Коментари - Китай с революционен космически самолет | IT.dir.bg
назад

Китай с революционен космически самолет

Китай постигна "значителен напредък" в разработването на въздушно-космически самолет, който ще може да излита от летища.

Обратно в новината

Коментари - Китай с революционен космически самолет | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

ВБА

Когато вземаш много неща наготово, и влагаш много по малко средства и научен капитал в в хай тек технологиите рано или късно ставаш първи особено в срока на внедряване. Това фактите са го доказали и поне засега китайците са първенците. Не се касае само до инвестиции, но и до кадри, начин на мислене и специализирано обучение, още в началното и средно образование. Само си спомнете, кои наши главоноги унищожиха научнотехническото разузнаване и всичко, което работеше много добре та сега сме аутсайдер, в какво ли не. Било създадено, и работи добре при всякакъв строй, но лъжедемократите се оказаха патока на еликсира на времето и дано вече сте го разбрали, какъв клон отрязаха. Вече от китайците може да се очаква всичко независимо, какво. Някой, все още продължават да си живеят с мисленето от миналото и толкова по зле за тях. Със сигурност поне досега, ние сме едни от тях...жалко нали, а много от хората искаха промяна, но тя настъпи само за някои без цвят и етнос....парите не миришат, но.....и тях, ще Ви ги вземат, като минете само на електронно плащане....Ха да Ви е честито, като не мислите, какво следва за обикновения индивид и неговото поколение.....

Уреди от типа 2 в едно отдавна са показали непрактичноста си. Самолета си е самолет ,на ракетата не и трябват задкрилки, предкрилки,самолетни елерони, хоризонтални стабилизатори,спирачки и други самолетни простотии. Коральов е еталон за ракетната наука и според формулите колкото по бързо се изгори едно гориво толкова по ефективна е една ракета. Така че за можене може, но няма да е ефективно. Елън Мъск е в правилната посока и не случайно дори и Руснаците ще се насочат на там. Степенната ракета за извеждане в орбита няма алтернатива, като няма сериозни прекчи за използването многократно на някои от степенните.

преодолява най-плътната част от атмосферата, където съпротивлението на въздуха и триенето са най-големи, пробивайки си път нагоре с огромен разход на гориво...А самолетите спокойно могат да се издигнат до 20-35 000 метра, без да носят огромни запаси от течен кислород на борда си! И да не те тревожа нещо, но ракетата на Мъск също има шаси! Ако си мислиш, че ракетата също няма органи за управление като ракетни двигатели, дюзи, стабилизатори и т.н си в дълбока грешка. Самолета , особено ако е хиперзвуков космоплан, много по-ефективно преодолява ниските НАЙ-ГЪСТИ слоеве на атмосферата отколкото ракетата.

И в двата случая ще ти трябва резервоар за кислород, като в единият случай е малко по-голям и ще носим по-голямо кол. кислород. Обаче: -Колкото по голям е ъгълът на атака толкова по добре, при ракетата е максимално възможната при самолета поради конструкцията и крилата е минимална. -Ракетата ще носи по-малко кол. гориво защото се движи почти вертикално и следващата точка. -При изразходване на горивото сумарният импулс е еднакъв но при бързо горене този импулс движи по-малка оставаща маса което се получава при ракетите. -Инструментите за управление на самолета са абсолютно различни от на ракетата и те нямат работа в ракетата. На практиката добавяш нови мех. движещи се части които са слабото място във всяка техника. В самолета имаш крила които не само са ненужни но и вредни при ракетата защото са многократно по рискови от фюзелажа. Бъдещето ще покаже но аз залагам на Мъск.

Вместо да врещиш виж да не ти загорят чушките на печката ма лельо, къде си тръгнала и ти задкрилки и ти ракети.

Хайде пак еректира. Напиши нещо по темата, самозадоволяването си го остави за Гей парада, там за такива като тебе има много материал.

И тези, като онези - руснаците - всичко е представено в мъгливи обяснения и неясни сроково. И всичко е отнесено в бъдещето.

