Пет технологии, които ще спомогнат за завръщане към нормалния начин на живот след пандемията | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Пет технологии, които ще спомогнат за завръщане към нормалния начин на живот след пандемията
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Пет технологии, които ще спомогнат за завръщане към нормалния начин на живот след пандемията

Безконтактните плащания, добавената реалност, роботите и новия метод на обслужване на клиенти имат ключова роля за редица фирми

0 970

Туризмът е сред браншовете, които поеха най-силно удара от коронакризата през последната една година. Изолацията, забраната на пътуванията и всички останали ограничения доведоха до сериозни загуби за сектора, а в някои случаи дори и до фалити.

В тази ситуация редица хотели и туроператори се обърнаха към нови технологии, в чието лице откриха възможности за промяна на модела на работа, посрещане предизвикателствата на пандемията и оцеляване. Именно дигиталните иновации помогнаха на много да отговорят на новите изисквания от страна на властите и на самите туристи по отношение на безопасността. Те имат и голяма заслуга за възвръщането на доверието на потребителите към бранша.

Една година след началото на кризата ето и някои технологии, които помогнаха най-много на туризма в тази сложна ситуация.

Безконтактни плащания

Безконтактните плащания като цяло имат важно значение за борбата с пренасянето на зарази. Благодарение на този тип технологии, на клиентите все по-рядко се налага да пипат пари, намалявайки по този начин риска от заразяване. Затова не е изненада, че в някои хотели всичко - от резервацията, до допълнителните услуги, плащането в ресторанта и т.н. вече се заплаща онлайн.

"Използването на дигитални туристически платформи и плащането през тях също се е увеличило. Това е една от причините да отчитаме ръст в потреблението на нашите услуги през този период. Очакванията са в бъдеще туристите все по-рядко да заплащат за хотелски услуги в кеш по време на екскурзиите си" - заяви Свилен Петков, съосновател на иновативната туристическа платформа Luxury-discounts.com.

Все по-безконтактно обслужване по стаите

Не само плащанията, но и редица други дейности в хотелите - включително в стаите и всички останали зони - все по-често се извършват безконтактно. Осветлението на много места е с фотоклетка, а вратите се отварят чрез безконтактна карта. Някои хотели дори са оборудвани със смарт телевизори, които се управляват с жестове. Други тестват въвеждането на гласови асистенти и изкуствен интелект в процеса на обслужване на своите клиенти. От друга страна, все повече туристи използват гласови функции, за да намерят и резервират самолетни билети, хотелски стаи и пътувания.

Big Data технологиите навлизат и в туризма

Все повече собственици на хотели използват технологии за обработка на големи масиви от данни (т.нар. Big Data) за анализиране на поведението на клиентите и други тенденции в бранша. Несигурността е най-големият проблем за бранша през последните месеци и този тип технологии се наложиха като още един инструмент за прогнозиране и постигане на повече предвидимост.

Виртуална и добавена реалност

Виртуалната реалност на пръв поглед изглежда като технология, която може да замени туризма, предлагайки вместо реални пътешествия, изживявания в компютърно - генерирана среда. Тя обаче има много повече възможности и може лесно да се превърне в инструмент за привличане на повече посетители в хотелите. Чрез VR и AR технологиите те могат да усетят атмосферата и дори да се уверят в безопасността на избраната дестинация, преди да направят резервация.

Роботи в хотелите

Във все повече страни по света роботите навлизат при обслужването на клиенти. Можем да ги видим вече да сервират напитки в заведения, да упътват посетителите в търговски центрове и дори - да посрещат хора в банковите офиси. Хотелите не правят изключение. В контекста на пандемията те могат да редуцират много досега между персонал и гости, използвайки роботи. От посрещането на туристите, през тяхното настаняване, до обслужването в ресторантите и разглеждането на местни забележителности - роботите тепърва ще навлизат, ограничавайки нуждата от директен човешки контакт и съответно - разпространението на зарази.

