Най-тъмните конспирации в света на видеоигрите | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Най-тъмните конспирации в света на видеоигрите

Най-тъмните конспирации в света на видеоигрите

Забавният свят на видеоигрите не е застрахован от конспиративни теории, а някои от тях звучат доста зловещо.

0 208
Независимо дали се играят на PC или на конзола, видеоигрите са се превърнали в една масова и любима на мнозина форма на забавление. В резултат на това гейм индустрията реализира приходи от милиарди долари, като според прогнозите до 2 години ще бъде преминат прага от $100 милиарда.

Където има много пари, има и много интереси, а това е предпоставка за различни конспирации.

От Dark5 са съставили топ 5 на най-мрачните конспиративни теории в света на видеоигрите.

ВИДЕО >> >> >>



5. Връзката между Nintendo и Якудза

Японската компания Nintendo е основана в края на 19 век, като основното й занимание е било да произвежда карти за игра. През 60-те години на миналия век обаче, компанията започва да развива и друг вид дейности - таксиметрови услуги и създаването на "любовни хотели", използвани от двойки за интимност. Според теорията, това е улеснило създаването на връзка между Nintendo и японската мафия - Якудза. Най-известната конспирация в случая е свързана със смъртта на създателя на Game Boy - Гънпей Йокой. Той загива в странна катастрофа, непосредствено след решението си да напусне Nintendo и да основе своя собствена компания.

4. Саддам и PlayStation2

Според Sony компонентите на PlayStation2 е можело да бъдат разглобени и използвани за други неща и в резултат на това компанията наложила някои форми на контрол над износа на PS2. Според конспирацията, различни диктаторски режими са проявявали интерес към технологията, а Саддам Хюсеин дори успял да внесе по нелегален начин 4000 бройки от конзолата. Според спекулациите те са били предназначени за оръжейните програми на диктатора. Страховете на ЦРУ били, че ако конзолите бъдат свързани в едно цяло, те могат да образуват някаква форма на суперкомпютър, който да се използва за военни цели.

3. Шведската мафия и Tiger Telematics

Tiger Telematics е шведска компания, станала известна с провала на конзолата Gizmondo. Въпреки, че все още нямала готов продукт, компанията привлякла голям капитал към себе си, а разходите й били огромни. Tiger Telematics изхарчили около 200 милиона долара за 6 месеца. Компанията плащала милиони за създаването на съдържание за конзолата. Според конспирацията, целият шум около Gizmondo е бил използван от шведската мафия за пране на пари, като големи суми са били заплащани на неизвестни или мними разработчици, а крайният резултат е бил нулев.

2. Разузнавателните служби и MMORPG игрите


Според Едуард Сноудън американските и британските разузнавателни служби не ограничават действията си до реалния свят и са проникнали и в световете на World of Warcraft и Second Life, шпионирайки и събирайки данни в онлайн игрите, популярни сред милиони хора по целия свят. Служителите на разузнаването са се внедрили в реалността, населявана от дигитални аватари на елфи, джуджета и супермодели, заради опасенията, че терористи или криминални мрежи могат да използват игрите за тайни комуникации или трансфери на пари. Шпионите са използвали игрите и за да подслушват и привличат информатори. В MMORPG игрите имало толкова много шпиони, че агенциите имали специална политика, която да предотврати разузнавачите да се шпионират едни други. От интерес за службите било и съдържанието на игрите и неговото социално влияние.

1. Конспирацията Геймъргейт

Геймъргейт възниква като реакция на определени "свръхпозитивни" ревюта на игри. Основното твърдение било, че разработчиците са плащали на журналистите за високите оценки. Скоро обаче дневният ред на движението започва да се задава от някои крайно десни потребители, а под прицела попада феминизмът. Най-известната жертва на Геймъргейт е създателката на игри Зоуи Куин, която дори получава смъртни заплахи. Зоуи Куин е работела за Silverstring Media, а според конспирацията, компанията е свързана с проект на... DARPA. Става дума за проекта IMMERSE, който целял да разработи игра, която да научи потребителите си да бъдат "добри". Интересни за военните били социализацията и емоционалната реакция на определени сценарии. Според конспирацията, проектът целял още по-дълбока инфилтрация на разузнавателните служби в света на игрите и дори налагането по таен начин на определени опорни точки в тях.
ИЗБРАНО
Най-тъмните конспирации в света на видеоигрите

Най-тъмните конспирации в света на видеоигрите

Забавният свят на видеоигрите не е застрахован от конспиративни теории, а някои от тях звучат доста зловещо.