не за китайците или руснаците.,..А за хамериканците козяци..>Че те се обещават да садят картофи на Марс, и така вече 2-3 десетилетия...И Мъск го обещава вече 15 години..А е до под кривата круша:)

Se taia

Кви 15 години бре смотльо. SpaceX е на около 10. Сам се хващаш в лъжите си.. Чети малко преди да коментираш. Рашките са тези дето не могат да закарат нищо на Марс. Последния им опит плува в океана (ако помниш де)

И американците и руснаците, опитаха, изпитаха най-подробно и се отказаха от тази схема. Напълно безперспективна. Дето се вика - ти закъдето си тръгнал, аз оттам се връщам ...

Идеята изобщо не е безпереспективна....Още 60 години, са смятали, че ракетите са само междинно стъпало, след което са щелид а се появят ракетоплани които да ги изместят...Но тогава проблемите са били чисто технически, както и доскоро де...Не са имали необходимите материали, технологии, и знания...Не са могли да създадат топлинна защита, хиперзвукови двигатели, електроника и т.н...А сега всичките тези проблеми са решени....Преди две години, генерал от руските ВКС беше казал че имат прототип на турбореактивен-ракетен двигател, и до 2019 година ще имат прототип на такъв самолет...Вече имат композитни материали, керамична топлинна защита, дори хиперзвукови двигатели! Руската хиперзвукова ракета Циркон, ще бъде приета на въоражение на руските ВМС другата година.>Значи проблема с хиперзвука е решен, и двигатели има...Също така е решен и проблема с маневрирането на хиперзвукови скорости, руските маневриращи бойни глави Ю-71 го доказаха..Топлинната защита я имат още от Буран. Така че е напълно възможно създаването на такива самолети. Имало е такива проекти още преди 50-60 години-Атомный самолет М-19, Ту-200, проект Спирала и т.н

Аз вече имам вариант на подобен , който лети. Нарисувах го на лист хартия и от листа направих хартиено самолетче.

е снимано в кинистудиото в Шанхай. Както знаем само ватниците имат постижения в космоса Фсички други правят филмчета в киностудията!

снимаха как се взривява и Челинджър, и Колумби я и Спейс Шип 2, и Антарес и Спейс Х...Абе всички вривявания на луди крави, все в студия снимаха...Там сигурно и ще да са снимали китайските тайконавти излитащи в космоса..Сигурно и там техния луноход..И то се снимат как китайците сами ходят в космоса, а лудите крави циврят и си плащат за места на руските космически кораби Съюз! Големо снимане ща де падало! Ей!

За да се изведе 1 тон товар на 400 км са необходими 55 тона гориво. Даже и да е хоризонтален полета горивото и двигателя трябва да са доста иновативни, та да се събере в корпуса на типичен аероплан.

Няма да е аероплан, а космоплан...И Крилатата схема е доста по ефективна от ракетната....Първо, кислорода необходим за горенето на горивото и постигането на реактивна тяга, се взим а директно от атмосферата..А не като ракетите, да се носи на борда, и примерно половината стартова маса да е течен кислород.....Второ, ракетите се издигат право на горе, за кето се иска огромна мощ, съответно двигатели и много гориво, докато космоплана разчита на крилата си, които му помагат да лети, съответно и горивото което носи, не трябва да е толкова много колкото на ракетите....Съответно и товара е по-голям. За извеждане на товари на ниска орбита, космоплана е по-рационален, и най-важното е за многократно използане..Което го прави значително по-изгоден икономически.

