Коментари - Як-141 ли е ”бащата” на F-35B? | IT.dir.bg
назад

Як-141 ли е ”бащата” на F-35B?

Има ли истина в твърденията, че американският F-35B е много сходен със съветският Як-141?

Обратно в новината

Коментари - Як-141 ли е ”бащата” на F-35B? | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Чета писаното по-долу, и умирам от смях! какви балъци какви смешници са козяците!!Възхваляват как Ф-35 бил универсален самолет!! Абе смешници прости!! Мислите си, че като сте почели малко от уикито знаете нещо ли бе козяци?! Ф-35 изобщо не е първия ''универсален" самолет!!! Преди него е имало и Ф-111!! Който са искали лудите крави да бъде единен самолет за флота, армията и ПВО то дори ударната авиация!! И какво е станало?! Манджа с грозде, това е станало!! Защото от Ф-111 не става нито добър изтребител нито добър паубен самолет за самолетоносачите нито добър прихващач за ПВО то....Единственото за което е ставал горе долу е бил за ударен самолет с радар за следване на релефа...В останалите си роли, не е ставал за чеп за зеле!! И това е заради противоречивите параметри които са искали от ВМС, Флота и Армията!!! Същото е и с тоя ковчег Ф-35!! Който трябва да смени..внимание...ДОРИ А-10!!! А Ф-35 нито има 30мм противотанково оръдие на А-10, нито има бронята, нито има два двигателя нито има маневреноста на А-10!!! Ф-35 няма шанс дори срещу старите ЗСУ-23-4 Шилка, а какво остава срещу Тунгуска, Панцир или Тор!!!! Неслучайно, всеки авиационен конструктур избира кои ще са основните и най-важните черти на бъдещия самолет, дали ще е изтребител, бомбардировач, щурмовик или прихващач! Та Ф-35 ще бъде взривен дори от старите МиГ-21 и Ф-16, които са по маневрени и по-бързи от него! ФАКТ!!! А да и още нещо, дето смешника по-долу беше писал че Як-38 е копие на Си Хариер..Алоооооо простия козяк! Як-38 може само да е не копие, а развитие на Як-36!! Най малкото простите европедлки трябва да знаят, че на Як-38 има три подемни двигатели с , а на Хариера е един двигател!! Така че с това копирано от руснаците завъртащо се на 90 градуса сопло на двигателя, двукилево оперение, Ф-35 си е чисто копие на Як-141!!ФАКТ!

Много си як, та як, вместо рашъните да продадат стотици яка за стотици милиарди на куп страни, сега това правят "копирачите", умно па руски...

Я да помислим защо е така. Най-общо защо им е на американците самолет с вертикално излитане. В САЩ си имат самолетоносачи и специализирани самолети за тях. Ф-14 ("Мачарок", както биха го превели в Шопско) е един перфектен самолет за ВМС. Ноговият брат-близнак Ф-15("Орел) е за ВВС. Излита и каца на наземни летища. Иначе е страховита машина Но за щурмовите сухопътни сили нямат подходящ самолет. Затова използват "Хериър". Сега всичките тези функции гиизпълняват трите модификации на Ф-35 С каква цел руснаците искат да създадат самолет с вертикално излитане? За да се ползва на кораби - за нищо друго. Те нямат самолетоносачи. Нямат и самолети за самолетоносачи. Даже тия, които са пригодени з атази цел са толкова скапани, та по-често се приводняват (справка самолетите базирани на т.н. руско-съветски самолетоносач. жалка работа) Як-141, даже и да го бяха завършили не може да с емери като качества във въздушен бой нито с Ф-14, нито с Ф-15. Ще го опушкат като стой та гледай още в първите минути. За атаки по наземни цели не става (а и двата американски стават). И птам аз с каква цел някакъв идиот прави изстребител, койтто не става за въздушен бой, и в същото време не може да поразява наземни цели. А имаш и Су-27 и МИГ-29, които са добри самолети. Но.... не стават за морско базиране. просто не са конструирани за това. При Ф-35 всички тези проблеми са решени. Това е универсален самолет изстребител-бомбардировач. След като може да носи и тактическо ядрено оръжие, това е страховита машина.

Обаче Е Бавен Не Маневрен и само САЩ не го виждат на Радарите Си!

мечтите са едно, статистиката е нещо съвсем друго. От доста време има военни конфликти с участие на съветска и американска техника. Резултатът е отчайващ за любителите на руско-съветските боклучарници. Особено трагични са в конфликта в Ирак и в Сирия. Където руско-съветската техника е подложена не само на унищожение, но и на гавра Цифрите са тези. И те говарят най-добре кое колко струва. От тях става ясно че съветските танкове , даже и най-модерните са пълен боклук в сравнение в американските М60. а според военни специалисти немският Леопард е още по-добър. При самолетите нещата са още по-зле - просто съветските ги свалят като зрели круши. И то не с най-съвремнеите самолети, а даже и със сравнително стари образци като Ф-16. А Ф-18, А Ф-22 - там просто нещата стават неуправляеми. Индианци с лъкове и стрели срещу белите с пушките. Жалка работа! За космическата техника е направо срамно да гои сравняваме. След програмата Аполо, която очевидно е по-напред от Союз (факт е че с Аполо американците кацнаха на Луната, а Союз все още си я кара по "кучешката програма" на Восток), американците започнаха и успешно завършикха програмата с кораби за многократно използване (совалките) - 137 успешни мисии. Сега са на финала на разработката на нещо подобно на Аполо, но много по-модерно (но идеята е от Аполо). За далчените полети имат достатъчно мощни ракети носители и достатъчно надеждни апарати. Това, дето е кацнало на Марс работи вече над 2 пъти от планирания срок. Има сонда, която изследва Сатурн и луните му. А руснаците - един гол хуй. Ама дето им е наврян отзад. Като опашка на маймуна. За да заприличат на майнунарници. Че с този акъл те доста се доближават до приматите. Абе той чичо Хитлер го е видял това още преди 90 години...

