Коментари - Русия строи кораби от... бетон | IT.dir.bg
назад

Русия строи кораби от... бетон

Технологията е датира от началото на миналия век

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Русия строи кораби от... бетон | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

руското дървено желязо е най-дървеното желязо

Само подробности за конструкцията на стените на корабите не са ясни, защото якостните показатели и теглото на бетон и желязо са доста различни. А това със стоте килограма тротил ще го повярвам, когато го каже специалист по взривовете, а не преписвач на статии.

Имам спомени че и под Аспаруховия мост правеха такива шлепове по време на соца!

Навсякъде се строят кораби и от бетон, никога не е спирано, включително в Русия. В България до спирането на промишлеността също, а след това единични бройки като нечии хоби проекти. Материалът си има предимствата и недостатъците и се ползва при нужда.

с плочки, ще са вечни...

Това със стоте кила тротил да не е притурка от автора .... насочен взрив от сто кила тротил ще ти направи кораба на пясък чакъл и цимент и кой ти е казал че това ще се ползва за война?

Следват бетонни танкове. С тях успехът при евентуални бойни действия е гарантиран, все пак и бункерите се правят от бетон, така че екипажът на циментовия танк ще бъде добре защитен. С напредването на технологията очаквам руснаците да започнат да произвеждат и циментови стелт самолети. Просто си представям изненадата на краварите — гледат на радара някакво парче бетон със светлосив оттенък, практически неразличим от облак, се движи срещу тях, решават че е грешка в инструментите и свиват рамене, обаче изведнъж хоп! циментовият Су атакува и оставя противника в положение на пълна изненада. Струва ми се, че е разумно и новата руска космическа станция да бъде направена от цимент.

Идеални са за създаване на рифове. Дори няма нужда да го потапяш, той сам си потъва....... Морските обитатели ще луднат по тази иновация.......

Само не виждам какво е смешното или лошото? Евтина и доказана технология. Съвсем практично решение! Всеки преценява рисковете при избор на производство. Учудва ме колко хора по света не си дават сметка колко алтернативи има въобще в строителството! Има уникални енергоспестяващи и екологични технологии, за които масово не сме и чували, а в Русия и Украйна гледам, че стават доста популярни.

И бетонната шлеп също! Гогов е известен с тъпотиите, които пише. Неграмотно!

Важното е да е евтинко. А че са плаващи ковчези (бетонни) - голяма работа. Че щели бързо да се износват и потъват - това кремълското джудже не го интересува - важното е робите да си въобразяват, че са номер 1.

Само малко потъват. Не случайно са се отказали от тях

Това е друго ! Западът като ги построи - куул. Но Русия - не, не може, много е лошо и назадничево ! :)

да почнат да ги дялат с чукове и секачи от скали...

Супер новина от Рассия. Безаналогова! А какво търси в раздел IT еби му майката. Гогов се е чудил каква високотехнологична прастатия от Русия да изпраска.

Съветвам Ви да прочетете/изгледате повече по темата, за да разберете всички ползи на технологията. Отказали са се по ред причини, но това не значи, че в определен момент от историята не може отново дадена технология да бъде актуална. Неслучайно най-успелите (почти честно) забогатели хора са успели с нестандартни за времето си идеи.

Вечни като простотията ъхъм...

статията е написана така сякаш само Русия може да ги строи, сигурно обаче е че ако те ги направят ще е некачествено и в най-добрия случай назадничаво

Някога и ние строяхме бетонни кораби във Варна. Да, строяхме КОРАБИ, и ги продавахме.... А сега???

Единствения шанс да извържи 100 кг тротил е, ако последният не гръмне.

Няма нищо че имало риск от корабокрушение поради износване. Руснаците са свикнали боклуците им да потъват и да падат от небето. Всичко това е плод на илюзията, че са нещо повече от останалите народи и винаги трябва да опитват това, от което другите са се отказали. Тъпи и упорити.

Горките бедни мизерници... Видите ли това щяло да съживи икономиката в някакъв си регион дето почти няма хора а само мечки и вълци.

Новината на века. Няма друга толкова техническа нация като руската. Докато оня ши..н евреин Макс строи бидони от стомана и ламарина, Русия за пореден път показа с какви напреднали технологии разполага. Близко до ума е че една ракета или космически кораб от бетон е тотално неуязвим за космическото, слънчевото и интерстеларното излъчване. По този начин руските космонавти ще са напълно предпазени от вредно лъчение, От друга страна руските космически кораби няма да се тревожат и з сблъсък с астероиди, защото бетонът ще ги предпази. Е сеха Хамерика, Гейропа имат да наваксат с векове.

А какво става с бетона при минус 50 градуса.., щото чета че ставало дума за икономическото превземане на Арктика с тия бетонни каеикатури.

Ми доколкото си спомням, още в самото начало на прехода комунистическите и мутренските собственици на корабостроителниците решиха, че нямат пари за подобаващи заплати за високо търсените тесни специалисти. И те хората, подгонени от сметки, глад и унижение, си хванаха шапките и заминаха по на запад, където вероятно и до днес работят за доста прилични пари. Та нека не обвиняваме демокрацията за разсипията и недалновидността на бюрократичните мижитурки.

Бетонени комунистическо-нацистки кратуни ще строят бетони шлепове да превземат икономически Арктика с тях., хаха...

Излишното остроумие от явни лаици тук е неуместно - използването на бетон в корабостроенето има вековна традиция. Пример - героите на американската логистика през последната световна война, корабите тип "Либърти". Има едно животно в икономиката, казва му се "оптимално съотношение цена/ефективност".

Скоро и самолети.

При -50 губи леко якостни качества но няма проблеми. Иначе до сега да са паднали блоковете в сибир.