Добре де, атмосферния кислород ще ти е ефективен до 35-40 км височина. Оттам нататък ползваш бутилиран кислород. Космоплана ти вече е придобил 2-3 км в сек. скорост, но къде са 7.8км/сек, трябва ти още толкова манджа гориво за да се ускори. Хипотетично до 50км височина би могло да стигне за кратко, после да планира бавно, но това си е стратосфера не е ниска околоземна орбита, тя е някъде над 100 км. Дефакто при химическо изгаряне храната прави борбата. Вижте другото чудо на техниката спускаемия апарат Аполо на Луната. На него му трябваше гориво за да убие скороста, да кацне на повърхноста, после да се изстреля да ускори до скороста на кораба дето кръжи около Луната, да маневрира за да се скачи, абе все манджа дето се лапа, но баките за гориво на Аполо бяха като казаните за ракия на село. Цяло чудо е че това нещо се върна от Луната, нищо, че там гравитацията е слаба. Всичко е физика и прости формули, но на аудиторията й е по лесно да зяпа пред екраните и да ахва във възхищение.

Настрана от брътвежите на тоя АК за "право нагоре" и т.н. глупости може и да излиза сметката. Скоростта е ускорение*време, а както знаем от векове a=F/m. Сега колко гориво може да се спести намалявайки F и увеличавайки времето е невъзможна сметка за нас тук, може да става може и да не става. Предполагам и на тия дето ще го калъпят тоя самолет не им е ясно всичко още но за да им дадат пари да го правят трябва да са представили убедителни числа.

Абсолютен малоумник, как ще спестиш гориво като увеличиш времето и намалиш силата нали тогава ще ти трябва повече гориво, ти до кой клас си учил?? Вземи прочети малко преди да ръзиш глупости.

Който си държи на своето успява, дори своето да означава скапан комунизъм. А който плюе по всичко, което е имал е на нашето положение.

Демек българиге

путинскипроститути никакви българи не сте!

когто руча ГМО говната на козяците!

Няма ли да спрете с подобни новини в събота. Искам да си отпочина спокойно. Не желая да ме плашат с китайци и космически самолети. Искам спокойствие и сигурност, а не усещането, че докато си почивам някой напредва в технологията и лети над мен без да знам за това. Пускайте повече статии за нашата отбрана, за противоракетните ни щитове и свръх-ефективната ни ПВО.

gonzales

за малко разнообразие в ежедневието ти може да разпуснеш и на прайда. там всичко е спокойно и сигурно ... за момента.

капацитетите на сорос се отчетоха,сега остава довечера да ги видим на първа линия на парада,нали са капацитети

Случайно ги видях и 99% бяха путлерасти.

да разбирам че си бил там ли бе чиче,а имаше ли берекет,щастливо звучиш

Да знаете че и ние ще ги стигнем китайците, само трябва да увеличат заплатите на даскалиците. Важно е гаменчетата да псуват грамотно!

Можете да си закупите самолета в алибаба. Продава се без гаранция.

....И в И л и е н ц и

йеба-даба-дууу... от въздушно-космически до водно-космически... направо морско-марсиански!

Има два пронципни проблема със самолетите това двгателя които трябва комбинира или да са два отделни заради липсата на кислород във високите слоеве на атмосверата. те трябва да са ракетен които не използва кислород като катализатор на горенето и друг реактивен. Втория основен проблем е скоростта която трябва да развива самолета, това са три разлини космически скорости които трябва да му дадът възможност да преодоллее земната гравитация и да излезе в оклоземна орбита. Разбира се има и всякакви други проблеми, но тези са основните.

Хората са намерили решение...Англичаните и руснаците показаха на техните авиационни шоута прототипи на такива двигатели...Просто и турбореактивния и ракетния двигател използват една камера за горене...Това техническото решение..Основен е турбореактивния двигател, а ракетния е изграден около него ....

Най-обичам прототипи! Например най-любим от всички ми е графена. Супер як матриал... може всичко - да свети, да смята, да мисли, да създава хора.... ама до момента... прототипи милиони... замества даже на жената... устата... Обече всичко само в бъдеще далечно! Ама иначе Голямо и Светло е бъдещето на графена. Та и така... прототипи... прототипи... от прототип до реализация... само 100 години!

Айде нека полети самолету,па тогаз ще му речем- Бравос!

Ихааа, вие от коя Космическа програма сте бе, че сте нахакали толкоз коментари?!