За какво бащинство става дума , след като Harrier са на нивото на Як 141 още през 1960 г. от когато се произвеждат серийно. Освен това сравнението с картинките на Як 43 не е твърде уместно, той като става въпрос само за някакви намерения за разработка .. Щом става дума за оръжие ,трябва да се описва и количеството в което е произведено и използвано. Много по-впечатляващо е "роднинството" с китайците , които реално произвеждат подобни машини.

На Хариера прилича Як 38, но не и Як 141. Виж как функционират двигателите и соплата при Як 141 и Хариера!!!!

Вари го, печи го F-35, отсякъде си е Як-141, и като концепция и като изпълнение, затова и американците купиха навремето тех. му документация, за да видят как идеята е реализирана на практика, особенно относно трисекционното подвижно сопло на двигателя, с което сами не можеха да се справят. Е да, американците направиха своето копие 30г. след руснаците, няма как за толкова години нещо в конструкцията да не се промени и все пак американеца потресаващо прилича на руснака, дори вертикалните му килове са под същия ъгъл както на руснака... Отричаш ли, че F35 е копие на Як 141, значи че очевидно имаш проблеми с психиката и мисловния процес...

Какво им го обясняваш на малоумните козяци! Няма смисъл да се мориш с тия болни мозъци!Виж, че те живеят в някакъв техен измислен лайнян свят, където Говедарника е нъмбар уно! Те си вярват, че и лудите крави са стъпвали на Луната..при условие, че 60 години по късно, с техните супер пупер некадърни технологии дори на орбита не могат да се качат сами, без да си плащат като попове на руснаците, за места на техните космически кораби Съюз. Дори малоумняците не съобразяват, че цялата космическа програма на Говедарника, е направена от ГЕРМАНЕЦА-НАЦИТО ФОН БРАУН!!! И без него, ракетите им гърмят като консерви! И това няма го признаят, а то си е ФАКТ!! Не признават, че Локхийд е купила техническата документация на Як-141 от конструктурското бюро на Яколев, а това е официален ФАКТ. А и сляп да си се вижда че тая щайга Ф-35 си е чисто копие на Як-141..така че остави ги да си вярват в техния измислен лайнян козяшки свят! Не убивай козяшките им мечти! :)

Глупендерите си имат идол- великият миньон!!! Вървете да се кланяте на мумията и не ни занимавайте с вашите измислици бе!

с ръждива кола, и стига сра по форумите! ГМО то яко ти е разяло мозъка, щом отричаш дори това, което твойте козяшки господари си признават че е истина:)

Какво излиза? За създаването на Як-38 руснаците са копирали яко от Хериър. Ама нещо не са разбрали и от този самолет нищо не става. 25 години след това все пак нещичко са понаучили и правят модел на самолет с вертикално излитане. Който поне успява да излети. Но така и не могат да направят действащ боен самолет, който да бъде приетт на въоръжение. През това време американците са спалии нищо не са правили. И изведнаж вземат руския прототип и правят Ф35. Странно ми се вижда. Имаш действащ самолет с вертикално излитане, приет на въоръжение. При това доста успешен модел. Някой копира нещо от този модел. И ти вземаш копието с всичките му недостстъци и се опитваш на негова база да правиш нещо. Техниката върви така - някой измисля нещо, друго го подобрява, трети взема части от него и ги използва за своя разработка и т.н. Какви с аосновните характеристики на Ф-35? 1. СТЕЛТ конфигурацията, това е най-важното. Има ли такова нещо в Як141. Няма, и то се вижда с просто око. И досега руснаците янма СТЕЛТ. 2. Вертикално излитане. Има ли такова нещо в Як141. Да, има, но 30 години преди него има друг самолет с вертикално излитане 3. Променлив вектор на тягата. И,а ли въртящи се сопла Ф35. Да, има. Има ли Як141? Да , има. Но има много други самолети с въртящи се сопла. И това въобще не е съветско изобретение. Какво излиза? Някой от някого е преписвал. Да, китайския самолет споменат в статията има малко общо със съветския. Но Ф-35 има общо дотолкова, доколкото има крила, стабилизатори и двигатели с променлив вектор на тягата. Ама то ако ги гледаме така нещата Ф-35 има много повече общи черти с Хериър и Ф22, отколкото с някакъв Як. А с човек, който приема глупости от сорта че американците не са кацали на Луната не мисля че си струва да се спори - червена чугунена кратуна. Иначе бащата на Ф-35 е як. Имам пред вид че е много яко копеле.

