Коментари - Русия ще достави на САЩ последната партида ракетни двигатели РД-180 | IT.dir.bg

Коментари - Русия ще достави на САЩ последната партида ракетни двигатели РД-180 | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Русия и това финансово перо загуби в космоса, след като загуби комерсиалното изстрелване на спътници, после и пилотируемото изстрелване сега и това. Нищо хубаво не ги чака в Роскомикс, ако рязко не се стегнат.

Аре... закривайте Роскомикс. Няма повече проходи.

НПО Енергомаш не означава "неправителствена организация", а "научно-производствено обединение".

правителсвена ли е организацията?

Какво стана със санкциите срещу Русия? Значи дай си ми куклите, ама няма да ти върна парцалките, типично по америкомутренски.

мъцаш ли ма

Да нерантабилни са като всичко държавно, там работят 200к човека срещу само 6000 в СпейсЕкс. Обаче хубави неща си ги чакат, няма как да фалират освен ако самата Русия не фалира, там има голям технически потенциал и знание и много добри специалисти. С една дума Роскосмос може и да не са водещи, но там винаги ще се прави нещо и от време ще излиза по нещо технологично и на ниво. Докато я има Русия и да не искат ще се съобразяват с Роскосмос, нещата не опират само да пари.

Руснаците в момента се прицелват към Марс. Правят изпитания на нов двигател но кога ще го изведат на орбита за изпитания и първи полет засега мълчат. Само един параметър са съобщили - до Марс за около 28 дни.

Имат нещо, но то е нищо. Само с потенциал не става. Русия вече не е фактор в космоса. Точно както и не стои на световната технологична карта. Там полюсите са два. САЩ и КИтай,

А един мармот завива пелмените в станиол....

Двигателите са Прат и Уитни, американска разработка са, само се сглобяват с Русия, за да има какво да ядат руснаците. Рогозин голям го извади и янките спряха поръчките. Сега рашките ще си ядат гъзовете, корени и трева!

И ще закарат най-новата Лада да я карат по марс! Ще ще ще ще

а бе високия ти като няма какво да ядеш понеже си висок не съди за другите по високи от тебе

Каквио 28 дни бе, за 28 минути го правели да иде, дааа. Отде ви изравят бе.

Уфф ... цървул прост! ... Ако бяха американски, нямаше да ги забранят за ползване!

RD-180 е ракетен двигател, проектиран и изграден в Русия. Той разполага с двойна горивна камера, дизайн с двойна дюза и се захранва от смес RP-1 / LOX. В момента двигателите RD-180 се използват за първия етап на американския ракетен автомобил Atlas V.

Дрън дрън. Двигателя се разработва от времето на СССР. Печели конкурс обявен от американците и им дават право на ползване. В него сигурно няма и един нит измислен от американците.

Абе спътници на Англия, Франция, Германия, Япония и така нататък, ги изстрелваха тази година с руска ракета.

След спирането на совалките НАСА никакви ги няма. Хувабо, че ги качват с руските Союз на МКС.

