Facebook насърчавал "приятелски измами" | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Facebook насърчавал "приятелски измами"
Снимка: Shutterstock

Facebook насърчавал "приятелски измами"

Социалната мрежа окуражава децата да ползват кредитните карти на родителите си

| Редактор: Стоян Гогов 8 1569

Разпространени наскоро съдебни документи показват една от вътрешните стратегии на Facebook, наречена "приятелска измама". С този евфемизъм компанията има предвид, че децата трябва да бъдат окуражавани и насърчавани да играят мобилните игри на социалната мрежа и да използват кредитните карти на своите родители за покупки в тях, пише списание Vox.

Фактът, че Facebook и други платформи позволяват на децата да правят неодобрени от родителите си покупки е известен, но досега не бе ясно доколко умишлено сайтът е подкрепял подобни деяния.

Съд в Калифорния разпространи 135 страници от документи по дело, водени от родители срещу Facebook в периода от 2012 г. до 2016 г.

От тях става ясно, че социалната мрежа на Марк Зукърбърг смятала, че би било "добре", ако децата харчат стотици или дори хиляди долари в популярни игри като PetVille, Barn Buddy, Angry Birds и Fruit Ninja, ползвайки кредитни карти на своите родителите.

В разсекретените документи се вижда, че някои служители на компанията са наричали децата, харчещи големи суми "китове" - термин, използван от казината по повод на клиенти, харчещи много пари. Междувременно Facebook е отказвал исканията за възстановяване на сумите от реалните притежателите на картите.

От съдебните документи става ясно, че Facebook са стимулирали разработчиците на игри, да правят възможно използването на кредитните карти от малчуганите. Служителите на компанията заявявали, че ако децата пазаруват без знанието на родителите, това би "максимизирало печалбите".

Социалната мрежа поръчала изследване, което показало, че децата не разбират концепцията за парите и не са наясно с това, че харчат истинска валута, за виртуални предмети и бонуси в игрите. Изводът бил, че благодарение на това незнание, броят на покупките е по-голям при по-малка възраст.

В случай, че родителите станели недоволни и поискали връщане на парите си, то стратегията на  Facebook била да извършва компенсации с безплатни игрови бонуси, а не с връщане на реалните пари.

Когато съдебният процес приключил през 2016 година, Facebook променил политиката си и започнал редовно да възстановява заявките за връщане на парите при направени от деца покупки. Не става ясно обаче дали компанията е променила стратегията си за "приятелски измами".

Facebook насърчавал "приятелски измами"

Facebook насърчавал "приятелски измами"

Социалната мрежа окуражава децата да ползват кредитните карти на родителите си

| Редактор : Стоян Гогов 8 1569 Снимка: Shutterstock

Разпространени наскоро съдебни документи показват една от вътрешните стратегии на Facebook, наречена "приятелска измама". С този евфемизъм компанията има предвид, че децата трябва да бъдат окуражавани и насърчавани да играят мобилните игри на социалната мрежа и да използват кредитните карти на своите родители за покупки в тях, пише списание Vox.

Фактът, че Facebook и други платформи позволяват на децата да правят неодобрени от родителите си покупки е известен, но досега не бе ясно доколко умишлено сайтът е подкрепял подобни деяния.

Съд в Калифорния разпространи 135 страници от документи по дело, водени от родители срещу Facebook в периода от 2012 г. до 2016 г.

От тях става ясно, че социалната мрежа на Марк Зукърбърг смятала, че би било "добре", ако децата харчат стотици или дори хиляди долари в популярни игри като PetVille, Barn Buddy, Angry Birds и Fruit Ninja, ползвайки кредитни карти на своите родителите.

В разсекретените документи се вижда, че някои служители на компанията са наричали децата, харчещи големи суми "китове" - термин, използван от казината по повод на клиенти, харчещи много пари. Междувременно Facebook е отказвал исканията за възстановяване на сумите от реалните притежателите на картите.

От съдебните документи става ясно, че Facebook са стимулирали разработчиците на игри, да правят възможно използването на кредитните карти от малчуганите. Служителите на компанията заявявали, че ако децата пазаруват без знанието на родителите, това би "максимизирало печалбите".

Социалната мрежа поръчала изследване, което показало, че децата не разбират концепцията за парите и не са наясно с това, че харчат истинска валута, за виртуални предмети и бонуси в игрите. Изводът бил, че благодарение на това незнание, броят на покупките е по-голям при по-малка възраст.

В случай, че родителите станели недоволни и поискали връщане на парите си, то стратегията на  Facebook била да извършва компенсации с безплатни игрови бонуси, а не с връщане на реалните пари.

Когато съдебният процес приключил през 2016 година, Facebook променил политиката си и започнал редовно да възстановява заявките за връщане на парите при направени от деца покупки. Не става ясно обаче дали компанията е променила стратегията си за "приятелски измами".