Колкото и да серат и да ядат лайна феклаоидите като Дада и КГБ, факта си е факт! Ф-35 е една бракма, едно неуспешно копие на Як-141. И това може да го каже всеки авиационен специалист. Само малоумните еврофекалоиди вярват в техните измислици за великата говедарска техника:) Абе уйоядци клатени на плоюада в Кьолн! Дори ракетите на лудите говеда, ги направи нацито Фон Браун!!!! Или и това ще отречете бе фагита недоклатени?!

Най-обичам да чета глупостите на руско-съветските мекерета. Това с апропагандни трикове за колхозници. Така значи Ф-35 еедна бракма, но от него има поръчани стотици бройки. И всички, дето са го поръчали са пълни идиоти. Як141 е един изключително успешен самолет, но.... никой никога не го е виждал в реална бойна обстановка. Произведени са 4 бройки за тестове и толкова. Да не забравяме че през 1997 никой не си е мислил че през 1990 СССР ще с еразпадне. Очевидно проблемите с Як141 са били толкова много та руснаците просто са се отказали от него. Да, с Ф-35 имаше наистина много проблеми. Но американците ги решиха успешно. И от тук нататък теб само могат да подобряват този доста добър самолет. А руснаците.... да духат. Имам пред вида да духат супата от големия сребърен супник Да, успехут на американската ракетна програма се дължи на Вернер фон браун и неговия екип. Но да не забравяме че е имало и немски екип в създаването и на СЪВЕТСКИТЕ РАКЕТИ. Без немците руснаците щяха да си останат на нивото на НУРС тип "Катюша". Те един АК-47 не можаха да направят самостоятелно, та с е наложи известният инженер Шмайзер с екип от над 100 човека да им го направи. От 1945 до 1953 , това са 8 гоодини. Колкото и да е бил тъп полуграмотният съветски сержант Калашников все трябва да е научил нещо. А ракетте и самолетите са доста по-сложна техника от един автомат. Там трябва акъл - само с пиене не става.

По Шопско има един такъв лаф: "Ти му викаш куме Иване, оно търчи за уя да те хване". Та и с комундетата същата работа. А ако ги питаш каква кола карат ни един не кара руска кола. В руско-съветска преса тип "Руски задник" пише всякакви глупости. Огромна част от руската военна техника е от времето на СССР. Жалка работа. Кой кога, какво е измислил. И защо т.н. "руски" изобретения никой никога не ги е признавал. Ами много просто - защото много преди да са се появили в Русия някъде на друго място отдавна са били измислени. За всеки, който се интересува от истината му предлагам нещо просто. Прави си една табличка. Отляво - образците руски и съветски самолети и годината на първия полет Отдясно - образците американски самолети, които много приличат на съветските. С годината на първия полет. Лесно ще установи че американските самолети, които приличат на съветските са направили своя първи полет 5-6, та и 10 години преди съответния съветски модел. Откъдето човек може да направи следните заключения 1. Руснаците са измислили съответния модел 10 години преди американците. Разработката е супер строго секретна. Дотолкова секретна, че няма нито чертежи, нито описание, нито прототипи, абе нищо. Така де, ако има нещо ще се издаде тайната. Американците са им го откраднали и са го направили същия модел. Ама точно същия, все едно са имали цялата документация. Правят първия полет. След което руснаците са употребили страшни усилия да разсекретят своята разработка и да направят и те с нея своя първи полет. 2. американците са направили съответния модел и са го демонстрирали. Руснаците са го видяли и са го изкопирали. И след 6-7 години са направили своя първи полет с него.

То сигурно затова, европедалите и еврофекалите като тебе, пълнят гащи от руската техника... Затова Джихади Джотата мрат, на лудите говеда един Мосуля не могат да превземат бе змешник!! ЗА КОЙ ПЪТ ПРЕВЗЕМАТ МОСУЛЯ ЛУДИТЕ ГОВЕДА БЕ КОЗЯК?:) ЗА 9-10 ИЛИ ЗА 100?! И ОЩЕ НЕ СА ГО ПРЕВЗЕЛИ, А РУСНАЦИТЕ ВЗЕХА И АЛЕПО И ПАЛМИРА ЗА НЯКОЛКО СЕДМИЦИ!!! Затова и вашите господари педерунгелите от Краваристан, се ходят посрани като се срещнат с рунсаците:) То не се посираха лудите говеда от Доналд Дъкв Черно море..после в Балтийско море...В Ирак, Афгнаистан, Сирия, Либия, Йемен...То и вие козяците ходите посрани като тях, и смърдите на говна:) Затова и на орбита се качват с руските космически кораби Съюз.. И НАСА КУПИ БИЛЕТИ ЗА ОЩЕ 5 ГОДИНИ ЗА ТЕХНИТЕ АСТРОНАВТИ.А не щат да мрат и да гърмят със совалките Челинджър Колумбия или щайгите на Елън Мъск от Спей Х:) Дето щеше да ходи на Марс през 2018...2022....2030.....5000 година и така:)Смешници сте това козяците, пълни олигофрени и посерковци като вашите господари от Говедарника:)

И "KGB"-то е един от тях! :)) Дерзай, за да се опитваш да скриеш истината...

