50 г. от първия полет на свръхзвуковия самолет "Конкорд"
Рожба на споразумение между Лондон и Париж от 1962 г., проектът попада отначало на силни турбуленции
Обратно в новинатаКоментари - 50 г. от първия полет на свръхзвуковия самолет "Конкорд" | IT.dir.bg
Коментари
До колкото съм запознат Ту 144 , прави първия си полет през декември 1968... Кой е първия все пак???
Споровете Конкорд срещу ТУ-144 няма да имат край. Но се пропуска един съществен факт. Въпреки, че цената е доста по-висока, много хора са предпочитали да летят между Европа и САЩ с Конкорд. И тогава САЩ налагат някакви такси във връзка с шума като свалят нивата на допустимост. Не помня детайли, но реално това довежда до нерентабилността. ТУ-144 също е спрян заради нерентабилност. Но той си има проблеми с това, че не е допускан на доста летища и реално в един момент е извършвал само вътрешни полети от Москва до далечни източни дестинации. А за вътрешен полет трудно се вземат високи цени и като добавим по-високия разход на гориво и с него се свърши.
И още нещо към форумния IT шут "Дада", я пак си провери скоростта на DC-8!
До Ту-144 звуковой барьер преодолел в рекордном полёте американский лайнер Douglas DC-8, достигший 21 августа 1961 года скорости 1,012 Маха На руски за да може тъпоглавеца по лесно да преглътне фактите.
Пак си хванат в лъжа! И пак ти казвам, че не желаеш да даваш фактите докрай, защото ако го направиш, няма да успееш да ни пробуташ тезата си Та DC-8 достига тази скорост при пикиране, с цел събиране на данни необходими за понататъшни изпитания. И сега внимание поддържа свръхзвукова скорост само 16 СЕКУНДИ!!! Това не го прави свръхзвуков пътнически самолет.... Пак си закован, лъжльо!
Сганта колкото и да се напъв, първия пътнически самолет минал скоростта на звука е Douglas DC-8 още през 1961 г. Колкото до Ту-144 той се разбива на Бурже не заради друг самолет, както пробутва тук форумния идиот, а защото не издържа натоварванията. В случая с Конкорд и Ту, путлераста също може гордо да заяви, че при всичките катастрофите на Ту има по-малко жертви отколкото при едната катастрофа на Конкорда, както се хвали за ситуацията при Совалките и Съюзите. Ми нормално, Kонкорда е превозил 2,5 милиона души при близо 50 000 полета, докато Ту е превозил общо стотина души при стотина полета основно като пощенски самолет.
На шут ли се правиш или просто си глупав??? Това е въпросът... Ту 144 се претоварва в опит да избегне сблъсък с френския Мираж... А защо се е появил там Мираж-ът е друг въпрос. Удобно пропускаш фактите, които не помагат да ни пробутваш тезите си, а? :))
До всички нормално мислещи хора - ЛИБЕРАЛЕН КРАХ, ГОРД ЕВРОПЕЕЦ, АК 47, Т 14 АРМАТА и още много други проруски драскачи са безнадеждно умствено увредени екземпляри на по - ниско развити представители на странично разклонение на Хомо Сапиенс. Те ако не говорят за любимата им РОССИЯ, не могат да получат ерекция или полюция, а когато са надупени и ги онождат руснаци, а най - добре Путкин, изпадат в робски екстаз, т.е. те са достойни само за презрение и съжаление. От медицинска гледна точка са безнадеждно и неизличимо болни.
Понеже много незнаещи има тук, то добре е да се знае, че Конкорд е вторият в света свръхзвуков пътнически самолет след съветския Ту-144.
Стига се напъва бе, пак се посра. Не ти ли писна. Прочети поста ми по-долу. Ту-144 е излязъл по-рано, но не е пътнически - не е обслужвал реални авиолинии от значение, само тестопвият му полет е бил 2 месеца преди тоя на Конкорд; полетите с пътници на Конкорд са преди оптитие за такива с ту-144. А да, и Не Конкорд а Ту-144 се заби в земята насред изложението в Париж. Как не ви писна да се насирате бе, как дишате.
