Има ли тъмна страна дигиталното образование? Коя е тя, ако отговорът е "да"?
В Швеция почти всички ученици имат достъп до добро цифрово оборудване и свързани училища, докато в Румъния делът им е под 20%
Обратно в новинатаКоментари - Има ли тъмна страна дигиталното образование? Коя е тя, ако отговорът е "да"? | IT.dir.bg
Коментари
Явно се цели образованието да стане скъпо платено и да е достъпно само за богатите. А бедните да минават някое онлайн курсче и бегом на поточната линия. От дистанция почти нищо не може да се научи. Дори не можеш да заставиш ученикът да те слуша и да внимава. Всички познати учители се жалват, че уроците и работата преди/след тях + документалните отчети са им отнемали много повече време, отколкото на живо. А как се взимат изпити? А как се кара практика? Затворени вкъщи = асоциализация. И за децата, и за преподавателите. Ще закърнеем и ще станем тотално срастанати със стола и компютъра. Прегърбени и подивели мауглита...
Дистанционното обучение , а не образование е главно документно. Преподавателят изплаща на ученика набор от задачи и необходимите спомагателни материали Ученикът му връща документ, в който писмено излага решенията на задачите. Това не е образование . Образованието е жив диалог, дискусия , спор Това също маже да протича "дистанционно" ..чрез скайп примерно. Но за това няма преподаватели , готови да дискутират не само "дигитално" но и в аудитория Просто ги няма.
Без значение какво е, образованието в цяла Европа копае дъното, единственото спасение е индивидуални частни уроци, само там децата са съсредоточени и научават нещо.
За образованието все пак това е първа стъпка.Разбира се , че в началото ще има проблеми, но постепенно ще се оправят нещата.На първо време така трябва да се реагира в грипните ваканции.Много важно е да даде тласък на електронните услуги, защото тия бюрократи ще оцелеят и след тотална ядрена война.За електронно правителство не ми се говори защото ще се издрайфам.
Тази статия и въпросът в заглавието и за дебили ли е или така ми се струва? Тези статии за неграмотни цигани ли ги пишете или да информирате Oбществото като цяло? Ако е само за тях моля пишете че DIR е информационен блог за роми. Първо, дистанционнотоп обучение не е Oбучение; това е бизнес наливащ пари в т.н. IT технологии и т.н. сектор сигурниост на IT (защото ги мързи да ходят да раборят, а така си следят сайтчета зад клавиатурата.) Втори, Oбучение означава ''процес'' на усвояване на материала. Степента на усвояване зависи от всяко дете индивидуално, като този процес се следи от учителя в хода на индивидуален диалог и подход. То затова и педагогика е отделна специалност и не всеки с диплома за Висше преподава в училище. В зависимост от интелектуалното ниво на детето, физическото му и пришическо състояние и т.н. фактори зависи и степента на усвоимост. Учителят при диалог с дето именно проследява местата на пропуски и така запълвайки ги му помага да овладее целия материал. Детето обаче реагира не само словестно, но и с други лингвистични похвати от човеското общуване, които няма как да се видят по мрежата. То и лингвистиката е наука, и не означава само празни приказки. Това горното българите в около 80 % го знаят. Изклучвам най-простите от тях. А aко циганите не искат да си пращат децата на училище да учат просто ги оставете така. Има после други Сектори, които се занимават с тях. Ако се боите от бунтове поради генерация на маса от неграмотен криминален контингент - просто трябва да се върне смъртното наказание. Не може да се води обаче Процесът на рацвитие на Образование и наука по най-простите. Спира се развитието така. Трябва оптимум. А оптимумът е, че ако не искаш да се интегрираш в рамките на Законовите норми се прилага законът с цялата му тежест. Като се и утежнява.
Какво значи дигитално образование? Дигитално в превод е цифрово. Цифрите са символчетата от 0 до 9, нещо като буквите в азбуката. Какво общо имат компютрите с цифрите, освен че се ползват абстрактно? Хардуерно са основно тоци, където формално ги маркират 0 и 1.
Незнам защо министъра на образованието говореше за дистанционно обучение, когато то липсва. Имам 2 деца и тази година образованието им беше нулево. Цифровите умения на преподавателите са критично ниски. Пращане на заглавията, които трябва да се прочетат от учебника не е образование. В момента в България се подготвя ниско квалифициран обслужващ персонал! Тези хора след 5-10 години ще работят като чистачки, камериерки и бармани в северна Европа за минимална работна заплата. Боли ме много и не виждам светлина. Извинявам се за негативния коментар.
Прав си. Подготвят се тип "конвейрни" работници, а не тип "изобретатели" (такива които мислят).
Да, така е. Тази година децата са ти останали напълно неусвоили материала. Ще ти кажа какво се прави, първо защото съм на Запад и второ, защото съм професионално зеализиращ се човек в Образователния Сектор и Наука. В Kапиталистическия Запад, парите се правят от много тясна браншово добре диференцирана индустрия. За целите на тази индустрия се генерират главно хора среднисти. В тази индустрия Висшисти са под 2 % (цитат от един немски голям индустриалец, казан по повод образовани мигранти от сирия). Като дори и тези маси от 80 % необразовани хора са толков тясно профилирани, че дори в рамките на най-простa технологична дейност трудно може да се прехвурли от работа на работа. Така се генерират крепостни работници към индустриалец. В Германия средната работна Възраст е около 51 години. Средна пенсия 360 евро. Оборот на един от немските концерни например VW - 60 милиарда евро годишно.
Елементарно, Уотсън ! Тъмната страна на дигиталното образование и изобщо на всичко дигитално е постепенната роботизация и свързданата с това дехуманизация на "юзърите".Ако изобщо ме разбираш за какво ти говоря...