освен да ви улеснят при споделянето на информация тези бутони имат още една функция – да проследят кои сайтове посещавате, пише Скрибал.
Проучване, проведено от бившия инженер в Google Брайън Кениш, изследва голяма част от най-посещаваните уеб сайтове. Той открива, че Facebook придобива данни за сърфирането в интернет от 331 сайта, Google – от 250 сайта, а Twitter получава информация от близо 200 интернет страници. За да бъдат проследени навиците ви при сърфиране в интернет, единственото условие е да сте влезли с профила си в съответната социална мрежа през последния месец, пише expert.bg.
Facebook, Twitter, Google и други създатели на подобни приложения твърдят, че не използват данните за сърфиране, събрани от тях, за да следят потребителите. Данните се ползват единствено за рекламни цели, когато потребител натисне бутон, за да сподели съдържание с приятели, подчертаха от Facebook. От социалните мрежи посочиха, че „придават анонимност“ на данните от сърфирането, така че информацията не се проследява към конкретен потребител.
Facebook информира, че данните се изтриват след 90 дни, докато от световната търсачка твърдят, че данните се трият на всеки две седмици. Компаниите обявиха, че използват информацията за измерване на ефективността на приложенията и за да помогнат на други уебсайтове да привлекат посетители.