Това беше декларирано от двете компании пред Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) на среща вчера, където представители на двете компании са представили данните за успешните тестове за преносимост между двете мрежи, съобщи БТА, като се позова на пресцентровете на двата оператора. Повод за срещата е взетото от КРС решение, с което регулаторът задължи мобилните оператори да се споразумеят в срок до 20 септември 2007 г. относно процедурата за осъществяване на преносимост на номерата. Действащата процедура за преносимостта на номерата, одобрена от КРС e подписана от Глобул и Вивател в началото на януари 2007 г. До момента М-тел, въпреки съществуващото законово задължение преносимостта на номерата в мобилни мрежи да е факт към 1 януари 2007 г. и наличието на действащи актове на КРС, не e предоставил свое виждане за процедурата за осъществяване на преносимостта, уточняват от Глобул. Действащата процедура, подписана от Глобул и Вивател, гарантира конфиденциалността на личните данни на потребителите и защитава правата им при пренасяне на номера, смятат в двете компании. Според Глобул, предложението на М-тел да се изработи нова процедура за преносимост на номерата, ще доведе до съществено забавяне на процеса и до сериозни санкции от страна на Европейската комисия. Вчера М-тел за първи път постави определени условия, но с тях на практика процесът се връща с година и половина назад и се блокира въвеждането на преносимостта, пише в съобщението. Според в. Дневник М-тел е обжалвал в съда решението на КРС, с което комисията реши да задължи трите мобилни оператора да подпишат до 22 септември процедура за преносимост. Жалбата е за неработещи спецификации, които КРС не е променила. От Вивател посочват, че твърденията на М-тел за възможни проблеми при реализиране на преносимостта са неоснователни и целят само забавяне на процеса за неопределено време. Това продължава да ограничава клиентите от възможността за свободен избор на мобилен оператор у нас. Процесът има опасност да се проточи и до 2009 г. Поради липсата на възможност да сменят при запазване на номерата си доставчика на мобилни услуги и да изберат най-изгодните за тях оферти, българските потребители - и особено бизнес клиентите, всъщност са най-ощетените, уточняват от Вивател. Към момента услугата е активна във всички страни на ЕС, включително и Румъния.