Коментари - Туристически космически кораб с успешен полет | IT.dir.bg
назад

Туристически космически кораб с успешен полет

Космическият кораб "SpaceShipTwo" на компанията "Virgin Galactic", собственост на милиардера Ричард Брансън, извърши успешен тестов полет, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Обратно в новината

Коментари - Туристически космически кораб с успешен полет | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

На 10км над Земята летят пътническите самолети. Има нещо сгрешено в написаното !

по скоро ще се издигнат до 100км. за да почустват безтегловност натюр, а не от горка. но това е трудно да се нарече косм. кораб- нещо като въздушен дисниленд.

А вземете, като пишете нещо да вниквате в него! Само превеждате като овце. Как за 200 000$ ще те вдигнат на 10км. височина.

Много ми е интересно как на разстояние 10 км от земята ще изпаднеш в безтегловност. СТРАШЕН ГАФ на редакторите! Между 10 и 13 км от земята летят повечето самолети!

Височината е 100 километра, а не 10. На десет километра височина летят пътническите самолети.

Няма да са в орбита на земята.

Изтървали са една нула. Става дума за 100 километра, а иначе безтегловност при свободно падане има и от 100 метра. Висоачината няма нищо общо с безтегловността. Падането е това което предизвиква чувството за безтегловност. Космонавтите са в непрекъснато падане около земята. Това е същността на орбитата. Емил

Добре ли сте, самолет извежда кораба до 10км и после той достига 100км.

някой запознат ли е със спасителните системи на този апарат при повреда, например по крилата, на голяма височина. напишете.

Ами идеята е кораба като се освободи от самолета, да запали РАКЕТНИЯ двигател и за 8 секунди да достигне хиперзвукова скорост - над 4000 км/ч която скорост ще се поддържа над минута. Като най-голямата височина на която трябва да стигне е 100 км, след което ще започне да "пада". Какво му е странното?

Ами те и НАСА (и не само те) използват специален самолет който лети на тази височина, "пропада" и хората вътре са в безтегловност за около 30 сек. Така ги тренират астронавтите. Правят по 10-15 "пропадания" на полет. А самолета не лети на повече от височината на гражданските полети.

Може и да има някаква защита, все пак дори совалките имаха катапултни системи.

Самолета-носач го е извел на 10 км височина, след което кораба се отделя, пали двигателите и стига 100 км височина. Това е по-план. При този полет са тествали двигателя. При предните полети даже не са го и пускали.

безтегловност и най- вече дейности при това състояние се тренират най-вече в големите, специални басейни на NASA и в звездното градче. горката със самолетите е повече за опознаване на състоянието безтегловност и дали на кандидатите не им става лошо.

Те там ги тренират главно нагаждане със свободното "плаване" :) Иначе да - в огромните басейни тренират всичко свързано с работата им в космоса - най-вече ремонтите и изграждането на модулите на МКС и отделните сателити (което май вече не се прави, като ги няма совалките).

буран-да, но американските нямаха- затова и никой не си спаси при двете различни катастрофи.

Чалънджър - да, не са имали адекватни механизми за спасяване на екипажа (освен може би допълнителния кислород, който е доказал, че поне двама или трима астронавти са останали живи след първоначалната експлозия и са били живи до сблъсъка с водата), ама Колумбия вече е имало механизми, но не е имало как да ги задействат, все пак аварията е станала при навлизане в атмосферата и астронавтите и в двата случая са щели да изгорят. За Буран - имало е, но тя така или иначе не е летяла с екипаж.

Нищо сгрешено няма. Отделя се на 10 км и се издига до 100 :)

катапултна система на амер. совалка няма щото екипажа е на два етажа. горните може и да ги изстреляш, но долните не можеш щото в керамиката отдолу много отвори не могат да се правят. те и за колесниците капаците са технологично постижение. дай нещо за това новото планерче.

Авиото... ЧЕТИ БЕ, ЧЕТИ! НИКОЙ НЕ Е УМРЯЛ ОТ ЧЕТЕНЕ!

