Създателите на "Гугъл" /Google/ - студентите от Станфорд Сергей Брин и Лари Пейдж, не са упели да продадат търсачката през 90-те години на миналия век. Това разказа журналистът Дейвид Вайс, носител на наградата "Пулицър" и автор на книгата "Историята на Гугъл". Той участва във видео разговор, организиран в посолството на САЩ в София.
Колко от вас са използвали "Гугъл" през последното денонощие, попита Вайс присъстващите на разговора в посолството. Почти всеки в залата вдигна ръка. Същата беше и реакцията на въпроса колко са измилите зъбите си за същия период. "Гугъл" и миенето на зъбите са почти на едно ниво, което ни показва, че търсачката е станала част от всекидневието ни, каза Вайс. По думите му, Пейдж и Брин са се опитали да продадат търсачката, която създали и която работела доста добре, в сравнение с всичко друго по същото време, създадено от фирми като "Майкрософт" /Microsoft/, "Яху" /Yahoo/, "Алта виста" /AltaVista/. Те предлагали своя продукт на всякакви хора, но не успели. Всичко, което искали, било най-много 500 000 долара за Станфорд. Компанията днес струва повече от 100 млрд. долара, посочи Дейвид Вайс. Разказвайки за трудностите, през които трябвало да преминат Брин и Пейдж, Вайс каза, че днес те имат богатство от милиарди долари, не защото търсели богатството, а защото като студенти в Станфорд полагали усилия за оптимизиране на търсенето в разрастващата се глобална мрежа, в която нямало порядък по онова време. Брин и Пейдж използвали компютри, за да създадат копие на тогавашното съдържание на интернет, организирано така, че търсенето да става светкавично. Името на популярната днес търсачка било случайно измислено, в опит да се измисли нещо, което да звучи достатъчно впечатляващо. "Гугъл" всъщност е погрешно изписване на математическия термин googol - единица, следвана от милион нули - безкрайно голямо число. Във видеовръзката и зададените въпроси бяха засегнати и теми като достъпа до книги в електронен формат чрез търсачката, както и "гугълирането" на човешките гени. Дейвид Вайс каза, че дори не може да си представи какъв ще бъде "Гугъл" след 10 години.