QWERTY клавиатурата влияe на покупките ни | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
QWERTY клавиатурата влияe на покупките ни

QWERTY клавиатурата влияe на покупките ни

QWERTY клавиатурата оказва влияние върху избора ни на продукти.

12 123
Продукти, чиито имена съдържат повече букви от дясната част от стандартната QWERTY клавиатура, правят по-добро впечатление на хората, съобщава Sky News, цитирана от БТА.

След като бе установено, че феноменът "QWERTY ефект" кара хората да предпочитат имена с букви от клавиатурата, по близки до дясната им ръка, ново изследване сочи, че влиянието на този ефект е дори по-голямо от предполагаемото.

Съавторът на проучването, Давид Гарсия от Швейцарския федерален технологичен институт в Цюрих заяви, че преди да види резултатите, не е вярвал в "QWERTY ефекта".

Учените прегледали милиони продуктови наименования, заглавия на книги и филми на английски език в сайтове като Амазон, Ютюб и Ротън томейтоус. И резултатите започнали да се отличават в данните.

"Откритието е впечатляващо, защото ако прегледате произхода на QWERTY клавиатурата, тя няма нищо общо с емоциите на потребителите", коментира Наоми Бейрон от Американския университет във Вашингтон.

Копчетата са разположени така, че да не бъдат бъркани буквите една с друга, допълва тя и припомня, че QWERTY клавиатурата е създадена през далечната 1868 година.

Възможно обяснение на явлението е, че някои от буквите, които се намират в дясната част на клавиатурата като ''y", "u", "i" и "o" се свързват с положителни думи.

Резултатите от изследването са малко странни, на фона на по-честото използване на клавишите от лявата страна, особено сред геймърите.

Вероятно това е и причината за още един от резултатите на изследването: бебешките имена с по-висок процент от тези букви са станали по-популярни, след навлизането на QWERTY клавиатурите през 60-те години.
ИЗБРАНО
QWERTY клавиатурата влияe на покупките ни

QWERTY клавиатурата влияe на покупките ни

QWERTY клавиатурата оказва влияние върху избора ни на продукти.

12 123
Продукти, чиито имена съдържат повече букви от дясната част от стандартната QWERTY клавиатура, правят по-добро впечатление на хората, съобщава Sky News, цитирана от БТА.

След като бе установено, че феноменът "QWERTY ефект" кара хората да предпочитат имена с букви от клавиатурата, по близки до дясната им ръка, ново изследване сочи, че влиянието на този ефект е дори по-голямо от предполагаемото.

Съавторът на проучването, Давид Гарсия от Швейцарския федерален технологичен институт в Цюрих заяви, че преди да види резултатите, не е вярвал в "QWERTY ефекта".

Учените прегледали милиони продуктови наименования, заглавия на книги и филми на английски език в сайтове като Амазон, Ютюб и Ротън томейтоус. И резултатите започнали да се отличават в данните.

"Откритието е впечатляващо, защото ако прегледате произхода на QWERTY клавиатурата, тя няма нищо общо с емоциите на потребителите", коментира Наоми Бейрон от Американския университет във Вашингтон.

Копчетата са разположени така, че да не бъдат бъркани буквите една с друга, допълва тя и припомня, че QWERTY клавиатурата е създадена през далечната 1868 година.

Възможно обяснение на явлението е, че някои от буквите, които се намират в дясната част на клавиатурата като ''y", "u", "i" и "o" се свързват с положителни думи.

Резултатите от изследването са малко странни, на фона на по-честото използване на клавишите от лявата страна, особено сред геймърите.

Вероятно това е и причината за още един от резултатите на изследването: бебешките имена с по-висок процент от тези букви са станали по-популярни, след навлизането на QWERTY клавиатурите през 60-те години.
ИЗБРАНО