Viber къса всички отношения с Facebook | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Viber къса всички отношения с Facebook
Снимка: Shutterstock

Viber къса всички отношения с Facebook

Поводът са речта на омразата и защитата на потребителските данни

| Редактор: Стоян Гогов 47 6605

Viber преустановява официално всякакви бизнес отношения с Facebook, "за да защити своите над 1 милиард потребители", съобщиха от разработчика на популярното приложение за комуникации, предава technews.bg.

"Поради неспособността на Facebook да защити данните на своите потребители, както и предвид неуспешните опити да спре омразната реч, Viber взе решение да премахне всички продуктови допирни точки между платформите, както и да преустанови рекламите си в социалната мрежа", гласи официалното изявление от Rakuten Viber.

Viber ще премахне от платформата си Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY. Също така, всички рекламни разходи в социалната платформа ще бъдат спрени, с което Viber се присъединява към нарастващото глобално движение срещу технологичния гигант #StopHateForProfit.

На фона на протестите в САЩ през последните седмици, група от шест организации, в това число Антидифамационната лига (ADL) и Националната асоциация за напредък на цветнокожите (NAACP), призоваха рекламодателите във Facebook да спрат техните платени кампании в платформата през целия месец юли, заради неспособността на компанията да защити потребителите от омразна реч.

Наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, включително скандала Кеймбридж Аналитика, в който политическа консултантска компания неправомерно събра данните на близо 87 милиона потребители на Facebook, тази реч на омраза е и последната капка в чашата на търпение от страна на Viber, заявиха от компанията.

"Facebook продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика, Facebook стигна твърде далеч", заяви Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор нa Viber.

"Ние не сме арбитър в тази игра, но истината е, че много хора страдат от разпространението на обидно съдържание. И всяка компания следва да заеме ясна позиция по темата", допълни мениджърът.

Очаква се действията по прекратяване на бизнес отношенията между Viber и Facebook да приключат до началото на юли 2020 г. Разходите за реклами във Facebook незабавно ще бъдат спрени, уточниха от Rakuten Viber.

Viber къса всички отношения с Facebook

Viber къса всички отношения с Facebook

Поводът са речта на омразата и защитата на потребителските данни

| Редактор : Стоян Гогов 47 6605 Снимка: Shutterstock

Viber преустановява официално всякакви бизнес отношения с Facebook, "за да защити своите над 1 милиард потребители", съобщиха от разработчика на популярното приложение за комуникации, предава technews.bg.

"Поради неспособността на Facebook да защити данните на своите потребители, както и предвид неуспешните опити да спре омразната реч, Viber взе решение да премахне всички продуктови допирни точки между платформите, както и да преустанови рекламите си в социалната мрежа", гласи официалното изявление от Rakuten Viber.

Viber ще премахне от платформата си Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY. Също така, всички рекламни разходи в социалната платформа ще бъдат спрени, с което Viber се присъединява към нарастващото глобално движение срещу технологичния гигант #StopHateForProfit.

На фона на протестите в САЩ през последните седмици, група от шест организации, в това число Антидифамационната лига (ADL) и Националната асоциация за напредък на цветнокожите (NAACP), призоваха рекламодателите във Facebook да спрат техните платени кампании в платформата през целия месец юли, заради неспособността на компанията да защити потребителите от омразна реч.

Наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, включително скандала Кеймбридж Аналитика, в който политическа консултантска компания неправомерно събра данните на близо 87 милиона потребители на Facebook, тази реч на омраза е и последната капка в чашата на търпение от страна на Viber, заявиха от компанията.

"Facebook продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика, Facebook стигна твърде далеч", заяви Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор нa Viber.

"Ние не сме арбитър в тази игра, но истината е, че много хора страдат от разпространението на обидно съдържание. И всяка компания следва да заеме ясна позиция по темата", допълни мениджърът.

Очаква се действията по прекратяване на бизнес отношенията между Viber и Facebook да приключат до началото на юли 2020 г. Разходите за реклами във Facebook незабавно ще бъдат спрени, уточниха от Rakuten Viber.