15 май 2016 г. 17:50 ч. (+ малка редакция на 10 януари 2018 г. за актуализиране на информацията) Светослав Александров. В последните няколко години руските медии (както и един определен кръг от българските) лансират следната опорна точка за американската космонавтика: "Американската космонавтика е изцяло зависима от Русия, защото американските ракети летят и досега с руски двигатели. Ако по някаква причина Русия прекрати производството на тези двигатели, цялата американска космонавтика ще се срине". Каква е истината? Днес попаднах на редица източници за историята на проекта "Атлас", за историята на руския двигател "РД-180" и за това как се е стигнало до едно интересно сътрудничество между Русия и САЩ. От тях разбираме също така, че опорната точка за зависимостта на американската космонавтика от Русия поради двигатели е една опашата лъжа. На първо място трябва да подчертаем, че твърдението "американски ракети летят с руски двигатели" е силно обобщено и поради тази причина не е вярно. Най-мощната действаща в момента ракета "Делта IV - Хеви" е американско производство и работи изцяло с американски двигатели. Разработената наскоро ракета на харизматичния Илон Мъск "Фолкън 9", която извежда спътници в орбита и кораби до "Международната космическа станция", също е изцяло американска. Американска е и "Ню Шепърд" на Блу Ориджин. Единствените две ракетни семейства в САЩ с руска следа са семейството на ракетите "Атлас" на ULA (използващо двигатели "РД-180") и на "Антарес" на Орбитал (което разчита на модернизирани двигатели с руски произход "РД-181" и на произведена в Украйна първа степен). Историческият уебсайт на НАСА ни разказва, че проектът за балистични ракети "Атлас" на военновъздушните сили на САЩ започва още през далечната 1946 година. През 50-те години на миналия век става ясно, че ракетите "Атлас" не са достатъчно ефективни за справяне със съветската военна мощ и поетапно те са предадени за нуждите на зараждащата се космическа програма. Действително в края на 50-те и 60-те години преобразени "Атлас"-и се използват за редица важни космически изстрелвания. През 80-те години на миналия век пък в СССР се разработва гигантската ракета "Енергия", с помощта на която е изстреляна един единствен път совалката "Буран". За страничните ускорители се използват ракетни двигатели "РД-170". В началото на 90-те години на миналия век се случват важни исторически събития. СССР се разпада, а пък в САЩ по това време за изстрелвания се използват масово ракети "Титан", които обаче летят с отровно гориво, базирано на хидразин и азотен окис. По това време в хангарите има още запазени ракети "Атлас" и е взето решение ракетите "Титан" да бъдат пенсионирани, а вместо тях трябва да се намери начин "Атлас"-ите да бъдат екипирани с по-мощни двигатели. След разпадането на СССР настъпват трудни времена за руската космическа индустрия и още през 1992 година НПО Енергомаш и американската компания Прат енд Уитни подписват първия договор за съвместна маркетингова дейност. Това го пише на самия уебсайт НПО Енергомаш. А през 1995 година американската компания Дженерал Дайнемикс, отговорна за ракетите "Атлас", открива търг за разработката на нов двигател. Търгът е спечелен от НПО Енергомаш, които предлагат най-изгодната и най-евтината оферта. Прат енд Уитни спечелват пък правото да представляват новия двигател "РД-180" (базиран на "РД-170") за ракетата "Атлас IIAR". "Няма такова нещо като руски двигател РД-180", пише журналистът Андрей Шипилов. "Всеки един двигател "РД-180" е създаден в рамките на руско-американско сътрудничество, при това по поискване от САЩ, и той понастоящем се произвежда от американската компания Прат енд Уитни в руските производствени съоръжения". На практика руското предприятие НПО Енергомаш е предоставило всичките права и цялата си документация по производството на "РД-180" на американците и те съобразно условията на търга започват продукцията в руските производствени съоръжения, тъй като там се намира цялата налична техника. Нещо повече - както знаете днес Русия се опитва да разработи нови ракети, които да заменят "Протон" и "Зенит". Това са ракетите "Ангара". Неочаквано се оказа, че според договорните отношения руснаците нямат право да произвеждат "РД-180" за новите си ракети, а трябва да ги закупуват от Прат енд Уитни. Бихме могли да направим следното заключение. Някои руски политици много обичат да разиграват следния сценарий: ще се съобразявате с нас, защото ще ви спрем поръчките за двигатели и ракетите ви ще останат без такива. Само че това са празни закани. Ако Русия действително предприеме подобно деяние, НПО Енергомаш ще се лиши от най-основния си партньор за поръчки и последиците биха били катастрофални за предприятието. Вярно е, че днес НПО Енергомаш разработва изцяло нов двигател "РД-191" за "Ангара", пак базиран на "РД-170", но необременен с договорните отношения със САЩ, но все още е далече времето, когато "Ангара" ще се използват редовно и ще са конкуретни на западните ракети. Покрай текущата политическа криза между Русия и Украйна, както и по отношение на санкциите, които пречат на това да се прехвърлят компоненти между Русия и САЩ, бяха разгледани различни варианти - включително и този да се прехвърли производството на "РД-180" на територията на Щатите. Но това вече не е нужно. Двигателят "РД-180" може да е добър, но вече е морално остарял. Технологиите се развиват и вече в САЩ тече разработката на ракети "Вулкан". Те ще използват двигатели "БЕ-4", предоставени от компания "Блу Ориджин". Това е същата компания, която си има собствена възвращаема суборбитална ракета "Ню Шепард" и която извърши успешно няколко поредни полета до суборбиталното космическо пространство. А пък първият полет на новите "Вулкан" е предвиден за 2019 година. До 2019 година не остава много време, а за "Атлас"-ите вече са закупени достатъчно количество ракетни двигатели за продължаване на полетите им докато "Вулкан" е готов. Така че американската космонавтика е далеч от колапс. Пък и светът не се върти около "Атлас"-ите. Нови авангардни фирми в САЩ вече предлагат космически услуги на далеч по-достъпна цена и произвеждат собствени ракети със собствени двигатели. Източници: НАСА, НПО Енергомаш, Локхийд Мартин, Частна информационна агенция на Андрей Шипилов

Мини совалката X37B наскоро се приземи след рекорден по дължина полет - 780 дни, умньо!