Цената на подобно пътуване струва "само" 200 000 долара. Срещу парите си космическите туристи ще се издигат на височина от около 100 километра над Земята и ще усетят какво значи да изпаднеш в безтегловност. ===== ТИ ПРОЧЕТЕ ЛИ ИЗОБЩО СТАТИЯТА!?!!?

И за нашите депутати и управници трябва един такъв еднопосочен космически кораб!

претоварването няма ли да е опасно за някои хора.

Не коментирайте,темата не е за БГ безмозачни.

Той я е прочел, но ТОГАВА пишеш 10 км, не 100. После тихомълком са оправили грешката.

Буран изобщо нямаше животоподдържаща система.

Така е, безмозАчни са :)

да , такава нямаше защото беше без екипаж, но катапултните кресла бяха в кабината и въобще нейният вътрешен дизайн беше изпълнен на 70процента. макар външно много да си приличат между съветската и американските совалки има много и то големи разлики.

Ами като чета коментарите тук и се убеждавам , за кой ли път , че не политиците и не партиите са виновни.Много сме тъпички и трябва да ни бъде забранено да коментираме всякакви други теми освен любимата тема на всички нас българите.Тя е БСП и ГЕРБ.И разбира се това води до неизлечимо затъпяване!!

To те е било точно катапултна система, като при изтребителите. Но пак е имало система за "изхвърляне" на астронавтите от машината - Inflight Crew Escape System.

И при 10000метра пак може да се имитира безтегловност. Тръгва се като за лупинг но при определени градуси задържа щурвала и почва да тегли като увеличава тягата. Според зависи от витуацията се получава времена безтегловност но и "хоризонта" се свива до една точка и всичко в мозъка става "черно". Само летяли в такива ситуации знаят за какво става въпрос. А и по Нейшъл Географик показваха наскоро операция на апендикс в такива условия като хирурзите си застопоряваха краката в спецялни приспособления за пода. Инак за грешката допусната в статията си е чисто печатна.

Третата совалка Буран е била готова и със животопотдържаща система и с катапултни кресла К 35/36 Звезда. И екипажа е бил подготвен за полета. Ама финансите секнали и всички знаем съдбата на програмата - в склада, където тавана пропадна и ги погреба всичките совалки.

телескопична пръчка изхвърля астронавтите един по един през люка за влизане на 50м. далечина. никога не е изпробвано- шантава идея, но концепцията на спейс шатъл не ти дава шансове.

Е, не съм написал, че е била удачна идея :) Но все пак летенето със совалка изисква поемането на огромни рискове (като например ясното съзнание, че може да не се върнеш жив). От друга страна, много астронавти са заявавали, че полета в космоса е тяхната мечта и не биха съжалявали ако загинат при нейното изпълнение. Ето например, при трагедията с Колумбия. Оказа се, че наземния екип всъщност вече е видял откъсването на парчето изолация, удара му със совалката и са анализирали положението. Те вече са били наясно, че те няма да се върнат живи. Но не са им казали, защото не е имало смисъл. Представяте ли си какви биха били последните минути или часове от живота им, знаейки, че ще изгорят в атмосферата? Не са могли да ги скачат с МКС, защото тогава МКС не е разполагала с капацитета да поддържа толкова много хора (екипажа на МКс + екипажа на совалката). Не са могли да подготвят и нова совалка в малкото време с което са разполагали.

интересно ми е винаги ли си депресиран или е само щото си самотен и никой не си играе с теб.

Сигурно - все пак на всичките ще им правят тестове и ще тренират седмици преди полетите. Никой няма да пусне някой ей така да се вози, без да са взети съответните предпазни мерки.

приятни празници на всички.

Не знам за другите, но се радвам. Може да е бавно, тромаво, скъпо, но рано или късно летенето в космоса ще стане масово достъпно за хората.

Ха ха оправили са го сутринта си пишеше 10км ;)

дали този кораб ще има 240 места за нашите депутати да ги пратим на екскурзия

на самолета му викат the vomiting comet.

