През последните години делът на хората у нас, които пазаруват по интернет, нараства устойчиво. Сред основните причини за това са навлизането на отворените платформи за онлайн магазини като WordPress / Woo Commerce, OpenCart, PrestaShop и други, както и значителните удобства при покупките онлайн, споделят фирми от бранша.

Сред най-бързо развиващите се подсегменти на онлайн търговията са технологични продукти, дрехи, козметика и аксесоари за дома.

"Една от причините за растящите продажби през тази година са подобряващите се нагласи на българските потребители към електронната търговия като цяло, както и по-добрата им информираност и гарантираните от българското законодателство права. Всичко това повишава доверието в онлайн търговците и влияе позитивно на целия бранш" - споделят източници от уебсайта Badu.bg, който се е позиционирал в продажбата на дрехи и обувки, спортни стоки, чанти и бижута, както и технологични продукти - лаптопи, мобилни телефони, смарт часовници, Bluetooth слушалки и др.

Според представители на компанията, сред основните предимства на онлайн пазаруването са ниските цени и намаления, които изобилстват в интернет, както и възможностите за бърза съпоставка на характеристиките на идентични стоки, лесната замяна или връщане на закупената стока и не на последно място спестяването на ценно време от обикаляне по магазините и чакане по опашки. Все повече хора осъзнават правата си и пазарувайки онлайн, могат лесно да направят информиран избор като се сдобият с желания продукт само с един клик на мишката.

Информираният избор е от голямо значение най-вече при покупките на технологични стоки, новите модели на които излизат твърде често и предлагат все по-усъвършенствани функции и полезни екстри на своите притежатели. При това положение е повече от ценно да можете в удобно за вас време и място да се информирате за възможностите на желания от вас продукт и да изберете електронния магазин, от който можете да го вземете на най-добра цена при гарантирано качество.

"В интернет се продава много по-бързо и лесно, най-вече заради преодоляването на типични за традиционните офлайн магазини ограничения като точно дефинирано работно време и място. Онлайн търговците могат да продават по всяко време и от всяка точка на света като колкото по-висока потребителска удовлетвореност постигат, толкова по-успешни ще стават. Един от начините да постигнат това е да поддържат високо качество на обслужването и лоялност към своите клиенти и партньори" - коментират още от Badu.bg.

В тези условия компанията си е поставила за цел е да създаде най-голямата мрежа за търговия у нас и по този начин да предостави на интернет потребителите голямо разнообразие от продукти като електроника, дрехи, чанти, обувки, часовници, бижута, всичко за дома и др.

Онлайн пазаруването обаче има и някои недостатъци. Сред най-често срещаните от тях са: риск от повреждане на стоката при доставка, получаването на погрешни или повредени стоки, както и наличието на фалшиви търговци и сайтовете, които събират лични данни или още по-лошо - получават парични преводи и изчезват. Съветът на специалистите към онлайн потребителите е при възникване на по-сериозни проблеми да се обръщат към Комисията за защита на потребителите (КЗП), която може да подаде сигнал до Европейския потребителски център. Информация за нелоялните търговци трябва да се излага и публично - в социалните мрежи или през традиционните медии, за да се ограничи възможността в бъдеще те да измамят някого.

Очаква се в бъдеще онлайн пазаруването да става все по-широко разпространено, не само заради разнообразието на стоки и цени, а и заради лекотата, с която можем да купим желаното в интернет. Експерти изчисляват, че онлайн продажбите в световен мащаб през следващата година ще достигнат 4 трилиона долара като подобни трендове на растеж се очакват и за онлайн търговията в целия Европейския съюз. До 2021 година пък се очаква мобилните продажби да достигнат средно в световен мащаб 54% от общия обем на онлайн продажбите.