Ха-ха, е тези ако го направят това, ще ударят всички у земята. Но едва ли ще успеят да прескочат наведнъж няколко нива, които още не са минали, за разлика от руснаци и американци.

Те просто го правят без много приказки.

Ще го направят. Докато службите в САЩ по някаква неясна причина следят обикновените граждани, китайците им окрадоха технологиите и науката и са готови за следващия етап. В компютрите вече ги задминаха, поне по качество, скоро и по продажби.

Като пълен лаик ще се изкажа: 1. Това китайците НЯМА ДА ГО НАПРАВЯТ не и с днешните двигатели и горива 2. Ако въобще е възможно ще иска съвсем нови технологии 3. Има държави и фирми много по-напреднали от китайците в аеронавтиката и самолетостроението и те не са го направили още 4. За да направят първия си комерсиален, пътнически китайците събраха всички големи производители на самолети ...щели да направят самолет дето да лети в Космоса... да ама другия век!

Към 1 Китай пратиха ли собствен космонавт с тяхна си ракета в космоса? Пратиха Пратиха ли луноход на спътника ни - пратиха. Не тръбяха като Спейс Екс колко , как и какво а го направиха. Имат идея за станция и ще я направят, както и вероятно този самолет. Идеята не е нова, просто бе скъпа и повечето се отказаха заради полезния товар.

170 000 човека. Тези определено работят в други мащаби. Някой ден китайският мадарин ще е официален език на земята. :-)

Ти виж колко човека са работили по Аполо и Съветската космическа програма и ще разбереш, що фалира СССР, а американците не пращат вече хора на Луната. Само в холивудските фантастики може едно лапе да сглоби от домашни части говорещ, мислещ робот. В реалния свят за да се разработи такова нещо ще са необходими да речем 100 000 инженери и учени да работят 50-100 години.

designapplause . цом/wp-content/xG58hlz9/2012/12/china-fasttrain10 . png Тази снимка (премахнете четирите интервала и заменете "цом" с латонското) казва на Запада ШАХ И МАТ.

Шах и мат на това, в което се превръщат, даа. Като премахнат йероглифите и минат на световен език и те - вървят натам - просто западната цивилизация ще се е удвоила, страхотен мат няма що.

Дори бегла идея нямаш колко са напред китайците вече. Ходих в Китай пред 10-11 години и бяха толкова назад, 2016 пак се наложи да ходя и ми падна шапката. Каквото не можаха да откраднат от Запада, го купиха. Русия също им продаде доста технологии. Китай ще са водещата нация до 5 или 10 години. Независимо от мнението на Ганчо от Долно Уйно :)

Каква е основната разлика между Русия и Китай? Русия дрънка оръжие, Китай дрънка инструменти. Русия харчи пари, Китай печели пари.

Тц, тц тц.....Значи викаш милиардите спечелени от Русия от продажбата на кораби, самолети, въртолети, подводници, ядрени реактори,газ, петрол, камиони,титан, сателити,влакове, ракети, космически кораби, ракетни двигатели и т.н са нищо? Браво, браво! Само така!

и всичко което се опитва да копира Китай е от руски технологии-цялата военна и космическа индустрия е базирана на Руската /преди на ссср/.Както каза бившият/предходен/ китайски премиер-ние сме голяма икономика но технологично джудже.

Абе до сега не разправяхте ли, че Китай е голяма работа? Що се извъртяхте?

........съчинения по картинки.......

Доказателство в полза на мойте доводи е това, че руснаците ще приемат другата година на въоръжение на техния военноморски флот хиперзвуковата ракета ПКР Циркон. Значи проблема с топлинната бариера и създаването на хиперзвукови двигатели е решен. Също такова доказателство е, изпитаната преди няколко години от руснаците хиперзвукова меневрена бойна глава Ю-71. И това са ФАКТИ!

Отде ви изравят бе.

От на майка ви путката соросоидна.

Хиперзвуковата ракета е едно доста крехко и уязвимо желязо, с уязвима траектория на ускоряване. Контрапункт-ЕМ кинетичен снаряд - с минимални размери и огромна кинетична енергия...

