Коментари - Русия строи кораби от... бетон | IT.dir.bg
назад

Русия строи кораби от... бетон

Технологията е датира от началото на миналия век

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Русия строи кораби от... бетон | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Да пробват от картон..Май ще най-добре!!!

Нищо ново под слънцето, както автора (незнайно как) се е сетил да отбележи, технологията е доста стара. И не се ползва само в Русия. Виждал съм такива "корита" в наши пристанища иииии... изненада - не бяха риски. Доколко е икономически оправдана - да каже някой, който е по-наясно от мен. Поредната плиткоумна новина в д и р а.

нищо ново , но пък направиха течение

Скоро и ракети по тази нова за Русия технология.

Казва се фероцимент когато се ползва за кораби. Има си яхти и средно големи корабчета направени така дори в днешно време.

Да де... Ама не е от него.

Не се подвеждайте по снимката - направена е в Холандия, близо до град Остерхюс и е на железобетонна баржа.

Въобще и не ти гледам снимката.

Пенчо бре чети: "руското село Белокаменка, е "възродила 100-годишната технология" по направата на бетонни кораби." Другото е - ма то така, то онака, предполага се че, най-вероятно... И т.н. без да покажеш цитат за думите си.

Преди 50 години във Варна строяха бетонни кораби за СССР,а в Нова Зеландия от 80 години строят бетонни катери и яхти.Сегашният собственик е български зет.Русия както обикновено изостава от света.

Тези кораби биха имали огромно водоизместване и съответно двигатели консумиращи голямо количество гориво, освен за шлепове не съм сигурен до колко е добра идеята.

Какво "огромно водоизместване"? Водоизместването на кораба представлява количеството вода, изместено при потопяване на корпуса до така наречената "товарна водолиния" и предствавлява сумата от теглата на кораба празен, плюс товара, плюс горивата, плюс баласта и плюс всички преместваеми обекти на кораба, в момента на измерването (екипаж, делни вещи, такелаж, снабдяване, мебели и т.н.). При една и съща форма на корпуса, тъй като всички други параметри са на практика фиксирани, проектантът може да "играе" само с теглото на кораба празен (корпус плюс двигател , плюс механизми, тръби , електросистеми и вентилация), като целта му е корабът да може да поеме ТОЧНО зададения от корабособственика товар. От изброените неща, 90% от теглото се пада на основния корпус. Т.е., ако той се направи по-лек, като в същото време отговаря на изискванията за якост и вибрация на регистрите, то може да си отдъхне, защото ще може да докладва, че задачата за побиране на товара е изпълнена, а резервът може да се използва за... каквото ви трябва. Обратно към корабите от АРМОЦИМЕНТ - всеки добър проектант може да набере конструкция от него, така че да е равна по якост на чисто стоманената, но да е от 7 до 15% по-ЛЕКА. Т.е., при равно водоизместване И форма на корпуса, армоциментния кораб ще се нуждае от ПО-МАЛКА задвижваща мощност. Тогава, защо не се правят много кораби от този материал? Защото строежът им е БАВЕН и технологичното време за построяване нараства НЕлинейно при размери на кораба над 20-23 метра държина. Основата на технологията е че се "лее на един път", а не като при стоманените кораби , които се изграждат от отделни секции и се сглобяват подобно на ЛЕГО. Корабите тип "Либърти", строени от железобетон през войната са отливани с прекъсвания, но това се е отразило съществено на якостта им - оттам и проблемите с корпусите. Съвременните баржи, яхти и катери нямат тези проблеми, но ограниченията в размерите и необходимостта от висококвалифициран ръчен труд са съществена пречка пред едно по-масово производства.

Чугунените глави какво друго може да "построят" освен да изсипват бетон... Тия кораби ще са клас "Курск" и ще паркират директно до подводницата...

Много по-лоши видеа мога да ти покажа от Русия И аз мога да ти покажа ужаса в САЩ ....Твоето видео от Русия обаче ще е пълна лъжа и няма да има нищо вярно .... Хубаво е да кажеш защо след всяка буря в САЩ ...остават без ток в повечето щати.... И това защото великите САЩ ползват дървено ел.стълбове.... Това го няма в никоя друга държава.... Хубав стандарт на живот в САЩ е за някой .....Всички други са пълни бедняци и тънат в мизерия.... Айде отрепка на САЩ първо покажи мизериите в България ...ЕС и САЩ ...и после критикувай Русия ... А може би не говориш за мизериите в България и Европа и САЩ...защото господарите от Вашингтон не ти плащат за да това ....Само ти плащат да говориш срещу Русия! Обаче не се притеснявай ....народния съд отново идва...и ти ще си един от избитите национални предатели...