пробвал ли е някой да скочи докато се спуска с много бърз асан-сьор? ;)

гадни частници, изедници, долни капиталисти, сволоч... че не е жив чичко ти Сталин ти да видиш само на частници щяха да му станат... той и Волен Сидеров може да ги нашляпа.. и той не обича много много частниците... друго си е да си е държавно... :)

" Сталин пое Русия на дървеното рало и я вкара в атомния век"

" Сталин пое Русия на дървеното рало и я вкара в атомния век"

" Сталин пое Русия на дървеното рало и я вкара в атомния век" Създаването на тежка индустрия е политика на болшевиките и на Ленин по принцип. Философията е проста след червения терор , завършил с елиминиране на всеки образован човек , който не е болшевик, болшевиките се страхуват от възмездие и попаднали в международна изолация, те форсират индустриализацията на страната за да има оръжие. При това те изпитват много големи трудности по отношение на кадрите. ( грамотните хора са почти ликвидирани) - " кадри решает все" Положението още повече се влошава , когато Сталин извършва чистка в редовете на партията и унищожава голяма част от партийната интелигенция. Та индустриализацията на страната е извършена с много големи икономически лишения, довели до масов глад и милиони измрели от недояждане хора. Това едва ли е някаква заслуга. Други страни са минали по много по - безболезен етап преминаването от дървено рало , към железен плуг и след това машинна обработка на земята.

Полет на космически кораб се подготвя с месеци. А мисията на совалката трае няколко дни. Според теб как ще успеят да подготвят друга совалка за 1 седмица ? Руските капсули се подготвят по-бързо ама могат да поемат само трима души екипаж. И пак нямаше да успеят да пратят 2 от тях (да приемем, че с огромни лишения, в МКС е можел да бъде вкарат още един човек). И защо ми приписваш думи дет не съм ги написал - да съм споменал "лекота" ? Според изнесената информация, тия в центъра дето са решавали са били на ръба на нервна криза. Как да кажеш на хората в совалката - не се връщайте, щото ще изгорите. Стойте в орбита докато ви свърши кислорода. Или - ще изгорите в атмосферата, ама все пак се връщайте. Едно е Аполо 13, дето са имали допълнителен кораб (лунния модул), друго е космическа совалка с дупка в термозащитата. Те и за Аполо са МИСЛЕЛИ, че е възможно да има повреда в щита. Но на екипажа на Колумбия даже не са им казали за възможен проблем. И затова, във всички мисии на совалките след Колумбия, след излизане в орбита, совалката се проверява външно за всякакви повреди.

Вярно.Но ...погледни и другата страна на медала.Потърси за голямата депресия в сащ - при свръх производство на храни как милиони умират от глад.

По време на голямата депресия в САЩ няма милиони умрели от глад. Има обаче милиони разорени хора и голям брой самоубийства , но в никакъв случай милиони. Голямата депресия засяга най много Германия (Ваймарската република) и тя е основната икономическа причина за идването на националсоциализма. Та от тази гледна точка нациналсоциализмът идва на власт, като реакция на болшевизма , криза на демокрацията в Германия , инфлацията , дължаща се на голямата депресия изяла спестяванията на хората , масовата безработица , несправедливи клаузи след първата световна война, обричащи на преследване етнически германци , и хора с германско самосъзнание. Но в случая става дума за частни компании в областта на ракетостроенето в САЩ. Това си е чисто американски проблем и представлява реакция срещу монополно високи цени на старите и утвърдени "космическите" компании. И имат за цел да осигурят евтин достъп на пилотирани кораби до ниска орбита и суборбитални полети с научна и развлекателна цел ( космически туризъм). Да използуват излизащите от употреба военни ракети ( конверсия) ,да разширят употребата на въглеводородно гориво и течен кислород ( RP1 O2 предимно) Да намалят многократно цената на единица извеждан товар на ниска орбита и по този начин да създадат икономическа основа за овладяване на космоса отвъд луната. Като крайна цел имат за задача да разтоварят НАСА от финансирането на проектирането на нови ракети носители за научна цел!

добер го даваш шалом шалом ...и ние четем и ние знаем...айде у синагогата че те чака равина