Влакът на Елън Мъск идва в Европа
Концепцията на основателя на Tesla Елън Мъск за изграждане на Hyperloop - влак, движещ се с 1300 км/ч, идва в Европа
Обратно в новинатаКоментари - Влакът на Елън Мъск идва в Европа | IT.dir.bg
Коментари
"които се движат в стоманена тръба в условия на вакуум. Всяка капсула се носи върху въздушен слой" Абе Гогов, къде има повече вакуум? В твойта глава или при колежката Таня Тодорова...
Интересно как решават проблема с вакуума, който в случая е основен технологичен проблем. Трудно се поддържа висок вакуум в голям обем. И иска много енергия за захранване на вакуумните помпи.
Журналята са написали глупости. Едната е че ще се движи във вакуум но върху въздушен слой. Другата - ще има огромен разход на енергия за подържане на вакуума и за придвижване. Тази енергия ако се разчита само на слън. панели то на километри от трасето отляви и дясно, полето трябва да е само с панели, което не е невъзможно но колко терен ще заеме?
Защо, дявол да го вземе, такива идеи се раждат в Америка? Сигурно въпреки всичките ѝ кусури наистина е едно доста добро местенце. Ето една Европа, къде не вярвам да има по-малко умни хора, не по-малко уредено от САЩ, ама идеи - йок....жалко. Браво на унграци, словаци и австрийци...
... в стоманена тръба в условия на вакуум. Всяка капсула се носи върху въздушен слой....
Защото в Америка има истински Венчъри, докато в Европа, има такива само на документи. Или казано по друг начин (за Европа), скъпи на триците евтини на брашното.
А какъв ще е капацитета на този транспорт? Колко часа ще се чака за да се качиш на капсула за 6 човека? Чекиране и др. За кратки разстояния като цитираните няма реално пестене на време.
Това е концепция, бе човек. Още не са построили тестовото трасе, а ти питаш колко време ще се чака на опашката за чекиране.
Не е вакум, не вярвай на преводите на тези журналисти, те не мислят. В тръбите ще има много ниско налягане, за да се сведе до минимум триенето с въздуха.
Разгледах няколко други източника по темата. Дано да е вярно - цената му излиза по-евтино от нашите магистрали :).
Това Мъск ли го е измислил? Четох преди 20--ина години за тази идея някъде, ставаше дума за влак по дъното на океана между сащ и европа, в тунел с вакуум. Не знам на колко години е бил мъск тогава, сигурно още е бил колежанин и е работил в пицария, но вече са се тиражирали неговите идеи по медиите. Виж го ти...
Преводача на статията нещо не е дочел (или е пропуснал уроци в основното си образование) - не може в тръбата да има вакум и "капсулите" да се движат върху "въздушен слой". По принцип първата идея на Мъск беше в тръбите да се поддържа вакум, но в последствие се реши да се поддържа понижено налягане (предполагам че са сметнали че така ще е доста по-евтино), така че може би наистина ще са върху въздушна възглавница, но не е зле все пак преводачите да гледат какво пишат и да се избират преводачи с елементарни технически познания. Познаването само на английски или друг език, без познания в съответната област води до публикуването на такива глупости.
Нашите железници вървят в обратна посока - чудят се как да изгонят пътниците и да ги принудят да се возят на автобуси, където да има минимална поддръжка и много бързане по разбити и тесни пътища.
Бе след толкова пънене не ви ли писна да живеете сред неизменния естествен резултат от него. Комуникации по тръби има от над 100 години. Оферта с цена в нея за построяване на такъв влак досега не е имало друга.
Да, и за марсиянските нашественици трябва да помислим, за разни междугалактически пирати също.... Ей тъпи агитатори не се спряхте ей.
Обясни ми тогава как без да се унищожат и компрометират железниците в България ще можем да защитим огромното "усвояване" на европейски пари чрез магистрали и пътища след като приоритетния транспорт в цяла Европа е железопътния!?
Ми да, нали и двамата изсрелват неща на орбита и разни подобни дреболии само правят. Отде ви изравят бе.
В статията пише, че концепцията е на мъск, а аз четох за нея преди 20-тина години, какъв ти е проблемът?
само се роят. и аз съм се чудил откъде идат. освен да се роят друго не ми дойде на акъл. един захапе и нацъфтят като пролетни цветя на поляна в парка :-)
Няма да има конкретен час за тръгване. На всеки 3-4 минути капусла, ама защо за 6 човека, а не 60 примерно?
Има програми за ЖП транспорт. Даже наскоро правиха тест на нопонаправено трасе у нас и скоростта беше 180 км/ч
Някъде да прочете че ще се ползва вместо метрото? Аз видях да пише само за междуградски транспорт на 150 - 500 - 1000 км.
Единственото ж.п. трасе, което се реконструира у нас е по международния коридор за Турция. Тъй като сме задължени да го поддържаме. А скорост под 250 км/ч се смята за средна жп скорост. Излиза, че ние тепърва сме се дигнали от дъното относно жп транспорта и е нужно още много докато достигнем европейците.
Какво чекиране и какви опашки за билети? Идеята е да е подобно на метрото. Да не би там да се чекират хората.
Абе тя може и да вземе да спре, ама това дето е в капсулата как ще го изстържат после? :) Това в кръга на шегата. Пише че скоростта може да достигне до 1200 км/ч.За подобни разстояния едва ли ще ускорява толкова.
смешика мъск бил голям европофил ...май в родната му кравария го отсвириха та сега гледа за местни балъци...
в тръба с вакуум значи плъзгане по тънък въздушен слой...тоя мъск направо кърти мифффки)))) сто процента шъ му стане далаверата и че се открие линията у шестък на 31 февруарий нема значение коя година))))
драги ми смехурко тук не печатат пари от въздуха - нямамае си федереален резерв анадън му?)))))
Неправилно поставяш въпроса. Идеи се раждат навсякъде по света. Просто американците първи се решават да реализират такива идеи, за които другите народи казват, че "още не им е дошло времето".
И Леонардо го е скицирал, дааа. Тук става дума за проект с изпълнител, цена и срокове майсторе. Това агитаторите не ви ли писна да се пънете като си ЗНАЕТЕ, че при всеки напън само се насирате.