Дървените стълбове и начина на окачане на жиците и архитектурата на електроразпределението и пренасянето на електличество в Русия и Украина (най вече€ е същото каквото е (било) в САЩ през тридесетте години на двадесети век.Когато американски и немски фирми електрифицират и индустриализират Съветска Русия! От Космоса се вижда ,че теритолияна на САЩ нощем е осветена,а на бившият СССР освен в няколко големи града в европейската част всичко е тъмнина

Костя, ти ли си бре, маймуно безподобна?

Като започнат от талашит, ще достигнат върха на технологиите! Браво на Русия! Далеч стигнаха за 7 години санкции!

Сега кораби, а после и луксозни лимузини, кога ще ги стигнем руснаците?

Работех на такава Железобетонна плаваща работилница, произведена 1966 година в Русия. Намира се в Русе и още си е плаваща. ЖБ работилница, собственост на Българско речно плаване.

Плаващ съд може да се направи от произволен материал, стига да реагира добре на специфичното натоварване по време на плаване. За да плава, е нужно само да е достатъчно кух корпуса. Все още законът на Архимед си важи, не е отменен. Е, от бетон се правят и шамандури, ама там специалистите са от школата на италианската мафия. И целта е друга. По-скоро ги ползват като котва, за да не отплава тялото заедно с отлива.

Все пак, да припомня закона на Архимед - на всяко тяло, потопено във флуид, действа изтласкваща сила със стойност равна на плътността на флуида, умножена по потопения обем на тялото. Т.е., няма нужда задължително тялото да кухо! Очевидно и Архимед не е бил "кухо тяло", когато, според легендата, се е потопил във ваната. Кухостта е удобно, но не задължително условие. Простото условие нещо да плава във вода е - средната плътност на частта от тялото, която е потопена, да е по-малка от плътността на водата.

Не е точно така. Условието е общата маса на кораба да е по-малка от масата на изместената вода (обема на потопената част по плътността на флуида). Теляк съм в централната баня.

"От началото на миналия век..." - трънки! Първата железобетонна лодка е построена за Световното изложение в Париж през 1855-та от Жан Луи Ламбо (самата лодка е завършена през 1848-ма). В следващите около 70 години нещата са "на приливи и отливи", предимо с лодки и баржи, но и няколко военни кораба, са построени от италианци (Карло Габелини), германци, антличани и холандци. През 1917-та норвежкият инженер Николай Фоунгер построява от същия материал кораба "Нансенфьорд", с водоизместване 400 тона и парна машина, която му осигурява скорост от 10 възла и който е успешно регистриран като търговски кораб. От този момент нататък работата е подхваната и от други сериозни корабостроители. Почти веднага технологията е използвана в Щатите, където лично президентът се разпорежда да бъде построена спомагателна флота от 24 железобетонни кораба, които да участват в продължаващата, към този момент, Първа световна война. Войната свършва, преди те да са завършени и окончателният им брой е намален на дванадесет, но пък те успешно участват в транспортирането на американските войски при завръщането им от Европа, в следващите две години. Между двете световни войни са построени няколко търговски кораба, докато скоро след началото на войната се разбира, че предстои общ недостиг на стомана и производството на спомагателни кораби и баржи от стоманобетон започва в особено големи мащаби. Историците считат, че използването на кораби от стоманобетон и армоцимент при десанта в Нормандия (6-ти юни 1944) е било "от решаващо значение за успеха на операцията", доколкото 40% от целия десантен флот се е състоял именно от железобетонни плавателни средства (основно за превоз на горива и амуниции). След 1948-ма, производството на железобетонни кораби рязко спада, за сметка на АРМОЦИМЕНТНИТЕ (скелет от стоманени пръти, обшит с гъста мрежа и импрегниран със специално подбрана пясъчно-циментна смеска с обща дебелина само 2-3см. Този вид (условно) олекотен стоманобетон е в пъти по-лек от железобетона, при равна якост - сравним по тегло със стоманата и при това - не се влияе от корозия, не гори; с течение на времето, поради процеса на "зреене" на цимента, само увеличава якостните си качества в първите 100-120 години от експлоатацията си и e изключително студоустойчив (за разлика от стоманите, освен някой специални и доста скъпи сплави). За отбелязване - един от най-добрите специалисти, в световен мащаб, по армоциментни конструкции е варненският инженер-корабостроител Васил Попов (сега пенсионер) - няколко негови яхти и досега успешно плават по моретата, а една, построена от каварненеца Васил Попов по технологията на варналията (:-) дори направи околосветско пътешествие през 2005-та. А преди съсипването на българското корабостроене, пак във Варна имаше обособен цех за производство на стоманобетонни баржи - плаващи работилници. В Русия строежът на стоманенобетонни и армоциментни кораби практически не е спирал, а от 1982-ра се поддържа и осъвременява нарочен нормативен документ с правила за конструирането и строежа на такива съдове. През 2013 година в Холандия започна строителството на огромен плаващ кран за поддръжка на подводни операции в района на морски нефтени находища. Корпусът беше изграден, но кризата в нефтения бизнес замрази проекта за неопределено време. Т.е., за пореден път статията на Dir си е чиста проба "гонене на сензации", съчетано с грешна и откровено фалшива информация.

