Смартфоните крепят мобилния пазар у нас | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Смартфоните крепят мобилния пазар у нас
EPA/БГНЕС

Смартфоните крепят мобилния пазар у нас

Кризата не се отразява на вкуса към иновациите - нито у нас, нито на световните пазари. Можем да кажем, че през 2012 година операторите масово се ориентираха към продажбата на смартфони.

5 302
Това коментира Владимир Ямалиев, търговски директор на Global Net Solutions. Около 60% от пазара се разпределя между два производителя, очакваме някои от легендарните марки скоро да излязат от играта, прогнозира Ямалиев. Продължава да има относително стабилни продажби на евтини телефони, но в момента смарттелефонията е най-бързо развиващият се бизнес.

Макар че има спад на потребителско доверие при всички мобилни оператори, данните от продажбите на смартфони ни карат да бъдем оптимисти. Едва 15-20% от потребителите използват всички приложения на телефона, отбелязва Ямалиев. Печелившият ход за трите мобилни оператора в България през 2013 година ще бъде комплексната услуга - телевизия, интернет, мобилна и фиксирана връзка.

Потреблението на мобилен интернет бележи очакван ръст. Заключението е, че масово родните потребители предпочитат да пестят от сметката си за мобилен телефон, но не и от класата на апарата.
“Всичко има значение - категоричен е Ямалиев - дизайнът, лесното за употреба меню, безплатните приложения като GPS и детски игри, дори привързаността към дадено лого.”

През 2013 производителите на мобилни телефони ще инвестират все повече в иновациите - макар че е трудно да се прогнозира развитието на технологиите. Операторите все повече ще се насочват към комплексните услуги - защото мобилната връзка категорично вече не е достатъчна да те задържи в бизнеса.

През 2013 година Global Net Solutions прогнозира 18% ръст в продажбата на смартфони в сравнение с 2012 година. Прогнозите са продажбите на мобилен интернет да запазят ръста си, а настоящият 30-40% дял от продажбите, дължащ се на смартфоните, вероятно ще се запази и дори можем да очакваме увеличение.
Смартфоните крепят мобилния пазар у нас

Смартфоните крепят мобилния пазар у нас

Кризата не се отразява на вкуса към иновациите - нито у нас, нито на световните пазари. Можем да кажем, че през 2012 година операторите масово се ориентираха към продажбата на смартфони.

5 302 EPA/БГНЕС
Това коментира Владимир Ямалиев, търговски директор на Global Net Solutions. Около 60% от пазара се разпределя между два производителя, очакваме някои от легендарните марки скоро да излязат от играта, прогнозира Ямалиев. Продължава да има относително стабилни продажби на евтини телефони, но в момента смарттелефонията е най-бързо развиващият се бизнес.

Макар че има спад на потребителско доверие при всички мобилни оператори, данните от продажбите на смартфони ни карат да бъдем оптимисти. Едва 15-20% от потребителите използват всички приложения на телефона, отбелязва Ямалиев. Печелившият ход за трите мобилни оператора в България през 2013 година ще бъде комплексната услуга - телевизия, интернет, мобилна и фиксирана връзка.

Потреблението на мобилен интернет бележи очакван ръст. Заключението е, че масово родните потребители предпочитат да пестят от сметката си за мобилен телефон, но не и от класата на апарата.
“Всичко има значение - категоричен е Ямалиев - дизайнът, лесното за употреба меню, безплатните приложения като GPS и детски игри, дори привързаността към дадено лого.”

През 2013 производителите на мобилни телефони ще инвестират все повече в иновациите - макар че е трудно да се прогнозира развитието на технологиите. Операторите все повече ще се насочват към комплексните услуги - защото мобилната връзка категорично вече не е достатъчна да те задържи в бизнеса.

През 2013 година Global Net Solutions прогнозира 18% ръст в продажбата на смартфони в сравнение с 2012 година. Прогнозите са продажбите на мобилен интернет да запазят ръста си, а настоящият 30-40% дял от продажбите, дължащ се на смартфоните, вероятно ще се запази и дори можем да очакваме увеличение.