Вие , рускос-ъветските мекерета си вярвате на разни измислени писания като Правда или Руски задник. Или дневник, беше, ама то е почти същото. Аз имам един много елементарен въпрос. Защо трябв ада вярваме на писания на пресата в Русия, когато има хиляди доказателства че на такива писания не трябв ада се вярва. Или трябв ада си пълен идиот, или да си нахлупил толкова червената бащина будьоновка, че да не виждаш очевидното. Години наред печатни органи като Правда и "Руски задник" ни убеждаваха че СССР е най-високоразвитата страна. Въпреки очевидния факт е Лада-та е на светлинни години след Мерцедес. и не само. Лъжеха ни че всичко съветско били най-доброто. После с еоказа че освен в СССР това никой никъде не го знае. Лъжите на комсомолските агитатори могат да имат ефект там където има недостиг на информация. Там, където има свободна журналистика могат да предизвикат само иронична усмивка на съжаление. Има една много интересна история около първото кацане на Луната. Руснаците от известно време правят опити за кацане на Луната с безпилотни апарати - програмата "Зонд". Няколко дена преди старта на Аполо-11 излита подобен апарат. Американците ИЗПАДАТ В УЖАС - въпреки че знаят че са по-напред, въпреки че знаят че руснаците нямат и едно успешно "облитане" на Луната с пилотиран кораб те са сериозно притеснени че са загубили битката за Луната. Оказва се че това е поредният блъф. Този и още много подобни блуфове са опоисанои много добре в една интересна книга: "Советский космический блеф". Тя е писана от съветски журналист, избягал на Запад, точно в момента на разгара на съревнованието за Луната между САЩ и СССР. Това е човек с достъп до информация за съветската космическа програма (такива не са много). Там е описано съвсем ясно кое как и защо се е случило и кое как и защо не се е случило. Книгата я ма и на английски и на руски (за съжаление на български я няма). И понеже в момента всеки има право на достъп до информация проверете, прочетете и така си приказвайте глупостите.

Тъпашките антицивилизационни постове са дело явно на загубеняци с будьоновка, които и от Русия никой не ще просто защото нямат с какво да са полезни, те гащите не могат да си вържат работа някому ще свършат. Но част от постовете са и от орки от тролефермата, техните си личат по повтарящите се мотиви (един орк пише няколко "различни" поста и се подписва различно) и по напъна да звучат обективно (обикновено тоя напън е много жалък но се вижда).

Хахаха, най-облъченият! За теб няма спасение, промили са ти мозъка окончателно и си в тотален плен на "западните ценности"! А факта си е факт в основата на Ф 35 е съветския Як 141.... :)))

Див ужас, ярост и паника обземат всеки правоверен привърженик на "западните ценности" само при мисълта, че в основата на "най-модерната и високотехнологична система на Пентагона" стои съветското наследство... Удоволствие е да ви наблюдава човек как се гърчите в опитите си да го отречете... :))

Не виждам никакъв ужас. Виждам само руско-съветски мекерета, които много искат да превърнат желаното в действителност. Руснаците имат проект за полет до Марс. От 60те години на миналия век. Абсолютна фантасмагория. Който се интересува да потърси проект "Аелита" (на руски е е-оборотное). И знаете ли кое е най-интересното. В арсенала от уреди на космонавта влиза и един пистолет. Да се гръмне. Защото не мисе вярва да го ползва срещу извънземните. Мечтите са хубаво нещо. Но първо трябва да имаш съответната технология и после да плещиш глупости. Ако ги слушаш руснаците всички най-велики изобретения са руски или съветски. ама това си го знаят само те - в цял свят никой освен тях не е чувал за това. Същото е и със самолетите с вертикално излитане. Безспорно най-успешния модел "Хериър" от години е на въоръжение в най-различни армии. Тестван във всякакви условия. Най-вероятно руснаците са преписвали от него - те създават нещо подобно 25 години след разработката на Хериър. Със сигурност за 25 години нещата са отишли напред. Даже и при руснаците. Но да твърдиш че някой е взел от жтеб нещо, което ти не си направил всъщност е най-малкото глупаво. Да, с Ф-35 имаше много сериозни проблеми. Както с всяка нова машина. Но тези проблеми са преодоляни успешно. Да, имаше забавяне на проекта - по някои оценки междиу 5 и 7 години. Но в момента проектът е на стадий редовно производство. Подобен проект в Русия още няма на чертоожната дъска. А им предстои да преодолеят всички проблеми на американците....

от миналия век имат планове да кацнат на луната,ама кацнаха на дедовия и още си тупат аризонски пясък от ботушите.А иначе на снимките американското снаме бодро се вее от лунния вятър! Педали!!

Отговора е само един-ДА!!! Ф-35 е пълно копие на Як-141, и то тотално неуспешно!! На цената на 2 трилиона долара, лудите крави получиха една барака, която не може да се ускорява, да набира височина да маневрира дори антики като МиГ-21 и Ф-16 са по-бързи, по-манвервени и по-добри!!!! Горивната система на Ф-35 пропуска гориво и двигателя е пали, стелт боята пада и от първия дъжд или пясъчна буря, катапулта троши врата на пилота, компютъра се бъгва, радара често излиза от строя, микропукнатини по корпуса и крилото и какво ли още не....... Ф-35 БУКЕТ ОТ ДЕФЕКТИ, НА СТОЙНОСТ 2 ТРИЛОНА ДОЛАРА ПРАВЕН И НЕДОПРАВЕН ЗА 25 ГОДИНИ!!!ФАКТ!

f-35 е най-печелившият военен проект за всички времена. Производителите му са затрупани от поръчки, а това достатъчно красноречиво говори за качествата му. Пий един одеколон преди да си се пукнал от яд. Наздраве!

