Коментари - Бързозареждащи се батерии ще работят над 20 г. | IT.dir.bg
назад

Бързозареждащи се батерии ще работят над 20 г.

Батериите с бързо зареждане са удобни, но техен основен недостатък е сравнително малкия им живот и нуждата от замяна на няколко години.

Обратно в новината

Коментари - Бързозареждащи се батерии ще работят над 20 г. | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това е страхотно. Браво на тях. За разлика от нашите псевдо учени, хората навън вършат работа. Ние сме само една маса от бедни консуматори.

за феодалните старци в БАН ли говориш? Черна кутия ..абсолютно неспасяемо положение е там

Има фундаментални електрохимични ограничения. Електрическите акумулатори никога няма да се зареждат толкова бързо, колкото "акумулаторът" на химическа енергия - резервоарът. И никога няма да побират толкова енергия в толкова малко маса. Заглавичкват ни с електромобилите, за да не поглеждаме към главния проблем, т.нар. "ВЕИ". Които дават 6 пъти по-скъпа енергия, но пък работят само 1/4 от часовете през годината. И съсипват енергийната система, оставете България, вижте в Германия какво става... Когато господ иска да накаже някоя страна и праща чиновници и "зелени". Които нито са инженери, нито са биолози, нито са еколози, нито дори политици не са. Най-много се родеят с журналистите по бомбастични, непремерени и ненаучни приказки.

Не си отчел, че действието на валентните електрони може да се приложи и при акумулатори от нанотръби или графенови листове. Става дума за същите тези валентни електрони във реакциите на горене. Така ще силите за взаимодействие са от същия порядък. Горенето на водорода представлява образуването на валенти връзки с кислорода. Принципно няма теоретичен проблем за постигането на подобни плътности на енергия спрямо маса в бъдещите електромобили.

За циклите разбрах, а факторът стареене на лития как се преодолява?

И аз не знам, но при 6 пъти по-висока цена за капацитет и 10 години да издържи все тая...Иначе по каталог между 10 и 20 години...

Звучи много хубаво. На всеки няколко години ни представят едни такива вълшебни батерии, които после никога не виждаме. Да кажем обаче, че тези се появят в употреба. Веднага възниква проблем със зареждането, тъй като г-н Ом е измислил един такъв закон, според който за тези 2 минути зарядният ток ще бъде с такава стойност, че зарядното за GSM-а трябва да бъде голямо поне колкото зарядно за лаптоп. В този ред на мисли - зарядното за лаптоп ще тежи колкото два лаптопа, а зарядното устройство за колите въобще не искам да си го представям.

Батериите за телефони и лаптопи - иди-дойди, но да заредиш акумулатор за електромобил за 2 минути? Да направим малко изчисления. Да приемем че един електромобил консумира средно 10 КВт (стойността е умишлено занижена) и трябва да може да се движи с едно бързо зареждане до 70 % поне 10 часа. Дори и при 50% КПД на системата акумулатор (в режим зареждане-разреждане) - електромотор и 200 волта работно напрежение, капацитетът на акумулатора се получава 1000 А/ч. За да се зареди с тях за две минути е необходим ток 30 000 А!!! Вие как си представяте кабел и най-вече конектор, който да издържа такъв ток монтиран в автомобил?

Съглесен съм с това дето си го писал. За електромобилите най-удачното решение в момента е стандартизиране на акумулаторите (електрически и физически размери) и да се сменят батериите на зарядни станции за около 10 минути. Не е невъзможно, но изисква разбирателсто между производителите.

Вдигаме волтажа и пада ампеража ;-) Един по як инвертордо батериите и сме ОК ... и зареждаме с 30 000 волта :-) не ти трябва и щепсел - с волтова дъга !!!

Очаквам авторите на технологията да изчезнат, или да обявят, че тотално са се объркали. Докато има нефт, кой ще позволи евтини и ефикасни електромобили? :)

В Израел си нямат нефт. А там нещата са сериозни.

