Отдавна Google е много повече от най-популярната търсачка в мрежата. Компанията използва информация за своите потребители като местоположение, интереси, поведение в интернет и история на търсенията, за да предлага персонализирана информация на всеки потребител.

От много време информацията, събирана от търсачката се обменя с редица други услуги, които правят така, че да виждате реклами за неща, които ви интересуват, подробности за места, на които сте били, спомени и още какво ли не, но от търсачката сега стигат дори по-далеч.

Google въвежда нов алгоритъм, с който ще предполага какво ще търсите. Така в даден момент дори няма да се налага да изписвате това, което търсите в полето - то просто вече ще е там, на един клик разстояние.

Идеята е на база на потребителското поведение и чрез използване на алгоритми с изкуствен интелект, търсачката сама да предлага идеи при търсене, които потребителите да достигат много бързо.

В случай, че търсите примерно стари автомобили, Google ще започне да предлага търсене на модели и марки, които ви интересуват, на база на поведението ви до този момент. Аналогичен е случаят и с други стоки. Ако търсите в търсачката информация за боя за коса да речем, тя може би сама ще ви предложи да потърсите и инструкции как точно да я използвате.

Проектът експериментално стартира само за уеб версията на Google, за да се види как ще го използват потребителите. Под полето за търсене ще се появяват предложения, с които човек ще може само с един клик да достигне до това, което му трябва, без да се налага да пише.

Редица специалисти са на мнение, че новата идея ще помогне най-вече в мобилната версия, но преди да бъде пусната масово, първо ще я видим само на екрана на компютъра.