В момента имаме две корабостроителници правещи кораби. Съсипани са тиквите на червената гмеж.

Вашия коментар е по-интересен от статията. Тя е чисто и просто кликбайт за генериране на трафик и коментари. Препоръчвам книгата на Васил Попов за неговото плаване с яхта от армоцимент около света. П.с. За да се поддържа огъня, русофоб съм :D

И защо си русофоб? И аз не харесвам Руслямска държава, но не съм русофоб. Единствената фобия ми е към тролетариата и лъжите.

Имах удоволствието да работя три години в конструкторското бюро на варненеца Васил Попов и да участвам лично в проектирането и построяването на две яхти и една серия от рибарски лодки от армоцимент. Участвах и в ходовите изпитания на яхтата на "другия Васил". Забележителни хора! Една куриозна случка от онова време (1993г) - спускаме на вода една от споменатите лодки-сеферки в Балчик. Докарахме я дотам с платформа, разтоварвахме я с кран. Добре, но тъкмо кранът вдигна лодката над кея и един от сапаните се скъса. Лодката се завъртя и падна с борда си на кея и то право върху един от кнехтовете... и просто отскочи, като гумена и без НИКАКВИ последствия за себе си. Просто, добре излятият и "узрял" армоцимент не отстъпва по еластичност на стоманата, а при добре пресметната конструкция, общото тегло на крайното изделие е сериозно ПО-МАЛКО от това, ако същото изделие е направено от стомана (плътността на армоцимента е около 4.5 тона на кубичен метър, а на стоманата - цели 8.7 тона). Миналата седмица бях в Балчик - лодката си е още там - не особено добре поддържана, но 100% на вода и в експлоатация.

7890 kg (за кубичен метър) е теглото на стоманата. Не е 8700 Строителния стоманобетон В40 - 2 тона и половина, подложен бетон - В5 до В10 - 2 тона и 100 Със смоли като свързващо вещество, + подходящ пълнител и съобразено армиране също могат да се постигнат много високи характеристики на постороената конструкция. Просто смолите са по-скъпи в момента. Бетони има такива, че не бих се учудил, ако и за космическа станция могат да се използват.

Русия е 100години зад САЩ

Всеки го вижда. В руслямска държава и след сто години такова няма да видиш: youtube.com/watch?v=mR1w5SyvBGo

е ми виждам бе менте. Имат асфалт... нещо което в 90% от градовете на Русия го няма - да припомним на русоробите - МОСКВА НЕ Е РУСИЯ, а една малка част от нея. Виждам и доста добри коли които не са от 70те. Виждам Сгради достъпни за инваидни колички - нещо което в пРосия дори няма, щото инвалидите трябва да си стоят вкъщи и да не замърсяват гледката на останалите. Вижам улично осветление - нещо което липсва в 90% от градовете в Русия. И всичко това ИЗБРАНО ОТ АВТОРА който ни показва (цитирам) : Most dangerous street in Philadelphia Повтарям за линкаджията - Most dangerous street in Philadelphia. Ако това е Most dangerous ... какво ли да говорим за останалата част от САЩ, щото Филаделфия не е САЩ, а една малка част от него. Много по-лоши видеа мога да ти покажа от Русия

Това как ти се струва тавариш? www.youtube.com/watch?v=_dQikpnGPwI Не можеш да го отвориш?! Щото си под 18 години и не е толкова безобидно като това дето прати ти.

Бетона тежи много. Вече правят и тежести от бетон, че да са по-евтини.