Щом насрания 47 пъти казва Факт, значи е тотална лъжа. И естествено самолети без вертикално излитане, Стелт технология и два двигателя да са по-бързи. Основното качество което се търси е Стелт и чак след това скорост. Дефекти има при руските самолети, че изпопадат 20-тина броя всяка година при десетократно по-малко налетяни часове отколкото има Ф-35. Всеки възникнал проблем е поправен и сега сме 2017, а не 2007 г.

Щом фекалоядеца Дада, пак сере напоразия за смях на целия форум> То какд а не се смееш на олигофрен като фагито Дада:) Той освен да изсира малоумия, друго не може! Фекалоид си дада и то от класа!

Да, наистина бащата на Ф-35 е як. Много як. Абе яко копеле, искам да кажа. Но това не е Як-141, или който и да било друг Як. Всяка нова разработка е свързана с проблеми - неизбежно е. Но решаването навсеки проблем е трупане на безценен опит. За Ф35 американците си решиха технологичните проблеми. Всички. Там няма уйдурми, както в Русия - уж готово, пък не работи. Там контролът е ужасяващ. И затовяа всички данни за проблеми излизат наяве. Да, това им струваше известно збавяне. Но Ф-35 в трите си варианта е факт. А в Русия го нямат още и като идея. Но това не е всичко. Там нямат идея и за нещо като Ф-22. Самолет от 10 години приет на въоръжение. Нормално, там са изостанали 30-тина години. Що се отнася до бойните качества, там също има какво да с екаже. уж съветските самолети били много добри, абалансът им при срещи с американските самолети все отрицателен.

Смешкооо, смешко...Преди Як-141 лудите крави и еврогейците са виждали свръхзвуков самолет с вертикално излитане и кацане, само през крив макарон. Дизайна на техните щайги Хариер, просто не е позволявал развиването на свръхзвукова скорост.. Липсата на точно това двигателлно сопло с извъртане на 90 градуса, създадено от руснаците за Як-141! А да не говориме, че Хариера е не по малко авариен от Як-38!!!! Факт!

ВИЖТЕ МУ МОТОРЯ НА Ф35 И ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ КЪДЕ Е ОСИРАНЕТО :)) Pratt & Whitney F135 From Wikipedia, the free encyclopedia .. ИМА ГО И НА СНИМЧИЦИ В ГУГЪЛ :)) f 35 turbofan IMAGES .... ПРЕДНИЯ ВЕНТИЛАТОР Е ПРОБЛЕМА ..А ВЪРТЯЩOТО СЕ ЗАДНО СОПЛО Е МЕЙД ИН СССР :)) The first fighter aircraft with 3D thrust vectoring for enhanced maneuverability in combat were designed and deployed by the Soviet Union. C осесимметрическим отклонением вектора тяги МиГ-29ОВТ МиГ-35 Су-27СМ2 (двигатель АЛ-31Ф-М1, Изделие 117С) Су-30 (двигатель АЛ-31ФП) Су-35С Су-37

Човекът с многото виши, излагаш се като кифладжшя кат вземеш да "разсъждаваш".

Всички съвременни самолети имат променлив вектор на соплата симетрично спрямо оста, някои дори да 90 гадуса - по 45 във всяка посока. В случая обаче става въпрос за 90 градуса отклонение по вертикала само в едната посока. Така че тия самолети дето си набухал нямат никакво отношение и сравнение в случая. Ясно е че си тъп, ама ексхибиционизма на тъпотата ти е уникален. Осирането ти е в мозъка. Предния вентилатор си работи перфектно

тука битката на фили и фоби и се забавлявам. По цял свят техниката се копира и краде. "Нацията техническа" се загрижила кой какво и от кого крал. Няма да не стигнат дни да ровим и сравняваме. Всеки българин знае как беше направена пералня "Перла", нали? Обаче някои се обиждат кръвно, като споменеш, че Едисон е обрал половината си съвременици изобретатели и си е направил патенти...

Не знам как е правена Перла но помня, че работеше, имахме такава в къщи. В БГ няма фили и фоби. И руски слуги/предатели и всички останали.

И = има, съжалявам за typo-то.

Руснаците се отказаха от Як-141 заради многото проблеми с които не можеше да се справи самолета. Най-съществените от тях са голямото тегло, много ниска маневреност, огромно количество гориво използване за вертикално излитане и малкото полезен товар с който може да излети. Този прототип не ставаше за изтребител, не ставаше за разузнавач, не ставаше за бомбардировач. Опитаха се да направят копие на Хериър, но се оказа, че 20 години по-късно не успяха дори да го настигнат по качества. Ако американците са използвали за нещо Як-141, то това е като еталон за грешките допуснати при конструирането му.

Видя се, че са бляли и не са успели да го сторят...

В СССР/РФ се отказаха от тази схема и прекратиха опитите в тази посока като безперспективни, американците копираха Як-141, като направиха F-35 и сега умело използват същата безперспективна схема да точат пари от бюджета...

F-35 няма нищо общо с Як 141. Единствената прилика е, че имат крила. Има прилика и при един от 3-те модела Ф-35В по това, че могат да излитат вертикално.

Да бе, нямал... Хахаха, е като нямал, защо тогава на американците им трябваше да купуват цялата техн. документация на Як 141???? Приеми го, негово пълно копие е! Е, трябва да отчитаме разликата в годините и развитието на техниката...