Истината за американските ракети с руски двигатели (нерегистриран) Цяла доктуратура си написал по-долу. НО - хамериканците качват хората си и товарите си със Союз на МКС. Сам си отговори защо.

Великите САЩ купуват "скапана" руска техника! Не може да бъде! Русия нали е изостанала!!!

И тая поприключи приятел, почнаха и това сами пак да правят. Не че има какво да ви топли кой как си качва горе товарите ама да си поврякате срещу цивилизацията и западния свят щото се чувствате неразделна част от кремълския феодализъм.

не съм чел целия чаршаф... защото още като прочетох, че ракетата на Мъск "Фолкън 9" извежда ракети до МКС - ми стана ясно колко е вярно написаното. "Фалкън 9" още е в изпитетелна фаза и няма нито един успешен опит - постоянно се взривява. Никой не качва хора за никъде с такава ракета. АБСУРД! Кото не вярва, на чукщни в Гугъл "Фалкън 9"

Не се наврещя ей.

11 декември 2020 г. 11:05 ч. Разгеле! След отлагания, продължили близо четири месеца, американската космическа ракета "Делта IV - Хеви" на Юнайтед Лонч Алайънс (обединението между Локхийд Мартин и Боинг) най-после излетя и изведе в орбита разузнавателен спътник. Днешната мисия бе една от последните за "Делта IV-Хеви". Остават само четири полета за нея - всички с военно назначение, след което ракетата ще бъде пратена в историята. "Делта IV" в среднотоварен вариант вече бе изведена в експлоатация миналата година. Оттук насетне Юнайтед Лонч Алайънс ще се фокусира върху ракетите от ново поколение "Вулкан", които ще заменят не само "Делти"-те, но и летящите с руски двигатели ракети "Атлас".

Ще ти цитирам малко факти, за да видиш какви глупости си писал: "!РД-180 был создан в середине 1990-х годов на основе мощнейшего в мире жидкостного ракетного двигателя двигателя РД-170 под руководством Бориса Ивановича Каторгина, в 1996 году проект РД-180 выиграл конкурс на создание и продажу двигателей для РН США «Атлас-3» и «Атлас-5»В 1996 году право на использование двигателя приобрела компания General Dynamics. Так как целью программы использования двигателя являются запуски коммерческих спутников и спутников правительства США, то для соответствия поставок американскому законодательству совместным производителем РД-180 считается Pratt & Whitney. При этом, несмотря на распространяемые в интернет-СМИ и блогах многочисленные слухи, патентные права на конструкцию двигателя принадлежат НПО «Энергомаш» (срок действия закончился 06.11.2019)"

Чети и се образовай: "РД-180 был создан в середине 1990-х годов на основе мощнейшего в мире жидкостного ракетного двигателя двигателя РД-170 под руководством Бориса Ивановича Каторгина, в 1996 году проект РД-180 выиграл конкурс на создание и продажу двигателей для РН США «Атлас-3» и «Атлас-5» В 1996 году право на использование двигателя приобрела компания General Dynamics. Так как целью программы использования двигателя являются запуски коммерческих спутников и спутников правительства США, то для соответствия поставок американскому законодательству совместным производителем РД-180 считается Pratt & Whitney. При этом, несмотря на распространяемые в интернет-СМИ и блогах многочисленные слухи, патентные права на конструкцию двигателя принадлежат НПО «Энергомаш» (срок действия закончился 06.11.2019)"