Пък желязото по-леко от алуминия викаш...

Вече? Правят се от поне 100 години тежести от бетон.

Вече и от кал ще ги правят.

егати и манипулациите с подобни "новини". Абе вземете прочете, че това се прави навсякъде бе редактори! И яхти има от бетон и всякакви плавателни съдове. Какво му е новото и странното не става ясно, освен някаква друга цел.

Скоро и самолети.

Излишното остроумие от явни лаици тук е неуместно - използването на бетон в корабостроенето има вековна традиция. Пример - героите на американската логистика през последната световна война, корабите тип "Либърти". Има едно животно в икономиката, казва му се "оптимално съотношение цена/ефективност".

извинете ама сме 21 век в рашка говняшка са в 18ти затова технология от 20ти се посреща добре

Хамериканските герои са най-гррои, даже са разбили мексиканските завоеватели ха ха ха

Бетонени комунистическо-нацистки кратуни ще строят бетони шлепове да превземат икономически Арктика с тях., хаха...

Не си ти ногато си прост, хапни снимерс

А какво става с бетона при минус 50 градуса.., щото чета че ставало дума за икономическото превземане на Арктика с тия бетонни каеикатури.

При -50 губи леко якостни качества но няма проблеми. Иначе до сега да са паднали блоковете в сибир.

Не знаех,че блоковете в Сибир плуват но нали за това са русофилистиците да ни ограмотяват:)))))))))

Когато се говори за кораб, се очаква, че той плува във вода. Солената вода за да е течна няма как да бъде -50 градуса (-5 по-скоро да кажем). В този ред на мисли не е проблем температурата чак толкова. Просто морската вода е силно корозивна и бетона сам се размеква след време.

"Размеква след време"?!? Пълен нонсенс! Т.е., да очакваме, че бетонните тетраподи по буните край нашите плажове в един момент ще се разплуят като медузи?!? Морската вода е източник на хлорни йони, които практически не взаимодействат с цимента и така застрашена остава само арматурата. За да се изолита тя, корпусите на армоциментрите кораби се подлагат на "зажелезяване" - посипване на готовата повърхност със сух глинопочвен цимент с високо съдържание на желязо и последващо полиране на тази повърхност до блясък. Това ефективно запълва всички пори и микропукнатини.

Новината на века. Няма друга толкова техническа нация като руската. Докато оня ши..н евреин Макс строи бидони от стомана и ламарина, Русия за пореден път показа с какви напреднали технологии разполага. Близко до ума е че една ракета или космически кораб от бетон е тотално неуязвим за космическото, слънчевото и интерстеларното излъчване. По този начин руските космонавти ще са напълно предпазени от вредно лъчение, От друга страна руските космически кораби няма да се тревожат и з сблъсък с астероиди, защото бетонът ще ги предпази. Е сеха Хамерика, Гейропа имат да наваксат с векове.

Toва че си неук не ти дава право да врещиш по форумите

Горките бедни мизерници... Видите ли това щяло да съживи икономиката в някакъв си регион дето почти няма хора а само мечки и вълци.

Няма нищо че имало риск от корабокрушение поради износване. Руснаците са свикнали боклуците им да потъват и да падат от небето. Всичко това е плод на илюзията, че са нещо повече от останалите народи и винаги трябва да опитват това, от което другите са се отказали. Тъпи и упорити.

Не си ти ногато си прост, хапни снимерс

Че ф35 руски ли ва) щот той не е от бетон ма не съ види , жълтурите например още ме моят да видят в морето, щот той не пада нали е краварски

Единствения шанс да извържи 100 кг тротил е, ако последният не гръмне.

Някога и ние строяхме бетонни кораби във Варна. Да, строяхме КОРАБИ, и ги продавахме.... А сега???

Ми доколкото си спомням, още в самото начало на прехода комунистическите и мутренските собственици на корабостроителниците решиха, че нямат пари за подобаващи заплати за високо търсените тесни специалисти. И те хората, подгонени от сметки, глад и унижение, си хванаха шапките и заминаха по на запад, където вероятно и до днес работят за доста прилични пари. Та нека не обвиняваме демокрацията за разсипията и недалновидността на бюрократичните мижитурки.

Имаше един боклук министър председател КОСТОВ, който утрепа завода и всички поръчки се прехвърлиха в Румъния.

Правителството на Костов е сформирано на 21 май 1997 г. и е разпуснато на 24 юли 2001 г. Варненската Корабостроителница е приватизирана по-късно.