Пет технологии, които ще спомогнат за завръщане към нормалния начин на живот след пандемията

Пет технологии, които ще спомогнат за завръщане към нормалния начин на живот след пандемията

Безконтактните плащания, добавената реалност, роботите и новия метод на обслужване на клиенти имат ключова роля за редица фирми

0 970 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Туризмът е сред браншовете, които поеха най-силно удара от коронакризата през последната една година. Изолацията, забраната на пътуванията и всички останали ограничения доведоха до сериозни загуби за сектора, а в някои случаи дори и до фалити.

В тази ситуация редица хотели и туроператори се обърнаха към нови технологии, в чието лице откриха възможности за промяна на модела на работа, посрещане предизвикателствата на пандемията и оцеляване. Именно дигиталните иновации помогнаха на много да отговорят на новите изисквания от страна на властите и на самите туристи по отношение на безопасността. Те имат и голяма заслуга за възвръщането на доверието на потребителите към бранша.

Една година след началото на кризата ето и някои технологии, които помогнаха най-много на туризма в тази сложна ситуация.

Безконтактни плащания

Безконтактните плащания като цяло имат важно значение за борбата с пренасянето на зарази. Благодарение на този тип технологии, на клиентите все по-рядко се налага да пипат пари, намалявайки по този начин риска от заразяване. Затова не е изненада, че в някои хотели всичко - от резервацията, до допълнителните услуги, плащането в ресторанта и т.н. вече се заплаща онлайн.

"Използването на дигитални туристически платформи и плащането през тях също се е увеличило. Това е една от причините да отчитаме ръст в потреблението на нашите услуги през този период. Очакванията са в бъдеще туристите все по-рядко да заплащат за хотелски услуги в кеш по време на екскурзиите си" - заяви Свилен Петков, съосновател на иновативната туристическа платформа Luxury-discounts.com.

Все по-безконтактно обслужване по стаите

Не само плащанията, но и редица други дейности в хотелите - включително в стаите и всички останали зони - все по-често се извършват безконтактно. Осветлението на много места е с фотоклетка, а вратите се отварят чрез безконтактна карта. Някои хотели дори са оборудвани със смарт телевизори, които се управляват с жестове. Други тестват въвеждането на гласови асистенти и изкуствен интелект в процеса на обслужване на своите клиенти. От друга страна, все повече туристи използват гласови функции, за да намерят и резервират самолетни билети, хотелски стаи и пътувания.

Big Data технологиите навлизат и в туризма

Все повече собственици на хотели използват технологии за обработка на големи масиви от данни (т.нар. Big Data) за анализиране на поведението на клиентите и други тенденции в бранша. Несигурността е най-големият проблем за бранша през последните месеци и този тип технологии се наложиха като още един инструмент за прогнозиране и постигане на повече предвидимост.

Виртуална и добавена реалност

Виртуалната реалност на пръв поглед изглежда като технология, която може да замени туризма, предлагайки вместо реални пътешествия, изживявания в компютърно - генерирана среда. Тя обаче има много повече възможности и може лесно да се превърне в инструмент за привличане на повече посетители в хотелите. Чрез VR и AR технологиите те могат да усетят атмосферата и дори да се уверят в безопасността на избраната дестинация, преди да направят резервация.

Роботи в хотелите

Във все повече страни по света роботите навлизат при обслужването на клиенти. Можем да ги видим вече да сервират напитки в заведения, да упътват посетителите в търговски центрове и дори - да посрещат хора в банковите офиси. Хотелите не правят изключение. В контекста на пандемията те могат да редуцират много досега между персонал и гости, използвайки роботи. От посрещането на туристите, през тяхното настаняване, до обслужването в ресторантите и разглеждането на местни забележителности - роботите тепърва ще навлизат, ограничавайки нуждата от директен човешки контакт и съответно - разпространението на зарази.