0 208
Независимо дали се играят на PC или на конзола, видеоигрите са се превърнали в една масова и любима на мнозина форма на забавление. В резултат на това гейм индустрията реализира приходи от милиарди долари, като според прогнозите до 2 години ще бъде преминат прага от $100 милиарда.

Където има много пари, има и много интереси, а това е предпоставка за различни конспирации.

От Dark5 са съставили топ 5 на най-мрачните конспиративни теории в света на видеоигрите.

ВИДЕО >> >> >>



5. Връзката между Nintendo и Якудза

Японската компания Nintendo е основана в края на 19 век, като основното й занимание е било да произвежда карти за игра. През 60-те години на миналия век обаче, компанията започва да развива и друг вид дейности - таксиметрови услуги и създаването на "любовни хотели", използвани от двойки за интимност. Според теорията, това е улеснило създаването на връзка между Nintendo и японската мафия - Якудза. Най-известната конспирация в случая е свързана със смъртта на създателя на Game Boy - Гънпей Йокой. Той загива в странна катастрофа, непосредствено след решението си да напусне Nintendo и да основе своя собствена компания.

4. Саддам и PlayStation2

Според Sony компонентите на PlayStation2 е можело да бъдат разглобени и използвани за други неща и в резултат на това компанията наложила някои форми на контрол над износа на PS2. Според конспирацията, различни диктаторски режими са проявявали интерес към технологията, а Саддам Хюсеин дори успял да внесе по нелегален начин 4000 бройки от конзолата. Според спекулациите те са били предназначени за оръжейните програми на диктатора. Страховете на ЦРУ били, че ако конзолите бъдат свързани в едно цяло, те могат да образуват някаква форма на суперкомпютър, който да се използва за военни цели.

3. Шведската мафия и Tiger Telematics

Tiger Telematics е шведска компания, станала известна с провала на конзолата Gizmondo. Въпреки, че все още нямала готов продукт, компанията привлякла голям капитал към себе си, а разходите й били огромни. Tiger Telematics изхарчили около 200 милиона долара за 6 месеца. Компанията плащала милиони за създаването на съдържание за конзолата. Според конспирацията, целият шум около Gizmondo е бил използван от шведската мафия за пране на пари, като големи суми са били заплащани на неизвестни или мними разработчици, а крайният резултат е бил нулев.

2. Разузнавателните служби и MMORPG игрите


Според Едуард Сноудън американските и британските разузнавателни служби не ограничават действията си до реалния свят и са проникнали и в световете на World of Warcraft и Second Life, шпионирайки и събирайки данни в онлайн игрите, популярни сред милиони хора по целия свят. Служителите на разузнаването са се внедрили в реалността, населявана от дигитални аватари на елфи, джуджета и супермодели, заради опасенията, че терористи или криминални мрежи могат да използват игрите за тайни комуникации или трансфери на пари. Шпионите са използвали игрите и за да подслушват и привличат информатори. В MMORPG игрите имало толкова много шпиони, че агенциите имали специална политика, която да предотврати разузнавачите да се шпионират едни други. От интерес за службите било и съдържанието на игрите и неговото социално влияние.

1. Конспирацията Геймъргейт

Геймъргейт възниква като реакция на определени "свръхпозитивни" ревюта на игри. Основното твърдение било, че разработчиците са плащали на журналистите за високите оценки. Скоро обаче дневният ред на движението започва да се задава от някои крайно десни потребители, а под прицела попада феминизмът. Най-известната жертва на Геймъргейт е създателката на игри Зоуи Куин, която дори получава смъртни заплахи. Зоуи Куин е работела за Silverstring Media, а според конспирацията, компанията е свързана с проект на... DARPA. Става дума за проекта IMMERSE, който целял да разработи игра, която да научи потребителите си да бъдат "добри". Интересни за военните били социализацията и емоционалната реакция на определени сценарии. Според конспирацията, проектът целял още по-дълбока инфилтрация на разузнавателните служби в света на игрите и дори налагането по таен начин на определени опорни точки в тях.
ИЗБРАНО