Разработват трактор, задвижван от крави
Пилотният проект е в Обединеното кралство, а горивото е втечнен метан от кравешка тор
Обратно в новинатаКоментари - Разработват трактор, задвижван от крави | IT.dir.bg
Коментари
Толко са ви тъпи заглавията, че самите вие не можете да го осъзнаете ... задвижван от крави има съвсем различно значение, от задвижван от метана, добит от кравешките лайна ....
Не четеш внимателно! Постигнали са по-голяма мощност на двигателя. Спортна кола на метан да си виждал или чувал? За октаново число да си чувал? Създали са нов двигател, който от метана извлича повече мощност и успява да задвижи трактор.
Значи бакшишите отдавна карат таксита задвижвани от крави. Голямо откритие направили от тази фирма. Трактор на метан. Ти да видиш. Нечувано. Поне слагайте платена публикация под подобни ПР статии.
Ей, много лайна и ягоди на това осрано островче, бе!
Не разбрах, какво разработват? ДВГ на метан? Има го от поне 40 години. Технология за получавне на метан от фъшкии? И тя е налична от памтивека. И за капак - метана е може би най-опасния разрушител на озоновия слой. Като по-лек от въздуха газ е башка по-опасен от въглеродния двуокис. За парниковия ефект да не говорим. Поредни грантаджии.
Всяка година само малка България консумира 3-4 милиарда кубически метра метан. Всички крави по всички земни кълбета не могат да изпърдят толкова метан за 1000 години.
Риши ли се казваше, Суши ли.. И ние да внесем трактора, да впрегнем ПП. и тиквата.. Сън в лятна нощ, те нас са впрегнали..
Впечатляваща иновация! Още по-впечатляващо са следните две твърдения: 1. Използването на животински отпадъци ще доведе до "намаляване на емисиите в атмосферата"; и 2. "Тракторът T7, задвижван с течен метан, е истинска стъпка към въглеродна неутралност за световната селскостопанска индустрия и към реализирането на кръгова икономика". Явно някой трябва да им напомни, че при изгарянето на метана се отделят вода и ВЪГЛЕРОДЕН ДВУОКИС. Това няма да намали емисиите в атмосферата, нито пък ще допринесе за "въглеродна неутралност". Единственото нещо, за което ще допринесе е да не се гори дизел, което води и до други емисии, освен СО2, но твърденията, че ще намалят емисиите и ще допринесе за въглеродна неутралност просто не издържат.
Отделно колко енергия ще е нужна за криорезервоара, за да поддържа температура от -162°C!
Отделно ако тази тор се използва за производство на биогориво, тя няма да се използва за торене и ще трябва да се увеличат дозите химични торове. А освен че последните замърсяват подпочвените води, те изискват много енергия за производството им.
>>>А той от кравешкия тор се произвежда лесно. Колко му е. Само една инсталациийка за 100,000 и готово. Ще се изплати за има-няма 20 години. И така умирисва околността, че съседите идват една вечер и я запалват.
Това е като електрическите автомобили! Мнооооого екологични! Само дето за батериите им се копаят едни други материали, а после не се рециклират, а накрая - автомобилите да се сменят на 5-6 години! Та преливат от пусто в празно, но рекламата голяма , директивите Европейски и се въртят големи пари на гърба на населението!
Бях изненадан когато научих, че един съвременен трактор, по цена се конкурира с S-класата, така че цената на инсталацията минава за дребен разход. До преди десетина години, когато се тореше, селските райони на Германия смърдяха на градски кенеф, понеже фекалиите се разпръскваха директно по нивите. Сега това е рядкост. В края на селото се виждат едни сини или зелени куполи и около тях смърди дори значително по-малко отколкото около краварник. Там изхвърлят и всякакви растителни отпадъци. Торят едва когато спре ферментацията. Ефекта е троен: не смърди колкото преди, получава се биогаз (предимно метан) и се предотвратява отделянето на метан в атмосферата. Някои по-малки села покриват изцяло енергийните си нужди.