Значи американският е "баща" на китайския, защото втория много приличал на американеца, но това, че американския прилича не съветския, не може да характеризира съветския като "баща" на американеца.... Усетихте ли къде е демагогията и пропагандата????

Китайския си е копие, докато Як и Ф35 изобщо не си приличат. Да не говорим, че Як са копирали от Convair Model 200, Делта крилото е копирано от A-5 Vigilante, както и при всички съвременни самолети. Това ебащата на всички съвременни бойни самолети. A-5 Vigilante дори първо е проектиран с два кила и двигатели между тях, което е направено по-късно при XB-70 Valkyrie. Дори има и още по ранен модел с два кила и двигател между тях Vought F7U Cutlass от 1948.

Точно копие си е. :) Вероятно разумът ти отказва да го приеме, но фактите са си факти... Американците не можеха да се справят с завъртащото се сопло на двигателя и купиха тех. документация от Яковлев.

А бе дир-а, разбирам, че не можете да произвеждате нормален журналистически материал, но поне вече да спрете да превеждате агитпроп-глупости, а? Толкова ли скъпо вървят, да взема да превеждам и аз?!

Ще им се на руснаците. Глупости на търкалета. Дрън-дрън та пляс! Lockheed martin F-35B е директно заимстван от американския X-35.

не бе от моденла лиз-лиз е заимстван хи хи

Да го напиша още веднъж, че се загуби от толкова умви мисли по темата до 3-5 години ще има китайски самолет с вертикално кацане.

че те кво са измислили сами краварите F-35 ли B-2 ли? ракетата сатурн ли?

Пък Москвича е бащата на Мустанга, а Волгата е майката на Кадилака.

Ако е баща, значи му е евал майката.

Русия, а и предшественика и СССР бяха и са технологично изостанали. Могат да изпреварят САЩ в нещо, само ако зад океана решат да "СТРОЯТ СОЦИАЛИЗЪМ".

За да е СТЕЛТ един самолет, той трябва конструктивно да е построен (проектиран) подчинен на законите и принципите на СТЕЛТ технологията. Няма как да вземеш една каруца и да направиш от нея Ферари - няма начин, дори да я боядисаш червена.

Руските прапагандни клоуни пак се изложиха, както всеки път де. Я кажете за великата руска космическа совалка Буран, другари, дето наистина беше пълно копие на Американската, крадени чертежи и прочие, ама така и не можа да полети. :)

Буран е 'стелт' затова не знаеш че лети.

О, Русия! Мила Русия - страна прословута по света с курви и педерастия!

Добро утро на сороските мишлета! Вие от американските крадци на млади умове не сте засегнати, защото никога не сте имали акъл, който да ви откраднат. Ако ставахте за нещо щяхте да сте в Щатите. Вие обаче сте негодни и затова сте оставени тук да работите като кириакстефчовци срещу собствения си народ.

Абе гледай себе си. Ти си толкоз умен, че са те оставили в България вместо да те вземат в КПСС. Защото в СССР вземат само идиотите, а в България оставаха само най-умните.

След 1917 в русия не е измислено нищо всичко е гепено отнякъде! Апропо да си чувал за братя Райт? Ооооо забравих един мужик преди тях е правил опити и т.н

Форумните знайковци не ги признават.

КАЖЕТЕ МИ ИМЕТО НА НЯКОЙ ИЗВЕСТЕН АМЕРИКАНСКИ АВИОКОНСТРУКТОР ??? ...

За братя Райт да си чувал?

БРАЗИЛЦИТЕ НАПРИМЕР СМЯТАТ ЧЕ ТЕХНИЯ СИН АЛБЕРТО САНТОС ДЮМОН Alberto Santos-Dumont Е ИЗВЪРШИЛ ПЪРВИЯ ПОЛЕТ СЪС САМОЛЕТ :)) .. ЗАЩОТО САМОЛЕТА НА БРАТЯ РАЙТ НЕ МОЖЕ ДА ЛЕТИ БЕЗ ВЯТЪР И СЕ Е ЗАСИЛВАЛ ПО ЖЕЛЕЗНИ РЕЛСИ .... ОБАЧЕ ЗАВИСИ ОТ МОДАТА И ПРОПАГАНДАТА .... ДА ВЗЕМЕМ ДЖОН АТАНАСОВ - АМЕРИЦАНЦИТЕ КАЗВАТ ЧЕ КОМПЮТЪРА МУ НЕ БИЛ ДИГИТАЛЕН КОМПЮТЪР ПОНЕЖЕ НЕ БИЛ ПРОГРАМИРУЕМ ... А ПЪРВИЯ КОМПЮТЪР БИЛ ЕНИАК History of computing hardware From Wikipedia, the free encyclopedia

Уилиам Боинг - Boeing Малкълм Локхийд - Lockheed Martin Глен Мартин- Martin Marieta - Lockheed Martin Джеймс Макдонал - McDonnell Douglas Доналд Дъглас - McDonnell Douglas Асен Йорданов - McDonnell Douglas Игор Сикорски - Sikorsky Aircraft Corporation Джак Нортроп - Northrop Grumman. Лирой Груман - Northrop Grumman. Клайд Чесна - Cessna Aircraft Company и т.н. Явно понеже си прост путлераст и в главата ти се въртят само Миг, Ан, Як, Ту и си мислиш, че американските фирми си носят някакви измислени имена.