Който не се управлява....И далекобойноста му е няколко пъти по малка отколкото на ракетата...Ракетата се движи със същата скорост с която и този снаряд...

Американците още през 60-те години правят North American X-15, който технически е космически самолет, понеже височината на полета му е повече от 100 км, а скоростта, която развива, е 6700 км. Така че тези проблеми отдавна са решени от някои.

Опасно, МНОГО опасно е да се подценяват научните постижения на Китай!! Не трябва да се свързват с "икономическата" експанзия в традиционните технологии и да им се лепва етикета "а бе китайско е"!!!

На мен пък, този самолет, особено по отношение на формата на двигателите много ми прилича на американския (вече музеен експонат) SR-71 Blackbird... Но лошо няма, важен е резултатът. Единственото, което леко ме съмнява с тази скромна площ на крилата е кацането... За излитането, няма проблем - въпрос на тяга, но при приземяването е въпрос на аеродинамика и образно казано, съпротивление на въздушния поток, което е функция предимно на площта на крилото Е, явно са го решили и тоя въпрос. Пожелавам им успех, на братята китайци! ;-)

Крилото е важно, само при маневрирането..... Иначе утежняват конструкцията, увеличават площа която трябва да бъде покрита с топлозащита и намаляват полезния товар. А тия самолети, ще маневрират като питон! Все пак това си е чист ракетоплан, а не пътнически самолет...А и колкото по малко е крилото, толкова е по-малко съпротивлението и толкова по- голяма скороста. Така че за този тип космически самолети, крилото не е толкова от значение. И без това ще се държат във въздуха, единствено благодарение на мощта на двигателите си..Иначе ще планират като ютия, като това недоразумение на аеродинамиката Ф-4 Фантом! Който доказва тезата, че колкото и да не е аеродинамично нещо, прикачиш ли му огромни двигатели, то ще лети!

За тези които не знаят, планове за такива самолети са правени още от 60 години на миналия век! Проблема бе, в достигане на хиперзвукова скорост, и преодоляване на топлинната бариера, липсваха необходимите материали....нещо което вече е успешно разрешено от руснаците и китайците...и не особено успешно, от кравите. Просто през 60 години, не са имали необходимите материали. А иначе принципа на космическия самолет е прост. Руснаците, англичаните,китайците вече създават двигатели които обединяват два режима на полет. Първия е в атмосферата, където турбореактивния двигател е способен да развие скорост от 4-6мах и повече, като черпи кислород директно от въздуха за да поддържане на горенето в горивната камера на двигателя. И това става докато самолета развие хиперзвукова скорост в горните слоеве на атмосферата. При втория режим на полет, вече самолета напуска атмосферата на Земята, и започва да използва необходимия кислород за двигателя, от бордовите резервоари с течен кислород, който се впръсква директно в горивната камера...Превръщайки по този начин турбореактивния двигател, в чисто реактивен двигател и самолета в чиста ракета. И точно тука е предимството на космическите самолети, над стандартните ракети. Защото самолета носи на борда си много по-малко кислород, отколкото този който използват ракетите, за да напуснат земната атмосфера, съответно е по-лек, носи по голям товар на орбита, по-евтин е за експлоатация . Отделно самолета се използва многократно а и позволява не само да се излита и каца от различни летища, но и съответно и да лети по различни орбити.

Признат си официално за руска подлога 1 в България!

Дразните това, че за разлика от теб, който си пълен лаик и неграмотник, той има познания и обща култура ли? Естествено, за всеки глупак, образованият човек е дразнител... А, от друга страна АК-47 е толкова "руска подлога", колкото и ти си краварска фъшкия... ;-)

Какво мога да кажа на дебили.............. аз привеждам ФАКТИ...А ти привеждаш краварски фъшкии...ФАКТ!