В последните няколко години руските медии (както и един определен кръг от българските) лансират следната опорна точка за американската космонавтика: „Американската космонавтика е изцяло зависима от Русия, защото американските ракети летят и досега с руски двигатели. Ако по някаква причина Русия прекрати производството на тези двигатели, цялата американска космонавтика ще се срине“. Каква е истината? Днес попаднах на редица източници за историята на проекта „Атлас“, за историята на руския двигател „РД-180“ и за това как се е стигнало до едно интересно сътрудничество между Русия и САЩ. От тях разбираме също така, че опорната точка за зависимостта на американската космонавтика от Русия поради двигатели е една опашата лъжа. На първо място трябва да подчертаем, че твърдението „американски ракети летят с руски двигатели“ е силно обобщено и поради тази причина не е вярно. Най-мощната действаща в момента ракета „Делта IV – Хеви“ е американско производство и работи изцяло с американски двигатели. Разработената наскоро ракета на харизматичния Илон Мъск „Фолкън 9“, която извежда спътници в орбита и кораби до „Международната космическа станция“, също е изцяло американска. Американска е и „Ню Шепърд“ на Блу Ориджин. Единственото ракетно семейство в САЩ с руска следа е семейството на ракетите „Атлас“. И ако всичко мине наред, новият вариант на частната „Антарес“ на Сигнус също ще използва модернизирани двигатели с руски произход „РД-181“, но това е в бъдещето. Историческият уебсайт на НАСА ни разказва, че проектът за балистични ракети „Атлас“ на военновъздушните сили на САЩ започва още през далечната 1946 година. През 50-те години на миналия век става ясно, че ракетите „Атлас“ не са достатъчно ефективни за справяне със съветската военна мощ и поетапно те са предадени за нуждите на зараждащата се космическа програма. Действително в края на 50-те и 60-те години преобразени „Атлас“-и се използват за редица важни космически изстрелвания. През 80-те години на миналия век пък в СССР се разработва гигантската ракета „Енергия“, с помощта на която е изстреляна един единствен път совалката „Буран“. За страничните ускорители се използват ракетни двигатели „РД-170“. В началото на 90-те години на миналия век се случват важни исторически събития. СССР се разпада, а пък в САЩ по това време за изстрелвания се използват масово ракети „Титан“, които обаче летят с отровно гориво, базирано на хидразин и азотен окис. По това време в хангарите има още запазени ракети „Атлас“ и е взето решение ракетите „Титан“ да бъдат пенсионирани, а вместо тях трябва да се намери начин „Атлас“-ите да бъдат екипирани с по-мощни двигатели. След разпадането на СССР настъпват трудни времена за руската космическа индустрия и още през 1992 година НПО Енергомаш и американската компания Прат енд Уитни подписват първия договор за съвместна маркетингова дейност. Това го пише на самия уебсайт НПО Енергомаш. А през 1995 година американската компания Дженерал Дайнемикс, отговорна за ракетите „Атлас“, открива търг за разработката на нов двигател. Търгът е спечелен от НПО Енергомаш, които предлагат най-изгодната и най-евтината оферта. Прат енд Уитни спечелват пък правото да представляват новия двигател „РД-180“ (базиран на „РД-170“) за ракетата „Атлас IIAR“. „Няма такова нещо като руски двигател РД-180“, пише журналистът Андрей Шипилов. „Всеки един двигател „РД-180″ е създаден в рамките на руско-американско сътрудничество, при това по поискване от САЩ, и той понастоящем се произвежда от американската компания Прат енд Уитни в руските производствени съоръжения“. На практика руското предприятие НПО Енергомаш е предоставило всичките права и цялата си документация по производството на „РД-180“ на американците и те съобразно условията на търга започват продукцията в руските производствени съоръжения, тъй като там се намира цялата налична техника. Нещо повече – както знаете днес Русия се опитва да разработи нови ракети, които да заменят „Протон“ и „Зенит“. Това са ракетите „Ангара“. Неочаквано се оказа, че според договорните отношения руснаците нямат право да произвеждат „РД-180“ за новите си ракети, а трябва да ги закупуват от Прат енд Уитни. Бихме могли да направим следното заключение. Някои руски политици много обичат да разиграват следния сценарий: ще се съобразявате с нас, защото ще ви спрем поръчките за двигатели и ракетите ви ще останат без такива. Само че това са празни закани. Ако Русия действително предприеме подобно деяние, НПО Енергомаш ще се лиши от най-основния си партньор за поръчки и последиците биха били катастрофални за предприятието. Вярно е, че днес НПО Енергомаш разработва изцяло нов двигател „РД-191“ за „Ангара“, пак базиран на „РД-170“, но необременен с договорните отношения със САЩ, но все още е далече времето, когато „Ангара“ ще се използват редовно и ще са конкуретни на западните ракети.

Какво се оказа? ЕС не иска руския газ, САЩ не иска руските двигатели? Русия без троловете си е една държава от ранга на Мозамбик. Вече ставам чайнофил.Ще ям мишки с ориз.