КАЖИ МИ НЯКОЙ ОТ ТИЯ ДА Е КОНСТРУИРАЛ ИЗВЕСТЕН САМОЛЕТ ....??? ... А СИКОРСКИ И ЙОРДАНОВ ДАЖЕ НЕ СА АМЕРИКАНЦИ ... , БОИНГ Е СИН НА АВСТРИЙЦИ ,:))

афторчето така се е увлекло да преписва от некви сайтове, че е написал титаний, мухахаха, на бг се казва ТИТАН този елемент, на разни оркски езици може и да е титаний

"аФторчето" на пасквила е изключително, а ма много неграмотно!

Бедна ми е фантазията, този драскач откъде го е измислил това чудо "титаний", защото и на българки и на руски е ТИТАН, а на латински е ТИТАНИУМ. Сигурно по аналогия на материала в главата му - чугуний.

Хухуху пияниците са го направили 30 години преди янките .... и добре, че са им дали документацията за да успеят изобщо да направят нещо .... а и за 30 години разлика, характеристиките не са кой знае колко по-добри, че в някой Якът превъзхожда грозньо....

Американците един изтребител не могат да направят като хората! Затова крадат, откъдето им падне.

то ако не беше царската власт и компютара да са измислили

Абе то е ясно, че говедата пак са откраднали технологиите. Та те една технология за победа над виетнамци нямат, тръгнали самолети да пректират!

С вас блядовете, какво се случи в Афганистан? Предател такъв!!!

предателите лижат еврейски задници

А с говедата какво се случи в Афганистан? :))

Нямат технологии за победа над виетнамци, но имат технологии за изпичане на болшевики, както и технологии за разтуряне на болшевишки седянки и Съюзи.

Де да беше вярно, но уви.

и водата са измислили, та един такъв самолет няма да конструират?! Що оспорвате световното руско мозъчно лидерство, ама ха! Я вижте, че всичкото им е без аналог в света!

Технологията Стелт (от английски: stealth technology, от by stealth крадешком, мълчешката), също като технология с ниска радарна видимост (low observable technology, LO technology) е набор от конструктивни решения и системи за активно и пасивно радарно противодействие, които се използват от самолети, кораби и ракети с цел да бъдат по-малко забележими (в идеалния случай незабележими) от радари, инфрачервени сензори и други локационни средства. F-117 е първият самолет, конструиран и произведен по стелт технология. Първият му полет е през 1981 г., приет е на въоръжение през октомври 1983 г. radar cross-section, RCS (front) - 0,025 м² Русия все още не е успяла да направи и елементарен стелт самолет, а да не говорим за F-35 от 5-то поколение при което радарната сигнатура е RCS (Generalized): 0.00143 м² Така че - Кога ще ги стигнат те американците.

Ниската радарна видимост не е техническа характеристика както сам казваш и много голяма значение има кой те гледа. Ако те гледа арабски абориген то наистина имаш "СТЕЛТ" . Ако става въпрос за руснаците то още няма такава технология. Това многократно са го признавали висши американски военни.

Вече видяхме какво направиха Израел с Ф-35 под "купола на С-400"

Какво да ви кажа? Всичко е открито първо в СССР. На един руски сайт съм баннат, защото не се съгласих с тях, че "компютъра е измислен в Съветския съюз 1937г." Постнах им История на компютъра от руската википедия - никак не го харесаха и сега съм persona non grata на сайта. Ибъзиках ги че сигурно е бил дървен.

Едни здравомислещи нормални руснаци по подобен случай бяха написали: Русские слоны - самые слонистые слоны в мире.

Не знам в СССР ли са правени всички открития но че това продаване на разработката е дело на продажниците от 90-те години които Путин сега оряза

Бе това руските слуги като сте смачкани по рождение що толкова напирате за изяви като си знаете какви сте страхливци. А да, щото лаете иззад оградата. Че в Русия знаят да правят самолети не подлежи на съмнение; колко от кой самолет къде е заченато никой от постващите тук хабер си няма, нито писачите на статията имат. Ама грак да пада, жалка работа.

След като продадоха документацията на Як-41 за 400 милиона долара на американците, руснаците я продадоха за втори път на китайците за доста по-голяма сума. Освен няколкото самолета Як-38 и Як-41 беше продадена и технологията за производство на основният двигател Р79В-300 с тяга от 11000 килограма и 15 500 килограма при форсаж. В Китай през годините се появяваха разработки на самолети с вертикално кацане с име Dong Feng/Източен вятър/. Те имаха следните кодове DF-111(разработка на база МиГ-21), DF-119(копие на Як-38) и DF-141(на база на закупената от Русия документация на Як-41) Всичките са без особен успех, въпреки притежаването на руската докуметнация и технология за Як-41 повече от 20 години. Всичко това до приди 4 години, когато китайците сключват договор с Русия за техническа помощ. По косвени данни съдя, че до 3 години ще се появи ново китайско летящо копие на Як-41 и конкурент на F-35B. Една от обсъжданите схеми беше с два модифицирани двигателя Климов РД-Х3, с тяга от 75 kN всеки (11,0 kN с форсаж), всеки от които задвижва подемен вентилатор в предна част и управляемо сопло завъртащо се на 90 градуса в задната част.

