Опитът бил следният - Кели Бърнс позвънила на свой приятел и заявила, че много иска да отиде на сафари в Африка и да се вози в "един от онези джипове".

Само минута след това в профила на Кели Бърнс във Facebook се появила новина за сафари, а малко след това и реклама на офроуд автомобили.

Кели Бърнс е професор по масови комуникации, която и друг път е провеждала изследвания свързани с Facebook и социалните мрежи.

Информацията за последното й проучване идва от сайта news10, като е редно да отбележим, че големите медии не са публикували новината.

Официалната позиция на Facebook е, че "не подслушват и не записват разговорите на потребителите, а събират акустични данни, постъпващи от микрофона, за да анализират и търсят съвпадение".

Само по себе си това също звучи притеснително.

"Хората не осъзнават колко внимателно Facebook следи всичко. Вашите действия не са тайна за социалната мрежа", заявява Бърнс .

Факт е, че Facebook наистина следи и анализира вашия трафик, а след това използва информацията за комерсиални цели - например, влизате в сайт за лаптопи, а след това ви излизат реклами на същия сайт в профила ви във Facebook.

Възможностите на социалната мрежа да "събира и анализира акустични данни от вашия микрофон" обаче е още по-плашеща.