EPA/БГНЕС
Никой не искал да купи ”Гугъл” през 90-те г.
Създателите на "Гугъл" /Google/ - студентите от Станфорд Сергей Брин и Лари Пейдж, не са упели да продадат търсачката
през 90-те години на миналия век. Това разказа журналистът Дейвид Вайс, носител на наградата "Пулицър" и автор на книгата
"Историята на Гугъл". Той участва във видео разговор, организиран в посолството на
САЩ в София.
Колко от вас са използвали "Гугъл" през последното денонощие, попита Вайс присъстващите на разговора в посолството. Почти всеки в залата вдигна ръка. Същата беше и реакцията на въпроса колко са измилите зъбите си за същия период. "Гугъл" и миенето на зъбите са почти на едно ниво, което ни показва, че търсачката е станала част от всекидневието ни, каза Вайс. По думите му, Пейдж и Брин са се опитали да продадат търсачката, която създали и която работела доста добре, в сравнение с всичко друго по същото време, създадено от фирми като "Майкрософт" /Microsoft/, "Яху" /Yahoo/, "Алта виста" /AltaVista/. Те предлагали своя продукт на всякакви хора, но не успели. Всичко, което искали, било най-много 500 000 долара за Станфорд. Компанията днес струва повече от 100 млрд. долара, посочи Дейвид Вайс. Разказвайки за трудностите, през които трябвало да преминат Брин и Пейдж, Вайс каза, че днес те имат богатство от милиарди долари, не защото търсели богатството, а защото като студенти в Станфорд полагали усилия за оптимизиране на търсенето в разрастващата се глобална мрежа, в която нямало порядък по онова време. Брин и Пейдж използвали компютри, за да създадат копие на тогавашното съдържание на интернет, организирано така, че търсенето да става светкавично. Името на популярната днес търсачка било случайно измислено, в опит да се измисли нещо, което да звучи достатъчно впечатляващо. "Гугъл" всъщност е погрешно изписване на математическия термин googol - единица, следвана от милион нули - безкрайно голямо число. Във видеовръзката и зададените въпроси бяха засегнати и теми като достъпа до книги в електронен формат чрез търсачката, както и "гугълирането" на човешките гени. Дейвид Вайс каза, че дори не може да си представи какъв ще бъде "Гугъл" след 10 години.
Колко от вас са използвали "Гугъл" през последното денонощие, попита Вайс присъстващите на разговора в посолството. Почти всеки в залата вдигна ръка. Същата беше и реакцията на въпроса колко са измилите зъбите си за същия период. "Гугъл" и миенето на зъбите са почти на едно ниво, което ни показва, че търсачката е станала част от всекидневието ни, каза Вайс. По думите му, Пейдж и Брин са се опитали да продадат търсачката, която създали и която работела доста добре, в сравнение с всичко друго по същото време, създадено от фирми като "Майкрософт" /Microsoft/, "Яху" /Yahoo/, "Алта виста" /AltaVista/. Те предлагали своя продукт на всякакви хора, но не успели. Всичко, което искали, било най-много 500 000 долара за Станфорд. Компанията днес струва повече от 100 млрд. долара, посочи Дейвид Вайс. Разказвайки за трудностите, през които трябвало да преминат Брин и Пейдж, Вайс каза, че днес те имат богатство от милиарди долари, не защото търсели богатството, а защото като студенти в Станфорд полагали усилия за оптимизиране на търсенето в разрастващата се глобална мрежа, в която нямало порядък по онова време. Брин и Пейдж използвали компютри, за да създадат копие на тогавашното съдържание на интернет, организирано така, че търсенето да става светкавично. Името на популярната днес търсачка било случайно измислено, в опит да се измисли нещо, което да звучи достатъчно впечатляващо. "Гугъл" всъщност е погрешно изписване на математическия термин googol - единица, следвана от милион нули - безкрайно голямо число. Във видеовръзката и зададените въпроси бяха засегнати и теми като достъпа до книги в електронен формат чрез търсачката, както и "гугълирането" на човешките гени. Дейвид Вайс каза, че дори не може да си представи какъв ще бъде "Гугъл" след 10 години.