Коментари - Топ 20 любопитни факти за авиацията | IT.dir.bg
назад

Топ 20 любопитни факти за авиацията

И как точно се образуват следите зад самолетите

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Топ 20 любопитни факти за авиацията | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Разбира се, въздушният транспорт е най-безопасен, но само докато самолетът не падне. После става най-опасният, рядко има оцелели

Силно се съмнявам в компетентността на този сертифициран от Боинг "експерт" относно познанията му по отношение на изгарянето на самолетните горива, твърдейки че при горенето не се отделят водни пари. Всеизвстно е, че при изгаряне на въглеводороди се отделят въглероден двуокис и водни пари. Проста химия. Именно тези пари кондензират в преохладената и бедна на водни пари атмосфера на височината на полета. Всички сме виждали как в студено време кондензира дъхът ни, а там е много по-студено и се отделя мнооого повече водни пари. Както твърди "експерта", тези следи били вследствие на кондензация на наличните в атмосферата (на височина на полета) водни пари, поради привнацяне на кондензационни ядра(сажд). Ако беше така, то образувалите се следи, които съдържат кондензационни ядра като водни капки(кристали) щаха да нарастват до образуване на големи облаци, а не бързо да се разсейват.

Някои от нещата ми бяха нови, други вече ги знаех. Въпрос към по-знаещите и по-опитните. Някой знае ли подробности за ето това (в т. 15): --- "След падането на маските пред пасажерите и дърпането на коя да е от трите маски, се възпламенява капсул-детонатор, който смесва двете химически смеси и те произвеждат кислород за 20 минути. " --- По-скоро питането ми е, ако някой активира маската си 1 минута по-рано, значи отнема тази минута от съседите си по място, така ли? И втори въпрос, има ли някаква индикация, че маска е активирана, или трябва да се вдиша през нея, за да се разбере? Или поне може ли да се усети активацията? Ако се дръпне прекалено леко, вероятно няма да се активира, ако е прекалено силно - да не се скъса/откачи нещо? И последен въпрос, ако си сам на редица от 3 места и активираш маската, от другите две неизползвани маски няма ли да "изтича" кислород и да се хаби?

Първо , тези генератори на кислород са индивидуални, така че не е възможно един да отнеме кислорода на друг. Маските имат клапан когато вдишваш тогава пускат кислород, или ако маската си виси сама няма да изпуска кислород. Дори и да изпускат нямат тази възможност да наситят салона с достатъчно кислород че да дишаме свободно.

Някои самолети се използват и за....ходене на покупки в Париж или игра на рулетка в някое холандско казино. Разбира се, пътуват празни, единственият пътник е мераклията или мераклийката. Естествено, с разрешение свише. А през една определена година такова средство отиде напълно празно, за да донесе от Север истински чист къс от ледник, за да пият около Бояна недокосната от милиони години вода, а не от канализацията като нас. И се появи стихчето "Ние го чекахме от НАТО, то доде от...Брато!"

Въпроси към експерта: "Човешкият фактор" само пилотите ли обхваща? А РП, персонал за наземно обслужване, персонал за техническо обслужване, конструктори и програмисти? И те ли ще бъдат заменени? Не е ли чувал, че се обсъжда възможността за едночленен екипаж? За информация на четящите: През 1948 при завземането на самолета е застрелян и командира на полета Борис Ганев, първият директор на Дирекция въздъшен транспорт. Винаги съм се чудел кой консултира текстовете на тази поредица, та превежда английската дума desine в пределно ясен контекст като дизайн (или производно то дизайнер) вместо конструкция и конструктор.

Английската дума design вече се е наложила и в българския с този си смисъл. По-лесно произносима е от "конструктор", "разработчик", а и обединява (поне) двете. То и няма българоезичен "design engineer" който да работи не на английски, не и в електрониката и програмирането, езикът ни еволюира като всеки друг език.

През далечната 1982 год. капитан Димитър Недялков самолет Як-40 LZ - DOA чрез реверса на зад ( като лек автомобил) на летище Равнец

Милите ми ДИР-ничета,триете коментари,Защо?

Само едно не ми стана ясно. 75% човешки грешки, 1% технически, а останалите 24% какви са?!

Как какви? Гогови!

Природни - тъпак; лошо време, птица в двигателя и т н...

Брей, може дори да е вярно предположението ти. Стават и чудеса, ти да видиш.

Аз се сещам за поне 3 катастрофи на бойнг заради дефект 1. Климатик до резервоара два часа предтой на пистата вдига температурата в резервоара над точката на възпламеняване и после късо при излитане от високоволтов кабел някъде там, лауда еър и отворен реверс на 10 хил метра, има два дефекта почти довели до катастрофа с щзаради изтекла течност от хидравликата на вертилалното кормило от пластмасова капачка и недобра конструкция на въздуховоди, които събират много лед на 10 хил метра и при кацане няма тяга

Но това се причислява към човешките грешки , така звучи по-безопасно

Всяка въздушна маса има т.нар. точка на оросяване /dew point/. Когато дадената маса се охлади до температурата на оросяване, тогава водата във въздуха става видима под формата на облак, мъгла и техните производни. Когато пуснете климатика на колата си ма място, където точката на оросяване е по-висока /или равна/ от температурата на въздуха, който излиза от отворите на климатика, тогава виждате как от там излиза "мъгла".

