Най-бързият влак ”полетя” с 603 км/ч
Прототип на новия високоскоростен японски влак Маглев постави нов рекорд за скорост като разви 603 километра в час.
Обратно в новинатаКоментари - Най-бързият влак ”полетя” с 603 км/ч | IT.dir.bg
Коментари
То когато в България се появи нещо такова, в Япония ще ходят с личен автомобил до Луната.
В България влаковете се влачат с пешеходна скорост. Ама ти какво искаш, за тия пари толкова?!
.....А при нас "Влакът стрела" изминава от Пловдив до София за 3.5 три часа и полвина...
Наш Руски ли в влака?
600 км в час. По добре с влак отколкото със самолет в такъв случай....Самолета вдига 700 км.ч
Те самолетите вътре в Европа вдигат 750км/ч, но като сложиш проверката на багаж паспорти и чакането, средната скорост пада доста. Влак дори който се движи със средна скорост 200 може да конкурира с всички самолети летящи на малки (до 2500км) разстояния. Да не говорим за възможната разлика в удобството.
само в тунел... и вдигат повече с товар сиреч с пътници. Аде защо?! Я да напишат, с колко се движат нормално. 300 по-нормално ще е...
направи ги ти по-бързи разбирачо. Аман от мрънкащи българи специалисти по всичко. Като изобретиш нешо по добро тогава мрънкай
Такива са си цените. Аз мога да споделя от Скандинавия - горе долу е около 0,50 евро на пропътуван км. Копенхаген - Одензе е около 220 км, взима се за около 2 часа и е 90 евро в една посока. И една подробност - близо 20 мин се пътува в тунел под морското дъно, а след това по мост насред морето още 20 мин, т.е. скъпа инфраструктура. За чистотата да не говорим.
Не знам за колко ви вози БДЖ до Бургас , но подозирам за толкова колкото сте си платили :) Мога да споделя актуални цени от последното ми пътуване в Япония : Токио - Киото 110 евро ( 13700 йени) - 500 км. за 2 часа и 20 мин. Киото - Хирошима 100 евро ( 12000 йени) 380 км. за 2 часа и т.н. Това само благодарение на безумно евтината шена в момента , щото преди година всичко излизаше с поне 20 % отгоре :)
А я сподели, колко е средната заплата там? Тук 110 евро е половин мин заплата....
Хахаха, нашите влакове от край време си се движат с 60 км/ч. Аз си спомням преди години, когато японците направиха влака стрела с 300 км/ч и си викам "Леле , тва е 5 пъти повече от наште влакове". Сега си викам "Тва е 10 пъти повече от наште влакове". Утре ще станат 20, 30 пъти и животът ни в тази страна в този век, ще свърши ей така - с влакове, движеща се с 60 км/ч, с магистрала (Хемус), дето не знам дали ще доживея да я видя готова, нежели за Черно Море...един живот не стига...
Не би трябвало да надхвърлят звуковата бариера. Ще изпотрошат неща наоколо и шума ще е ужасен. Така че не би трябвало да се очаква да станат скоро 20 пъти по-бързи.
Движат се и с над 120 нашите, но има немалко места където се движат с 15км/ч. Има и много гари, но пък ето със забавянето се отварят нови възможности за бизнес - спалните вагони :-) Представи си че Варна-София се вземаше за 3 часа. Ще фалира Хемус еър. Например във Варна се оплакват, че имало дупки - да но кой лети там със 140км/ч в града - това не са легнали а вдлъбнали полициаи - хем не струват нищо на общината хем отварят работни места за гумаджии. Не си мисли че на запад или много на изток много ги разбират нещата.
този влак лично Вожда Путинка го измисли ма лошите соросоиди му откраднаха чертежите
Я кажи как върви тарифата за тролене?
прав е човека да пита, къде е тази технология в мужикия??? Там имат най-големите разстояния за влак, защо след като имат такива "нИвИрАятни" кАсмическиЙ постижения си нямат един читав влак, кола, велосипед??
Почти никъде няма такива влакове. Имало е тестово в Англия и Германия. В Германия последните май са отпаднали. Защо сравняваш точно с Русия? Брюксел нали е в Белгия. Защо там няма такъв влак? Или в САЩ? А и Маглев си звучи като руска фамилия. ;)
the Next step - MACH-1...
Маглевите имат колела, които ги използват като си седят на едно място или развиват нужната скорост за да минат магнитна левитация.
Тия се сетиха ... При нас между Тъпчилещово и Долно Каменаре влака редовно си развива 600 км, даже и по завоите...
Браво на японците, да продължават в същия дух. За съжаление за нас в България такива скорости са само научна фантастика, но да се надяваме, че и тука все някога ще озреем за такива идеи и пътуванията на средни и дълги разстояния ще бъдат предимно с влак, както е в цяла Европа.
Бележка към редактора: Не въздушна, а МАГНИТНА възглавница (от там и МАГЛЕВ). Иначе, браво на японците. Инвестират смислено парите си и си правят света по-добър. При нас такива цифри се крадат, правят се офшорки и за завзема местната икономика, основно от преуспели млади мъже. А БДЖ фалира.
Интересно въздуха в междината къде изчезва.