Какво стана на Изложението за потребителска електроника в Лас Вегас
Много хитри концепции и любопитни джаджи бяха разкрити от технологичните гиганти
Изложението за потребителска електроника в Лас Вегас продължава с редица зрелищни предложения на технологичните компании, а Асошиейтед прес информира кои са продуктите, събудили най-голямо любопитство.
Сгъваеми телевизори
В ерата на стрийминг услугите, достъпни през смартфони, големите телевизори вече не заемат централното място в множество дневни. Южнокорейският производител на електроника LG дава своя принос за изчезването на екраните от поглед с 65-инчов модел, който може да се навива надолу и прибира в основата с натискането на едно копче.
Дори навити, телевизорите могат да се използват за слушане на музика, а в полу-разгънато състояние показват часовник. LG съобщи, че телевизорът ще бъде пуснат в продажба по-късно тази година, но не посочи цената.
Междувременно LG, Samsung и други компании представиха телевизори с 8К резолюция или четири пъти по-голяма от резолюцията на използваните сега Full HD екрани и два пъти по-голяма от 4К екраните, до които повечето потребители още известно време няма да имат достъп. Засега използването на 8К технологията е ограничено до експериментални емисии като например излъчване на олимпийски игри.
Анализаторите вярват, че за разлика от предишни иновативни технологии като 3D телевизията, 8К форматът в крайна сметка ще успее да се наложи, макар и не повсеместно.
Samsung представи първия си 8К телевизор миналата година - моделът с 85-инчов екран струваше 15 000 долара. Вчера компанията предложи и други размери, макар и да не съобщи цените им. LG планира два 8К модела, а TCL обяви проект за 8К телевизор с вградена стрийминг технология Roku.
Нов участник с вековен опит
На изложението в Лас Вегас тази година за първи път се включи компанията за потребителски стоки Procter & Gamble, която има зад гърба си 180-годишна история. Предлагайки нагряваща се самобръсначка и четка за зъби с изкуствен интелект, компанията посочи, че трябва да вложи технологии в предметите за всекидневна употреба, за да отговори на желанията на клиентите.
Сред продуктите на Procter & Gamble е водоустойчива самобръсначка Gillette, която може да се самонагрее, както и електрическа четка за зъби Oral-B, която сигнализира, ако сте пропуснали да почистите някоя зона. Компанията представи и устройството Opte, което сканира кожата и освобождава серум, прикриващ пигментация, дължаща се на възрастта или други причини.
Макар някои от продуктите да бяха продавани при демонстрациите, цените все още не са обявени.
По-малко внимание към самоуправляващите се коли
Тази година изложението обръща по-малко внимание на самоуправляващите се автомобили спрямо миналогодишното издание въпреки продължаващото въодушевление от развитието на технологиите в сектора. Услугата за споделени пътувания Lyft миналата година пусна в Лас Вегас самоуправляващи се таксита, които вече са извършили над 30 000 платени пътувания. Daimler представи вчера самоуправляващ се камион, а Bosh и May Mobility - отделни концепции за безпилотен автобус.
Същевременно директори на Audi, Toyota, производителя на чипове Nvidia, подразделението на Google - Waymo и няколко стартъп компании обединиха усилията си да убедят обществеността, че самоуправляващите се автомобили за безопасни. Те увериха, че съвместните им усилия не са лобистка акция, а единен фронт в опит да се противодейства на общественото объркване, страхове и нереалистични очаквания от технологията за самоуправление. През последната година имаше редица случаи на катастрофи със самоуправляващи се автомобили, включително кола на Uber, която фатално блъсна пешеходец през март. Uber и Tesla, която също имаше катастрофи, обаче не се включиха в групата.
Съобщения с финес
На фона на изобилието от свързани устройства, за да накарате някого да инвестира 700 долара в някое е от тях, известна артистичност помага.
Японската Mui Lab е разработила свързан с интернет стенен панел от смокиново дърво, чрез което можете да изпращате съобщения, да проверявате времето или да контролирате други устройства в дома като лампите и термостата. При работа с панела по повърхността му се появяват светлинни букви и икони, които изчезват, когато той е неактивен.
Компанията се опитва да привнесе по-естествено усещане в домовете, посочва главният й изпълнителен директор Кадзунори Оки.