ми санкцииите или те са за будалите от ЕС , васалите на САЩ?

Не се наврещя ей.

Ми щот е по-евтино ,бре ! Полетите със совалките излязоха извън контрол като разходи , и разбира се, винаги се търси по-изгодното предложение. Що мислиш , че половината стоки в САЩ са китайски ??? Щот са евтини !

Абе 28 дена! Много е! Ще направят три скока във времето с помоща на Бояршик и са там за три дена. Малко ще им се мотат главите, ама няма да имат нужда ни от крио, ни от манджа ни от кенеф. Чиста работа. Кацат, вадят новата Лада Нива, правят две кръгчета, карбураторът и се скапва, псуват, ритат я , зарязват я, качват се на кораба, напиват се и айде към МАсква.

Руснаците планират до края на 2021г 2 пилотирани полета до Марс ако го изпълнят май пак ще са номер 1.

Много философ, много трол. Може и по-кратко,разбираемо и еднозначно - "РД-180 был создан в середине 1990-х годов на основе жидкостного ракетного двигателя РД-170[1] под руководством Бориса Ивановича Каторгина, в 1996 году проект РД-180 выиграл конкурс на создание и продажу двигателей для РН США «Атлас-3» и «Атлас-5»[3].ак как целью программы использования двигателя являются запуски коммерческих спутников и спутников правительства США, то для соответствия поставок американскому законодательству совместным производителем РД-180 считается Pratt & Whitney. При этом, несмотря на распространяемые в интернет-СМИ и блогах многочисленные слухи[5][6], патентные права на конструкцию двигателя принадлежали НПО «Энергомаш»[7][8][9] до октября 2019 года (срок действия патента США — 20 лет[10]); на конец 2018 года всё производство двигателя сосредоточено в России[11]. Продажа осуществлялась совместным предприятием «Pratt & Whitney» и НПО «Энергомаш», называемым СП «РД-Амрос» (англ. RD AMROSS); приобретение и монтаж производились United Launch Alliance (ULA). C мая 2014 года заключение новых контрактов временно прекращено по постановлению суда, в связи с иском конкурента — компании SpaceX; поставки двигателей по старым контрактам продолжаются[12]." Това от ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%94-180 с цитирани договори и документи!!! Тролещите да си коригират източниците и да не пишат глупости.

Se taia

Абе идиот, коя точно фалкън 9 се е взривила последно? Като лъжеш, поне прочети малко преди това, че си смешен. В момента успеваемостта на фалкъна води всички комерсиални ракети досега над 99% успеваемост. Дори прехвалените Съюз са под 90%.

Забравяш , че гнома нареди и на Сатурн да стъпят рашките ? Иначе планират и да не вдигат цената на олиото ама нещо не им се отдава :)

Колко па да е разбираемо когато е написано на рашки ?

Бидоните за зеле на Мъск ще останат без ракети

Лекарствата.

Отде ви изравят бе.

сега разбрах що гърмят бидоните на мъск... щото руските ракети са многУ "качествени". от де ви намират бе.. неможете да се дракате дори.

Нека да погледнем и тази инфо: https://www.youtube.com/watch?v=TMbl_ofF3AM Май основата на РД180 е НК33 :-)

всичко което пишеш е вярно но ако се върнем по назад във времето разбираме че основата на РД180 е НК33 на Н. Кузнецов :-) https://www.youtube.com/watch?v=TMbl_ofF3AM самите Американци го казват. Мисля че ако сме обективни трябва да дадем заслуженото на уникален конструктор като Н. Кузнецов и на Руските ракетни двигатели :-)

Aко се върнем по назад във времето разбираме че основата на РД180 е НК33 на Н. Кузнецов :-) https://www.youtube.com/watch?v=TMbl_ofF3AM самите Американци го казват. Мисля че ако сме обективни трябва да дадем заслуженото на уникален конструктор като Н. Кузнецов и на Руските ракетни двигатели :-)

Като 20 г. ги купуват? Да не говорим, че ватниците една микровълнова не могат да направят, а продават 20 г. ракетни двигатели на САЩ...

Договори, тъпако! Има договор отпреди анексията на Крим. Санкциите са за нови договори

Объркал си се. Конкурентите на Старлинк ползват само руски ракети, защото другата опция е да ползват ракета на конкурентите или на УЛА, ама там вече е много скъпо