Google подготвя борса за потребителски данни | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Google подготвя борса за потребителски данни

Google подготвя борса за потребителски данни

Google разработва онлайн борса за свободно търгуване с потребителски данни от страна на издатели, рекламодатели и други фирми. Данните ще се използват за таргетиране на онлайн рекламни кампании, съобщи AdAge.

1 83
Електронната борса, известна засега с абревиатурата DDP, може да се превърне в първия масов пазар за търговия с потребителски данни, използвани от рекламодателите за достигане до конкретни хора или групи потребители, пише technews.bg.

Според източници, запознати отблизо с проекта, DDP е една от най-амбициозните инициативи в историята на Google, която ще утвърди доминиращата позиция на интернет гиганта на пазара за онлайн реклама.
С помощта на онлайн платформата, издатели и компании като BlueKai и Exelate, които събират потребителски данни, ще могат да предлагат за продажба своите бази, а рекламодателите да ги купуват и да ги използват за по-ефективно таргетиране на кампаниите си до конкретни сегменти от аудиторията - например читателите на Ню Йорк Таймс.

Ще се търгуват данни от рода на предпочитания към определени сайтове, активност в интернет, интереси на потребителите и др. И сега тези данни се използват активно за таргетиране на онлайн реклами. Новото е, че услугата на Google ще стане централна платформа за търговия с подобни данни.

Издатели, които ползват рекламната услуга DoubleClick на Google, ще могат много лесно да търгуват с данни за своята аудитория директно от самата услуга. В момента Google притежава няколко развити рекламни услуги, вкл. DoubleClick, Invite Media, Teracent и AdMeld, които имат потенциал бързо да наложат платформата DDP.
Google подготвя борса за потребителски данни

Google подготвя борса за потребителски данни

Google разработва онлайн борса за свободно търгуване с потребителски данни от страна на издатели, рекламодатели и други фирми. Данните ще се използват за таргетиране на онлайн рекламни кампании, съобщи AdAge.

1 83
Електронната борса, известна засега с абревиатурата DDP, може да се превърне в първия масов пазар за търговия с потребителски данни, използвани от рекламодателите за достигане до конкретни хора или групи потребители, пише technews.bg.

Според източници, запознати отблизо с проекта, DDP е една от най-амбициозните инициативи в историята на Google, която ще утвърди доминиращата позиция на интернет гиганта на пазара за онлайн реклама.
С помощта на онлайн платформата, издатели и компании като BlueKai и Exelate, които събират потребителски данни, ще могат да предлагат за продажба своите бази, а рекламодателите да ги купуват и да ги използват за по-ефективно таргетиране на кампаниите си до конкретни сегменти от аудиторията - например читателите на Ню Йорк Таймс.

Ще се търгуват данни от рода на предпочитания към определени сайтове, активност в интернет, интереси на потребителите и др. И сега тези данни се използват активно за таргетиране на онлайн реклами. Новото е, че услугата на Google ще стане централна платформа за търговия с подобни данни.

Издатели, които ползват рекламната услуга DoubleClick на Google, ще могат много лесно да търгуват с данни за своята аудитория директно от самата услуга. В момента Google притежава няколко развити рекламни услуги, вкл. DoubleClick, Invite Media, Teracent и AdMeld, които имат потенциал бързо да наложат платформата DDP.