Абе простия си е прост. Две мнения няма. Той твърди че самолетните двигатели охлаждат околния въздух ама в същност е обратното.

Хубава статия, интересна за тези които искат да научат нещо.

Знаех си, че аудиторията на Дир.ру ще концентрира коментарите си около "кемтрейлс".

как точно студените водни пари там горе, кондензират върху топлите сажди, излизащи от двигателите? не е ли обратното - топли водни пари кондензират върху студена повърхност?

Когато зимно време тенджерата с фасула заври на печката стъклата на прозореца се покриват с водни капчици. Тогава топлата водна пара се охлажда върху студеното стъкло и кондензира. Това е принципа за който вие говорите. Горе, на десет хил. метра височина въздуха, а и въздушните пари в него са охладени до минус шейсет градуса. Водните пари не кондензират в капчици само защото са прекалено разредени. Там горе въздуха е доста сух. Така както е сух и високо в планината . Когато тези охладени и разредени водни пари влезнат в контакт с твърда повърхност тази повърхност играе ролята на катализатор, и върху нея отделните молекули вода се групират, и кондензират в течна, а веднага след това преминават в твърда фаза. Получават се микро снежинки. Този принцип се използва от метереолозите и когато искат да предизвикат дъжд. Те разпръскват в облаците микропрашинки от някакво алуминиево съединение. Не мога в момента да цитирам какво точно, но неговите прашинки играят същата роля на катализатор около който кондензира водата, и завалява дъжд. Този принцип използват и при ракетите за борба с градушките. За да са ефективни те трябва да се изстрелят преди в облака да са се формирали ледените кристали, и да предизвикат дъжд. Ако водните пари се преохладят, и започне формирането на ледените кристали вече е късно.

Като чета дебилните коментари под доста професионално написаната статия, разбирам защо толкова много идиоти публикуват снимки във Фейсбук с надписи от рода на "Това е днес над Ямбол. Не спряха да ни пръскат. Бил ГейЦ иска да ни чипира и да ни открадне генома. Престанете, убийци!"

A az mi e praveshe fpi4adlenie 4i ima i silskostupanska armada ot samuletno iato koito praskat nasazhdeniata pu puleto. No odgore.

Тебе те пръскат отдолу !

thumbs down

Подчертавам - при контакт с повърхност. На височини над 7-8 000 метра в атмосферата има водни пари, но често пъти няма контактна повърхност, около която те да кондензират. Тогава облаците се образуват от сажди върху които се получава конденз. Нещо не ви се връзват теориите. :))))) Не се учудвам че образовате хората със следите от самоплетите и профедор завършил в САЩ.

Ъъъ... Точно това е обяснено - саждите са тази повърхност.

Днеска Костадинов, скоро и Ментата да го последва

Az misa haresvat samuletiti no ima neshto vi4avo kogato se vazdigat i vaf potsletdstdvie poriat nibesniti shirini.

Защо в един случай следите изчезват много бързо, а в друг минути след самолета все още се виждат? Разлика в горивото, външна температура?

Въздушни течения ги разсейват

разлика на влагата в слоя от атмосверата през която е минъл самолета, ... жалко че дебилите се множите като насекоми, това е истинската заплаха

Неграмотните сте повече.

palna bodala.

Като дете много обичах да наблюдавам прелитащите самолети. Бялата следа зад тях се стопяваше много бързо. А сега остава на небето с часове и се разнася като фина пелена, водейки до облачност. Някой има ли обяснение за този факт?

Като дете не си наблюдавал внимателно.

Щото самолетите летят на РАЗЛИЧНА височина, където има различна температура, въздушни течения, има разлика в самите двигатели, гориво, смеси и т.н.

И Влажност на въздуха, атм. налягане, темп. на изгорелите газове...

Е, че на фона на новините - Бритиш еър отмени 10 000 полета... Да не ровим за другите компании.. Тез факти са си заупокойно писание.. Ама както баш европеец Борел казва - Това е цената на свободата. Чрез молекулите на свободата от Мексиканския залив.

Още един любопитен факт: Един ТИР тежи 40 тона, но товарът му не е 40 тона, както смята авторът, а само 22.

Конкретно за ТИР действително изискването в България е до 40 т, но то не е същото навсякъде по света. Отделно дори в България е допустимо да натовариш неограничено количество товар, просто влизаш в категория композициите със специален режим и извънгабаритен товар. Няма пречка ако си намериш достатъчно мощен влекач да товариш и 40 и 80 т, просто в Европа такива не се ползват масово, виж в Австралия е друг въпрос.