Слаб 2 по история на авиацията! А за катастрофата в Ле Бурже е виновен френски "Мираж" Ама четете я тази история бе! Ама не по-лесно е другите да са ви виновни за незнанието....
Ту-144 беше казнал на летището в София за разглеждане, да. Но не е извършвал пътнически полети никога, така че не е първият свръхзвуков пътнически самолет, както им се ще на умствено изостаналите руски слуги. Възможно да е излетял малко преди Конкорд, с подобни размери и форма е, но не е пътнически, пътническите самолети презовзат хора по комерсиални линии. Просто остава почти успешен напън на съветската индустрия да направи нещо.
Аз също бях на летището ,когато дойде, но за около 50 човека пред мен , не можах да го разгледам вътре, спряха посещението.
1 ноября 1977 года самолет Ту-144 вылетел в свой первый пассажирский рейс с опозданием на 30 минут в 9 часов 03 минуты и в 11 часов 03 минут совершил посадку в аэропорту «Алма-Ата», перевезя 80 пассажиров. В обратный рейс самолет Ту-144 вылетел из Алма-Аты в 13 часов 28 минут и точно по расписанию в 15 часов 31 минуту совершил посадку в Москве.
Забавно е да четеш, как путинофилите с пяна на уста ни обясняват как Ту 144 е първият, а не Конкорда... а в статията въобще не става въпрос, кой е първият самолет... а за това, че са минали 50 години от първият полет на Конкорда. Не е важно, каква е темата, важно е да изтъкнем, колко са велики руснаците и колко смотани западняците. Все едно да слушам агитация от партийни секретари.
С тази разлика, че конкорд летя 30 години преди да бъде спрян и то не заради самия самолет, а заради една катастрофа от външен фактор и заради състоянието на гражданската авиация тогава, докато ТУ 144 летя едва 3 4 години. Поредните пари хвърлени на вятъра от страна на русия, но пък изгладувани от руснаците.
Всъщност го спряха точно заради слабост в резеорварите, която всъщност беше причината за пожара на този полет. Да, може да се каже, че Конкорд е успешен проект, но не беше спрян заради инцидента, а заради последващия рязък спад на продажби на билети след това. Колкото до измисления ту144, само си задайте въпроса колко произведени бройки има от него и колко полета са направили тези бройки. Няма да коментирам факта, че не е допускан да лети в международното въздушно пространство и самия Аерофлот се отказва от него след няколко смъртоносни инцидента, които россианците услужливо премълчават.
И совалките ни бяха представени като връх на техническия гений и инженерното изкуство, пък се оказа, че избиха най много народ... и сега какво наблюдаваме... САЩ се върнаха пак към ракетите. Така и с историята на Конкорд! Вторият свръхзвуков пътнически самолет в историята на авиацията.
Конкорд не е втори, а единствен. Ту144 е толкова 'пътнически', колкото и брадвата е инструмент за бръснене.
Продължават да са връх на техническия гений и инженерното изкуство, не достигнат от недоносчето Буран. Когато потрябват ще влязат в употреба. Чий да го дирят из космоса за 1-2 астронавта. Само пияни ватенки могат да издържат затворени в нищото стотици дни.
лев Ту-144 е първият в света свръхзвуков пътнически самолет. Конструиран е от опитно-конструкторското бюро на Андрей Туполев под ръководството на сина на титуляра – авиационния конструктор Алексей Туполев.
Не лъжете нагло,първия полет на свръхзвуков пътнически самолет е на ТУ144.
След поредица тежки катастрофи 'пътническия' Ту 144 започва да превозва само поща. А трансатлантически поледи са били невъзможни по технически, а не бизнес причини. Конкорд можеше безфорсажен свръхзвук - нещо непосилно за Ту144 и Ту160.
Подобно на совалките, скъп и опасен!
Уникален ,естетически съвършен самолет. 'Опасен' баба ти анало-говнетна - затова имаше дълга и успешна кариера и го спряха изискванията за шум а не проблеми с безопасността ( за разлика от жалкия му ерзац от изтока).
Толкова опасен, че за 50 години експлоатация, има само една катастрофа, при това не заради проблем със самолета а заради парче метал на пистата, което пука гумите, от които парчета пробиват резервоара. Толкова за опасността. Де да бяха толкова опасни и всички останали самолети.