Получаваме е-услуги от администрацията с карта с чип | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Получаваме е-услуги от администрацията с карта с чип
EPA/БГНЕС

Получаваме е-услуги от администрацията с карта с чип

Вторият проект, свързан с електронното управление на държавата - електронната идентификация, започна днес, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски след днешното заседание на кабинета.

8 234
В него се включва изработката на носителя - карта с чип, чрез която ще извършва електронната идентификация. Картата с електронен чип ще позволява да се добавя допълнителна информация като например здравна карта или друг регистър.
Министърът отбеляза, че в други държави всички тези функции са вградени в личната карта, но при нас към този вариант ще се преминава плавно, след 2014 година.

В момента тече процес на интегриране на над 35 регистъра и това ще продължи, каза Московски. Чрез тази електронна идентификация човек ще може да ползва услугите на тези регистри.

Проектът е по ОП "Административен капацитет" и с него ще се реализира надграждане на съществуващите системи, коментира министърът. С реализирането на проекта ще се създаде възможност чрез SMS да се информират гражданите от различните институции за хода на техни документи, преписки или поискани от администрацията услуги.
Проектът трябва да бъде готов в края на тази година и в началото на следващата да бъдат издадени първите карти. Те вероятно ще са на цената приблизително на личната карта, каза министърът.

Заместник-министър Валери Борисов каза в отговор на въпрос, че притежателите на електронен подпис не могат да се идентифицират с него. Идентификационната карта на първо време ще съдържа два вида информация - електронен идентификатор, който ще ни легитимира пред електронната администрация и електронен подпис, ако се налага да бъде слаган такъв, информира Борисов.
Получаваме е-услуги от администрацията с карта с чип

Получаваме е-услуги от администрацията с карта с чип

Вторият проект, свързан с електронното управление на държавата - електронната идентификация, започна днес, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски след днешното заседание на кабинета.

8 234 EPA/БГНЕС
В него се включва изработката на носителя - карта с чип, чрез която ще извършва електронната идентификация. Картата с електронен чип ще позволява да се добавя допълнителна информация като например здравна карта или друг регистър.
Министърът отбеляза, че в други държави всички тези функции са вградени в личната карта, но при нас към този вариант ще се преминава плавно, след 2014 година.

В момента тече процес на интегриране на над 35 регистъра и това ще продължи, каза Московски. Чрез тази електронна идентификация човек ще може да ползва услугите на тези регистри.

Проектът е по ОП "Административен капацитет" и с него ще се реализира надграждане на съществуващите системи, коментира министърът. С реализирането на проекта ще се създаде възможност чрез SMS да се информират гражданите от различните институции за хода на техни документи, преписки или поискани от администрацията услуги.
Проектът трябва да бъде готов в края на тази година и в началото на следващата да бъдат издадени първите карти. Те вероятно ще са на цената приблизително на личната карта, каза министърът.

Заместник-министър Валери Борисов каза в отговор на въпрос, че притежателите на електронен подпис не могат да се идентифицират с него. Идентификационната карта на първо време ще съдържа два вида информация - електронен идентификатор, който ще ни легитимира пред електронната администрация и електронен подпис, ако се налага да бъде слаган такъв, информира Борисов.