Точно така 1997 започнаха да се чудят боклуците от СДС и БСП, как да обяснбят на хората че е на загуба и 2000 година сделката бе финализирана. Алексадър Божков много пъти обясняваше как потъва предприятието.

И в момента правим кораби, тъпако.

Глипака си ти. Кораби не правим от 2000 година. Правим ремонти на кораби и произвеждаме част от нещата за яхти. Акоп не вярвяш ела в Варна и слез под моста да видиш къде беше завода и на какво е запреличал сега след боклуците Божков и Костов.

Супер новина от Рассия. Безаналогова! А какво търси в раздел IT еби му майката. Гогов се е чудил каква високотехнологична прастатия от Русия да изпраска.

да почнат да ги дялат с чукове и секачи от скали...

Важното е да е евтинко. А че са плаващи ковчези (бетонни) - голяма работа. Че щели бързо да се износват и потъват - това кремълското джудже не го интересува - важното е робите да си въобразяват, че са номер 1.

Само не виждам какво е смешното или лошото? Евтина и доказана технология. Съвсем практично решение! Всеки преценява рисковете при избор на производство. Учудва ме колко хора по света не си дават сметка колко алтернативи има въобще в строителството! Има уникални енергоспестяващи и екологични технологии, за които масово не сме и чували, а в Русия и Украйна гледам, че стават доста популярни.

Само малко потъват. Не случайно са се отказали от тях

Съветвам Ви да прочетете/изгледате повече по темата, за да разберете всички ползи на технологията. Отказали са се по ред причини, но това не значи, че в определен момент от историята не може отново дадена технология да бъде актуална. Неслучайно най-успелите (почти честно) забогатели хора са успели с нестандартни за времето си идеи.

Идеални са за създаване на рифове. Дори няма нужда да го потапяш, той сам си потъва....... Морските обитатели ще луднат по тази иновация.......

Следват бетонни танкове. С тях успехът при евентуални бойни действия е гарантиран, все пак и бункерите се правят от бетон, така че екипажът на циментовия танк ще бъде добре защитен. С напредването на технологията очаквам руснаците да започнат да произвеждат и циментови стелт самолети. Просто си представям изненадата на краварите — гледат на радара някакво парче бетон със светлосив оттенък, практически неразличим от облак, се движи срещу тях, решават че е грешка в инструментите и свиват рамене, обаче изведнъж хоп! циментовият Су атакува и оставя противника в положение на пълна изненада. Струва ми се, че е разумно и новата руска космическа станция да бъде направена от цимент.

Не следват. Правени са - от АМЕРИКАНЦИ, БРИТАНЦИ (модификации не Sherman и Steuart) и от ГЕРМАНЦИ (Sturmgeschütz III и Panzer IVs.) по време на Втората световна. И в двата случая експериментите са признати за неуспешни и разработките - изоставени. Обаче са виновни руснаците, Путин, Петров и Боширов... Аман от тъпи тролове!

Това със стоте кила тротил да не е притурка от автора .... насочен взрив от сто кила тротил ще ти направи кораба на пясък чакъл и цимент и кой ти е казал че това ще се ползва за война?

И бетонната шлеп също! Гогов е известен с тъпотиите, които пише. Неграмотно!

с плочки, ще са вечни...

Вечни като простотията ъхъм...

Навсякъде се строят кораби и от бетон, никога не е спирано, включително в Русия. В България до спирането на промишлеността също, а след това единични бройки като нечии хоби проекти. Материалът си има предимствата и недостатъците и се ползва при нужда.

Това е друго ! Западът като ги построи - куул. Но Русия - не, не може, много е лошо и назадничево ! :)

статията е написана така сякаш само Русия може да ги строи, сигурно обаче е че ако те ги направят ще е некачествено и в най-добрия случай назадничаво

_stankow

Подценявате Русия като корабостроителна държава. Все пак тя има 40 ледоразбивача, от които половината - атомни. Има 33 атомни подводници, от които 19 - с балистични или крилати ракети. И има също плаваща атомна електроцентрала. Това не е изостанала страна, не позволявайте да ви заблуждават !

Имам спомени че и под Аспаруховия мост правеха такива шлепове по време на соца!

Само подробности за конструкцията на стените на корабите не са ясни, защото якостните показатели и теглото на бетон и желязо са доста различни. А това със стоте килограма тротил ще го повярвам, когато го каже специалист по взривовете, а не преписвач на статии.

руското дървено желязо е най-дървеното желязо