Учени от Оксфорд превръщат въглеродния диоксид в гориво за самолети
Досега обаче е произведено много малко количество от него
Обратно в новинатаКоментари - Учени от Оксфорд превръщат въглеродния диоксид в гориво за самолети | IT.dir.bg
Коментари
Летището в Мюнхен от 3 години произвежда керосин от въздух. Допълнително целия автопарк е на водородмо гориво от същата централа.
Както отбелязват няколко души по-долу, това не е нещо революционно като идея, макар че е добре дошло да има различни методи за добиването и оползотворяването. Интересно ми е каква е връзката на стария съветски самолет, при това боен със статията. Да бяха сложили който и да е нормален реактивен самолет, ама сигурно е писано от жена ...
Е и? Пича е американец с китайски произход. Какъв е проблема точно? Знанията ги е натрупал в Америка, не в Китай.
В този ред на мисли, какво стана с нашия човек, който беше открил как бензиновите двигатели да работят с вода?
Това откритие природата го е направила отдавна. Не е ли по лесно да колко дървета употребяват въглероден двуокис произведен при полета на самолет. И просто авио и автомобилните производите да бъдат притиснати да засаждат съответният брой дървета за автомобил и самолет. Могат да се включат и водораслите в моретата и океаните.
Няма никакъв проблем да превърнеш което си щеш в което си искаш. Номера е да имаш енергия за целта. Тази дописка е колосална глупотевина!
Ми не, няма такъв човек. Ужасяващо е, че 5000 години след Омир все още има необразовани идиоти които вярват в чудеса.
Въпросът е кой ще плаща за "превръщането". Подобни статии, в уважаващи себе си медии, завърпшват с "ПОвече за откритието можете да прочетет в оригиналната публикация:линк".
Чичковци, я ми разкажете пак за страхотното образование което сте получавали някога :))) Нация от идиоти, на които ако им кажеш че олово се превръща в злато още от преди 70 години сигурно ще получат инсулт :))) Е, малко трябва ядрен реактор да си имате.
Редактор : Катя Димитрова ... Простете, тази семпла женица. която не познавам, има ли завършено основно образование? Там някъде се учи неорганичната химия, която е доста забавна и основнополагаща дисциплина в образованието.
Може да няма толкова свободна земя на земята. За всяка кола ще трябват по 5 декара гора, ако гората произвежда по 200 кила дървесина на декар всяка година, а колата изминава по 10000 километра за същото време. В Бг има няколко милиона коли, нека са 5, по 5 декара е 25 000 000 декара или 25000 кв км - една четвърт от територията ни трябва да е гори за гориво на коли. В развитите страни ще трябва всичко да е гора. Самолет с разход 500 л/100 и прелетени 5000 км на ден ще ползва повече от квадратен километър гора на ден или годишния му разход отива на 500 кв км.
Е, са си еба мамата! След някой месе ще трябва да произвеждаме въглероден двуокис и да пръскаме с него дръвчетата.
Това германците го направиха преди поне две години. Тогава даже един размахваше по телевизията едно бурканче пред танте Меркел. Явно досега не са успели да създадят евтина технология, за да не струва горивото по 3 евро литъра още при производителя.
Простете, че ще подтвърдя това която са написали ама вие идиот ли сте? Да предположим че разградим чудодейно водата ама вие водород ли ще вкарате в цилиндрите? Около 5000 градуса му е температурата на "изгаряне".
Винаги съм се чудил защо тролските екскременти сте толкова прости и си мислите че можете да лъжете на едро без да ви хванат. Нито е американец, нито е учил в САЩ. Всичките си знания е натрупал точно в Китай. Ето какво пише на собствената му страница в Оксфорд: Education September 1990 - August 1993 Lanzhou Institute of Chemical Physics, Chinese Academy of Sciences. D.Phil: Preparation, Characterisation and Catalytic Performance of Silico-Aluminophosphate Molecular Sieves and Their Supported Palladium Catalysts. September 1987 - August 1990 Lanzhou Institute of Chemical Physics, Chinese Academy of Sciences. Post-graduate: Study on the Deactivation Mechanism of Supported Noble Metal Catalyst by Sulfur Poisoning and Regeneration Methods September 1983 - July 1987 Northwest University, China. B.A. Hons., in Chemistry.
да прочета индийско име и фамилия, или поне пакистанско - а то - азиатец. Няма лошо, браво за положения труд, дано се окаже с добра себестойност, инак - просто правим "псевдонаука".
инак звездите нямаше да се запалят дори, камо ли да живеят по няколко милиарда години.
Първият ви "любезен" въпрос говори, че не познавате конкретния случай с "нашия човек, който беше открил как бензиновите двигатели да работят с вода" .-Към неговото "откритие" навремето отношението беше иронично, но имаше и аналитични коментари като "да предположим че ..." и т.н.
Ама новина - чудо. Английски китаец открил... метода на Торп-Фишер. А аз да го знам от училище... срамота. Единствен проблем - вложената в синтеза енергия е поне 10 пъти повече от енергията на полученото гориво.... както разбра вермахта по време на ВСВ.
Ти за водороден двигател не си ли чувал? Потърси, например, "Водороден двигател: принцип на работа и устройство". В цилиндрите не изгаря бензин, газ или дизелово гориво, а смес от въздух и водород.
Нашият екип направи необичайно научно откритие. Вместо да приготовляваме яйцата варени в гореща вода, измислихме начин да ги приготовляваме като ги счупваме в нагорещен плосък съд на дъното на който има олио и след няколко минути ги изваждаме. Става бързо и вкусно. За разлика от оксфордските учени, ние не виждаме пречка огромни количества яйца да се приготовляват по революционния метод открит от нашия екип.
Ех, неграмотковци, все не ви се получава, така е като не сте внимавали в час първите 4-5 години. Сега за всичко е късно. Ако ще е диоксид, трябва да е карбонен, ако ще е въглероден, трябва да е двуокис. Няма да го запомните, затова го препишете 10 пъти. На ръка!
Не, въглероден оксид го кръстиха. Тъпо, но така е в територията. А окислява дали замениха с оксидира, и ако е така, какво става с оксидираните повърхности (на метали)? Глупостта пирува.
Преди години ми попадна някаква медийна статия, посветена на този българин в чужбина, която ни съобщаваше, че бил починал при странни обстоятелства. Намекваха, че има голяма вероятност да е бил убит по поръчка на петролното лоби, защото революционната му технология щяла да им вземе бизнеса...
Авторът на статията не е сбъркал. Въглероден диоксид или въглероден двуокис е ЕДНО И СЪЩО газообразно (при нормални) вещество. Молекулата е два атома кислород и един атом водород О=С=О. На английски се нарича "Carbon dioxide", на немски "Kohlenstoffdioxid", на руски "диоксид углерода". И в трите езика думичката "диоксид" фигурира...
Прав си, но не е виновна журналистката. Печалното е, че вече използват този термин в учебниците по химия в нашите училища.
При този водороден двигател обаче големият недостатък засега е, че горивото се получава от изкопаеми горива. Т.е. то не ги заменя, а само ги трансформира.
Добрата новина е че ще имаме прекалено много въглероден двуокис. Лошата е че на учените им трябва съвсем малко.
реакцията на Сабатие 400 градуса с малко налягане в реактор с никелов катализатор и прави метан и отделно има реакции за получаване на въглеводороди с по-дълга верига. Ама иска водород, който може да се вземе само от водата. По лесно е да се гледат растения и водорасли и да се извлича целулозата която да се разлага на захари и от тях да се правят алкохоли за гориво.