Ето една друга сметка. Замислих се какви батерии ползвам у дома и офиса : - 6 батерии за ups - 11 батерии за мобилни телефони - 3 батерии за таблет - 2 батерии за фотоапарат - 3 батерии за лаптоп - 2 батерии за винтоверт - 20 батерии за дистанционни у-ния - 3 акумулатора за кола - 2 батерии за лум. фенер Говорим за около 50 батерии, а най-вероятно са и повече, защото не слагам в сметката разните там калкулатори, радиоприемници, автоаларми, часовници, измервателни уреди и пр... Никой няма интерес да пусне на пазара батерии които се сменят през 20 години, а по-скоро ще направят така, че да ги сменяме през 6 месеца :)

Няма ли да си смениш лаптопа след 5 години, ако батерията ти работи? А смартфона заради батерията ли го сменяш, или заради това, че има по-нов и по-хубав? UPS-ите са с различни батерии, които приличат повече на акумулатора на колата. Ако сложат LIIon батерии на UPS няма да ти хареса цената, а и оловнокиселинните са по подходящи за UPS.

...да сменям смартфона?Ако е някоя реплика - ок да го сменя, ама секи 6 месеца да давам по 1000-1500 лв за телефон, и то само щото има следващия андроид,и малко по голям дисплей с малко по висока резолюция, ми се струва тотално безмислено.А и не сме в правилната държава.Аз лично смятам да си сменям батерията на телефона , който имам, докато се скапе телефона, или докато има батерии.Друг е въпроса с планираното остаряване, или това, че нарочно са направени приложения, които харчат интензивно батерията, за да я зареждаш всеки ден, с което и скъсяваш срока за експлоатация (едно зареждане - един цикъл, средно до 400 цикъла на батерия, това за скъпите модели).Така че , сметката са си я направили - таман ти умре батерията - и хоп - на пазара вече има поне 6 нови модела телефони , с минимални подобрения, за да си кажеш "абе аз що да му сменям батерията, я да се загробя с изплащане на поредната щуротия за 1500 лв" , която при това е почти двойно по скъпа тук, сравнено с друга държава (да , и там подписват договори с мобилни оператори, ама те не свалят по 100% печалба за апарата в периода на договора,а ако е по евтин модел, ти го подаряват)

Нищо ново под слънцето.... LTO батерийте съществуват много отдавна- това че малко са подобрили технологията не означава че са измислили нещо революционно. това са SCiB батерийте на тошиба. Поразпитайте малко чико гугъл...

А първоначалните батерии на Тошиба използва тли нанотехнологии?

Собственик на повечето основни патенти, свързани с новите технологии в батериите е Shell ! Изводите си ги правете сами ...

Н-е-в-я-р-в-а-м-! :) То не остана университет без пробив в тази насока...

Ето това заслужава нобелова награда.Не някакви тъпи лампички.Сега ако почнат да правят и евтини ел коли цена няма да имат.

Спокойно, все ще измислят как да ни прецакат. Най-напред ще вдигнат тока.

Ако е вярно си е направо пробив

А ще има ли толкова титан на Земята за всички тези батерии? Аз предполагам, че веднага ще го приложат това и в телефоните.

По принцип титан има достатъчно... само че е под формата на съединения като титаниев диоксид който се използва в пастите за зъби.

Щом ще има ефект върху електромобилите, забравете я технологията да излезе в близко бъдеще.

Страхотна разработка ... стига да е истина и практично приложима. Ако направят такива батерии за електромобил, а и не само това ще бъде истинска революция. Да не говорим за енергийно независимите жилища - слагаш 6-7 киловата соларна мощност на покрива, зареждаш 1 килер с подобни акумулатори и си енергйино независим.

И как ще го допуснат това енергийните акули :)

Александър

С неудоволствие :)

Точно! Батериите са проблем в това начинание, соларките вече са достъчно евтини, но настоящите акумулатори са прекално скъпи за смяна през 2-3 години и излиза нерентабилно. Ако се направят трайни батерии, всички домове ще станат енерго независими, :-)

И ойде АЕЦ-а у ряката...