Руснаците самолета не могли да направят, ама продавали чертежите за 400 милиона :))

"...но заради разпадът на СССР " - Неееее - СССР са се разпаднали :-) Не мога го преживея тва - как ще се живее сега ? ;-)

Як е копиран от откраднати чертежи и разработки на Convair Model 200 и Ф15. От първия е копирано направо вертикалното излитане с помощните двигатели под кабината. От Ф-15 двойната опашка с двигателите между нея. Локхийд Мартин е трябвало да платят милиарди за лиценза на векторно управляваното сопло с отклонение на 90 градуса. Тези разходи си ги спестили уж като купили от Як технологията, която обаче си е директна кражба от Convair Model 200. Руското в случая е комбинирането на тези две американски разработки. И само една от версиите на Ф-35 е с вертикално излитане. На всичко отгоре е Стелт технология. Без Стелт изискванията самолета може да развие скорост и над 3М

f-15 - 1976 г Convair Model 200 - 1973 МИГ-25 - 1970 A ся виж двойните опашки и годините ...

Дори и да е така. Пак е очевадна несъстоятелността на путлерасткия блян за някакво копиране от Як-141

Излиза, че хамерите са купили от руснаците чертежите на нещо, което е откраднато от тях самите?! Т.е. купили са пречертани от руснаците чертежи на нещо разработено краварландия. Умно.

от спътник се вижда,че това са два различни самолета.освен това франските мираж излитат вертикално от 60-те години и руснаците взаимстват от тозi самолет.в статията само вярна е датата.

Алооо мурзилажа ,сега последно вие харесвате ли F35 или не? Ако не го харесвате (както досега) не ви ли е срам от "детето" на съветския ЯК??Или май скоро ще се наложи да признаете ,че е добър самолет и поне да казвате че са го "откраднали" от руснаците? Пълна малоумщина!! Приликите са като между S класа и Лада!!!!

И двата са грозни. Просто за едното почти не се знае. А за другото се хвърлят стотици милиарди долара. Дори някой твърдят 1 трилион долара. И му правят супер реклама. А точно заради многофункционалността бил по-лош от по-стари изтребители (включително американски) за конкретните цели.

аппле е измислил формата на теффтера :) :) :) всеки копира ... всеки .... американци, китаици , руснаци .... всеки ....

Ха ха ха! Да направиш нещо гениално и да го продадеш за жълти стотинки на врагът си -тома само идиотите от Русия то могат!!!

Не е уникално. Всъщност американците са купили лиценза за отклоняващо се сопло на 90 градуса, какъвто има в САЩ но струващ милиарди. Заобиколили са съдебни процеси и лицензионни такси в многократно по-големи размери

Дедо го измисли самолета! По цел ден го дигаше! Тати от него крадна идеята, а аз от тех! С вертикално и хоризонтално излитане, според бойните условия!

Освен титаний, е използван и чугуний

И алумин.

За направата на ЯК141 руснаците дори са използвали несъществуващият материал титаний.

Дори авторът на статията е смесил двигател с променлив вектор на тягата и крила с изменяема геометрия и се е получил двигател с променлива геометрия. Абе неграмотна работа.....

Всъщност, ако имаш идея що е то променлива геометрия, ще се сетиш, че и двигателят си сменя геометрията, с което променя вектора на тягата :D

като всичко руско и ЯК 144 е нескопосано прекопиран от Convair M 200, както ТУ144 от Конкорд и т.н. Русия е една Империя построена върху Убийства,Кражби и Лъжи на които простия рубладжийски слугинаж се радва ежедневно !

никога не е имало, освен на картинка. Конкордът, популярно известен като Туполсон, е пуснат по-късно от Ту144, и е негово нескопосано и умалено копие, без канардите. Ту144 до неотдавна се ползваше от НАСА; към Конкорд не са проявявали интерес.

Г-н Паралелна Вселена, припкат ли розови понита по дъгата? Не знаехме че към грозното Ту144 имало такъв небивал интерес, а Конкорд сигурно хич даже не е летял, там при тебе..

и първия Фиат е направен по Лада, първото Рено по Москвич и Финландците са се учили от руснаците да правят водка, пий един руски валериан и се успокой !

Проблема на путлерастията е, че има реални бройки и е напълно работоспособен, но труден за времето си. Дори руснаците не крият, че са взели идеите за вертикалното излитане от него. Всъщност дори са откраднали чертежите и разработките.

Американците не убиват и не лъжат, не следят целият свят дори и съюзниците си, не се мешат в политиката на други държави. Я изчезвай бе стотинкаджия.

Новите самолети обаче не са толкова красиви. Истенски хубав самолет обаче е Су-47 Беркут с обърнати напред крила. Това с крилата напред по принцип са се опитвали още преди ВСВ и има разни самолети на черно-бели снимки. Има при немците. При СССР. Много по-късно при САЩ X-29. Крилата напред правят изтребителите много маневрени и бързо излитащи, но неясно как издържащи на голяма скорост. И там идват новите материяли и направата.

Първия полет на Су47 е през 1997. На Х29 - през 1984, а са имали още по-ранен проект F16SFW още през 70те.

Има много много по-стари. Junkers Ju 287 - немски от 1944г. Heinkel He P.1076, Heinkel He 162 - немски OKB-1 140 - и други разни модификации при СССР веднага след ВСВ. И най добре на Гугъл картинки търси: forward-swept wing Така че такива самолети има още по времето на ВСВ, ако не и по-рано. Само че се оказват проблемни.