Туитър: Доживотна забрана за Тръмп. Фейсбук: Намаляваме политиката
Марк Зукърбърг каза, че иска да "свали температурата" на политическите разговори в социалната мрежа
Бившият президент на САЩ Доналд Тръмп никога повече няма да има право на профил в Twitter, след като неговият акаунт @realdonaldtrump беше забранен, потвърди в сряда финансовият директор на компанията Нед Сигъл.
Запитан по CNBC дали Тръмп ще бъде допуснат обратно в социалната мрежа, ако се кандидатира отново за президентския пост, Сигъл заяви: "Ако бъдете отстранен от платформата, вие сте отстранен от платформата".
Компанията Twitter окончателно спря акаунта на Тръмп на 9-и януари след метежа на негови привърженици на Капитолийския хълм.
Междувременно акциите на Twitter нарастват с близо 17% при старта на търговията на Уолстрийт след публикувания късно снощи силен финансов отчет на социалната медия.
Приходите на Twitter нараснаха с 28% през последното тримесечие спрямо годината по-рано до рекордни 1,29 млрд. долара, надвишавайки съществено очакванията на финансовите пазари. Това е второто в историята тримесечие, когато социалната медия реализира приходи от над 1 млрд. долара.
Фейсбук пък обяви днес, че тази седмица временно ще намали политическото съдържание, което се появява на лентата с новини (нюзфийда) на някои потребители в Канада, Бразилия и Индонезия, а през следващите седмици - в САЩ, предаде Ройтерс.
Миналия месец главният изпълнителен директор на компанията Фейсбук (Facebook) Марк Зукърбърг каза, че иска да "свали температурата" на политическите разговори в социалната мрежа, защото хората не желаят политиката и агресивните спорове да доминират при използването на нашите услуги".
Компанията, остро критикувана за това, че не прави достатъчно за премахване на речта на омраза от своята платформа, заяви през януари, че ще спре да препоръчва граждански и политически групи на потребителите.
Намаляването на честотата на присъствие на политическо съдържание ще отбележи първите стъпки за проучване на различни начини за установяване на такова съдържание в публикации на потребители. За целта ще се използват различни знаци и ще се взимат под внимание предпочитанията на потребителите, се посочва в съобщение в блога на компанията.
Фейсбук ще изключи съдържание от официални правителствени агенции и служби, както и информация за Covid-19 от здравни организации, от тези временни промени.