НАСА ще обяви изненадваща новина за Европа | IT.dir.bg

NASA/ESA/K. Retherford/SWRI

НАСА ще обяви изненадваща новина за Европа

По-късно през деня НАСА ще обяви изненадваща новина относно една от луните на Юпитер - Европа.

Пресконференцията е насрочена за 21 часа българско време, а от НАСА ще представят ново откритие, направено с помощта на телескопа Hubble.

"Спойлер: Не сме открили извънземни", иронично съобщават в twitter от космическата агенция на САЩ.

По предварителни данни, откритието е свързано с намиращия се под ледената обвивка на Европа глобален океан от течна вода.

Вижте снимки от Европа >> >> >>

Учените са почти сигурни, че водата на Европа има сходен химичен състав с тази на Земята, а при подходящата термична активност, това би спомогнало за формирането на живот.

Юпитеровата луна Европа има тектонична активност >> >> >>

Знае се, че ледената кора на Европа е с дебелина между 10 и 30 км, а дълбочината на океана на луната достига впечатляващите 100 км. Това означава, че на Европа има 2 или дори 3 пъти повече вода от на Земята.

Можем да посеем живот на Европа >> >> >>

През 2012 година телескопът Hubble за пръв път засне изригване на вода от повърхността на Европа. Единственият друг подобен обект в Слънчевата система е луната на Сатурн - Енцеланд, където са наблюдавани периодични изригвания от вода.

Oкеанът на Енцелад може да поддържа живот >> >> >>