Интересно е да се разгледа значението на "турбореактивен двигател". Ще се стигне до въпроса как се разнася този двигател напред-назад, в частност как навлиза обратно в атмосферата. Също, мързи ме да се осведомя по въпроса, но - дали ще има свръхзвукови скорости и как ли му понасят предвид характерната му конструкция?

North American X-15. Некои са имали необходимите материали и през 60-те.

За еднократна употреба. Не е същото, защото не може да повтори полета и ракетата излиза по-евтино.

Браво!

С тези къси криле ще има проблеми при кацане. Наподобява считаният за най-лощ изтребитал/starfighter F-104, наричан още правещият вдовици. В мирно време от него са се разбили 30% от самолетите. В Канада 50%. Германия е загубила от него повече от 100 пилота, без да воюва.

Ето ви от Уикипедия ако разбирате английски за този F-104. А този китайски самолет има подобни къси криле. Deliveries started in early 1962 and before the end of January, the first of no fewer than 262 German F-104s had crashed. In June 1962 four F-104 crashed on the same day. 116 German pilots died[66] during peacetime between 25 January 1962 and 11 December 1984. Grieving widows sued Lockheed from 1969, and by 1975 more than thirty of them had received 3 million DMs each.[67] Hence the F-104 became known as Witwenmacher ("The Widowmaker") in West Germany. Some operators lost a large proportion of their aircraft through accidents, although the accident rate varied widely depending on the user and operating conditions; the German Air Force and Federal German Navy lost about 30% of aircraft in accidents over its operating career,[68] and Canada lost 46% of its F-104s (110 of 235).

Ако успеят да го докарат да излита от и каца на обикновени летища и да вдига до орбита едно 10-ина тона ще е голям пробив. Ще стане практично да се вдигат на части големи неща дето да тръгват за по-далечни места и т.н.

Тука яко са се изхвърлили китайчетата. Самолета има малки крила за използване на подемната сила на въздуха, малки са и за кацане. Ако не е лек като перце трудно ще излети с каквито и да е реактивни двигатели, особено без достатъчно гориво

Айде още един задръстен умник. Къде ви намират бе. Трябва да те вземат за съветник на американцкия президент. Тоя акъл не е за два крака ще знаеш

Глупендер, не развявай тъпотията си така смело. Ставаш само за смях. С такава рисунка никъде не могат да отидат. Протоните за да качат 23 тона харчат 600 тона гориво. А Ан-225 не може да вдигне толкова с 6 двигателя и огромни криле. Обаче китайския боклук щял с 2 двигателя да качи поне 100 тонен самолет до МКС без грам крила. Пък и щял да каца без планиране щото очевадно е без крила, т.е. трябва и гориво. Я първо да направят двигатели с добро отношение мощност собствено тегло.

ДИР-БГ , ВСИЧКО ХУБАВО , АМА ЩО СТЕ СЛОЖИЛИ СНИМКАТА НА АНГЛИСКИЯ КОСМИЧЕСКИ САМОЛЕТ Skylon (spacecraft) From Wikipedia, the free encyclopedia КОПИ И ПЕЙСТ ОТ УИКИПЕДИЯ :) ... ЕЙ ПРОСТИ СТЕ КАТО ЖУРНАЛИСТИ :))

Тези са като руснаците. Само изхвърляния. Всичко китайско е боклук.

боклуци..Значи и ти си боклук.

да ходят на Марс да садят картофио...Още преди 10-15-20 години..>И НАСА все обещава и обещава..Пък не ги виждаме марсианските картофи.

АКо47 пак ръси типичните си тъпотии. НАСА каза, че ще лети към Марс след 2030 и го каза скоро. Преди 10-15-20 години никой не е мислил да ходи на Марс, освен с марсоходи. И естествено НАСА го направи. Там обикалят и все още работят 3 марсохода.

Поредния смех за ментетата.

Не казвай хоп,преди да си скочил!

Което значи, че вече имат нещо готово за тестване или вече тествано тайно. Китайците са нация с манталитет, който ние трудно можем да разберем. Те за това и успяват, защото е важна целта, ресурсите и времето са толкова колкото трябва.