Бързозареждащи се батерии ще работят над 20 г. | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Бързозареждащи се батерии ще работят над 20 г.
freeimages.com

Бързозареждащи се батерии ще работят над 20 г.

Батериите с бързо зареждане са удобни, но техен основен недостатък е сравнително малкия им живот и нуждата от замяна на няколко години.

34 196
Това може да се промени благодарение на нова технология от университета в Нанянг, Сингапур.

Учените са разработили нов тип литиево-йонни батерии, които се зареждат до 70% само за 2 минути и могат да останат работоспособни над 20 години, което е няколко пъти повече от клетките в батериите на сегашните смартфони и лаптопи, съобщи engadget, цитиран от Mobile Bulgaria.

Това е възможно благодарение на използването на нано тръбички от титаниев диоксид за анода вместо традиционния графит. В резултат батерията ще издържа 10 000 цикъла на зареждане вместо обичайните 500.

Засега няма информация кога ще видим новите батерии в действие, но новият анод е лесен за изработка и сравнително евтин.

Разработката би имала особено положителен ефект и върху електрическите автомобили, чиито батерии ще могат да се зареждат за минути, а не за часове, а освен това ще издържат много повече.
Бързозареждащи се батерии ще работят над 20 г.

Бързозареждащи се батерии ще работят над 20 г.

Батериите с бързо зареждане са удобни, но техен основен недостатък е сравнително малкия им живот и нуждата от замяна на няколко години.

34 196 freeimages.com
Това може да се промени благодарение на нова технология от университета в Нанянг, Сингапур.

Учените са разработили нов тип литиево-йонни батерии, които се зареждат до 70% само за 2 минути и могат да останат работоспособни над 20 години, което е няколко пъти повече от клетките в батериите на сегашните смартфони и лаптопи, съобщи engadget, цитиран от Mobile Bulgaria.

Това е възможно благодарение на използването на нано тръбички от титаниев диоксид за анода вместо традиционния графит. В резултат батерията ще издържа 10 000 цикъла на зареждане вместо обичайните 500.

Засега няма информация кога ще видим новите батерии в действие, но новият анод е лесен за изработка и сравнително евтин.

Разработката би имала особено положителен ефект и върху електрическите автомобили, чиито батерии ще могат да се зареждат за минути, а не за часове, а освен това ще издържат много повече.