Русия строи кораби от... бетон | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Русия строи кораби от... бетон 2
Снимка: aftershock.news

Русия строи кораби от... бетон

Технологията е датира от началото на миналия век

| Редактор: Стоян Гогов 83 30487

Корабостроителница в Русия започна да произвежда кораби от бетон. Макар фразата "бетонен кораб" да звучи като "дървено желязо", то подобна технология наистина съществува и датира от годините на Първата световна война.

Преди 100 години САЩ, Великобритания, Холандия, Франция, Норвегия, Швеция, Италия и Германия започват да изливат бетон в калъпи, за да направят евтини лодки, тъй като висококачествената корабна стомана е твърде скъпа.

Бетонът осигурява и по-добра защита от вражеска артилерия и подводни мини. Например бетонна шлеп може да издържи експлозия от 100 килограма тротил директно залепен на дъното му. Стоманените конструкции не могат да се похвалят с такава здравина.

Снимка: aftershock.news

Общо над 1000 железобетонни кораба са построени в началото на 20 век. Средният такъв кораб е с водоизместимост 6000 тона. Всички те са основно шлепове, фериботи, баржи, влекачи.

Корабостроителница, разположена в руското село Белокаменка, е възродила 100-годишната технология по направата на бетонни кораби.

Руснаците планират да ползват бетонни баржи за целите на развитието на газови находища в района на Баренцово море и Арктика. Евтините и бързи за производство кораби ще ускорят икономическата експанзия в района.

Макар бетонните кораби да могат да плават, то преди 100 години технологията е изоставена. Една от причините е свързана с факта, че от постоянното взаимодействие с водата бетонът се износва по-бързо. Това увеличава рисковете от корабокрушение.

Русия строи кораби от... бетон 2

Русия строи кораби от... бетон

Технологията е датира от началото на миналия век

| Редактор : Стоян Гогов 83 30487 Снимка: aftershock.news

Корабостроителница в Русия започна да произвежда кораби от бетон. Макар фразата "бетонен кораб" да звучи като "дървено желязо", то подобна технология наистина съществува и датира от годините на Първата световна война.

Преди 100 години САЩ, Великобритания, Холандия, Франция, Норвегия, Швеция, Италия и Германия започват да изливат бетон в калъпи, за да направят евтини лодки, тъй като висококачествената корабна стомана е твърде скъпа.

Бетонът осигурява и по-добра защита от вражеска артилерия и подводни мини. Например бетонна шлеп може да издържи експлозия от 100 килограма тротил директно залепен на дъното му. Стоманените конструкции не могат да се похвалят с такава здравина.

Снимка: aftershock.news

Общо над 1000 железобетонни кораба са построени в началото на 20 век. Средният такъв кораб е с водоизместимост 6000 тона. Всички те са основно шлепове, фериботи, баржи, влекачи.

Корабостроителница, разположена в руското село Белокаменка, е възродила 100-годишната технология по направата на бетонни кораби.

Руснаците планират да ползват бетонни баржи за целите на развитието на газови находища в района на Баренцово море и Арктика. Евтините и бързи за производство кораби ще ускорят икономическата експанзия в района.

Макар бетонните кораби да могат да плават, то преди 100 години технологията е изоставена. Една от причините е свързана с факта, че от постоянното взаимодействие с водата бетонът се износва по-бързо. Това увеличава рисковете от корабокрушение.