Имаше един боклук министър председател КОСТОВ, който утрепа завода и всички поръчки се прехвърлиха в Румъния.

Toва че си неук не ти дава право да врещиш по форумите

егати и манипулациите с подобни "новини". Абе вземете прочете, че това се прави навсякъде бе редактори! И яхти има от бетон и всякакви плавателни съдове. Какво му е новото и странното не става ясно, освен някаква друга цел.

Правителството на Костов е сформирано на 21 май 1997 г. и е разпуснато на 24 юли 2001 г. Варненската Корабостроителница е приватизирана по-късно.

Вече и от кал ще ги правят.

извинете ама сме 21 век в рашка говняшка са в 18ти затова технология от 20ти се посреща добре

Когато се говори за кораб, се очаква, че той плува във вода. Солената вода за да е течна няма как да бъде -50 градуса (-5 по-скоро да кажем). В този ред на мисли не е проблем температурата чак толкова. Просто морската вода е силно корозивна и бетона сам се размеква след време.

Бетона тежи много. Вече правят и тежести от бетон, че да са по-евтини.

_stankow

Подценявате Русия като корабостроителна държава. Все пак тя има 40 ледоразбивача, от които половината - атомни. Има 33 атомни подводници, от които 19 - с балистични или крилати ракети. И има също плаваща атомна електроцентрала. Това не е изостанала страна, не позволявайте да ви заблуждават !

Не знаех,че блоковете в Сибир плуват но нали за това са русофилистиците да ни ограмотяват:)))))))))

И в момента правим кораби, тъпако.

Русия е 100години зад САЩ

Пък желязото по-леко от алуминия викаш...

"От началото на миналия век..." - трънки! Първата железобетонна лодка е построена за Световното изложение в Париж през 1855-та от Жан Луи Ламбо (самата лодка е завършена през 1848-ма). В следващите около 70 години нещата са "на приливи и отливи", предимо с лодки и баржи, но и няколко военни кораба, са построени от италианци (Карло Габелини), германци, антличани и холандци. През 1917-та норвежкият инженер Николай Фоунгер построява от същия материал кораба "Нансенфьорд", с водоизместване 400 тона и парна машина, която му осигурява скорост от 10 възла и който е успешно регистриран като търговски кораб. От този момент нататък работата е подхваната и от други сериозни корабостроители. Почти веднага технологията е използвана в Щатите, където лично президентът се разпорежда да бъде построена спомагателна флота от 24 железобетонни кораба, които да участват в продължаващата, към този момент, Първа световна война. Войната свършва, преди те да са завършени и окончателният им брой е намален на дванадесет, но пък те успешно участват в транспортирането на американските войски при завръщането им от Европа, в следващите две години. Между двете световни войни са построени няколко търговски кораба, докато скоро след началото на войната се разбира, че предстои общ недостиг на стомана и производството на спомагателни кораби и баржи от стоманобетон започва в особено големи мащаби. Историците считат, че използването на кораби от стоманобетон и армоцимент при десанта в Нормандия (6-ти юни 1944) е било "от решаващо значение за успеха на операцията", доколкото 40% от целия десантен флот се е състоял именно от железобетонни плавателни средства (основно за превоз на горива и амуниции). След 1948-ма, производството на железобетонни кораби рязко спада, за сметка на АРМОЦИМЕНТНИТЕ (скелет от стоманени пръти, обшит с гъста мрежа и импрегниран със специално подбрана пясъчно-циментна смеска с обща дебелина само 2-3см. Този вид (условно) олекотен стоманобетон е в пъти по-лек от железобетона, при равна якост - сравним по тегло със стоманата и при това - не се влияе от корозия, не гори; с течение на времето, поради процеса на "зреене" на цимента, само увеличава якостните си качества в първите 100-120 години от експлоатацията си и e изключително студоустойчив (за разлика от стоманите, освен някой специални и доста скъпи сплави). За отбелязване - един от най-добрите специалисти, в световен мащаб, по армоциментни конструкции е варненският инженер-корабостроител Васил Попов (сега пенсионер) - няколко негови яхти и досега успешно плават по моретата, а една, построена от каварненеца Васил Попов по технологията на варналията (:-) дори направи околосветско пътешествие през 2005-та. А преди съсипването на българското корабостроене, пак във Варна имаше обособен цех за производство на стоманобетонни баржи - плаващи работилници. В Русия строежът на стоманенобетонни и армоциментни кораби практически не е спирал, а от 1982-ра се поддържа и осъвременява нарочен нормативен документ с правила за конструирането и строежа на такива съдове. През 2013 година в Холандия започна строителството на огромен плаващ кран за поддръжка на подводни операции в района на морски нефтени находища. Корпусът беше изграден, но кризата в нефтения бизнес замрази проекта за неопределено време. Т.е., за пореден път статията на Dir си е чиста проба "гонене на сензации", съчетано с грешна и откровено фалшива информация.

Вече? Правят се от поне 100 години тежести от бетон.

Хамериканските герои са най-гррои, даже са разбили мексиканските завоеватели ха ха ха

Не си ти ногато си прост, хапни снимерс

Не си ти ногато си прост, хапни снимерс

Че ф35 руски ли ва) щот той не е от бетон ма не съ види , жълтурите например още ме моят да видят в морето, щот той не пада нали е краварски

Не следват. Правени са - от АМЕРИКАНЦИ, БРИТАНЦИ (модификации не Sherman и Steuart) и от ГЕРМАНЦИ (Sturmgeschütz III и Panzer IVs.) по време на Втората световна. И в двата случая експериментите са признати за неуспешни и разработките - изоставени. Обаче са виновни руснаците, Путин, Петров и Боширов... Аман от тъпи тролове!

В момента имаме две корабостроителници правещи кораби. Съсипани са тиквите на червената гмеж.