Xiaomi увеличи продажбите на смартфони за първи път от 2021 г. насам | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Xiaomi увеличи продажбите на смартфони за първи път от 2021 г. насам
Източник: Xiaomi

Xiaomi увеличи продажбите на смартфони за първи път от 2021 г. насам

Компанията е все по-независима от смартфоните си, защото продажбите идват и от други места, но това не попречи да се реализират 41,8 млн. продадени апарати

| Редактор: Кристиан Антонов 2 584

Китайската компания Xiaomi отчете финансовите си резултати за третото тримесечие, което за производителя на електроника приключи на 30 септември. Приходите на производителя за отчетния период възлизат на 70,9 млрд. юана (около 9,9 млрд. щ. долара), което е малко повече от очакванията на анализаторите, които предвиждаха приходи в размер на 70,5 млрд. юана. Освен това компанията отбеляза ръст в продажбите на смартфони за първи път от много време насам.

На годишна база тримесечните приходи на Xiaomi са се увеличили с 0,6%, а на тримесечна - с 5,3 процента. Компанията отчете нетна печалба в размер на 4,9 млрд. юана, която също беше по-висока от прогнозираните 4,3 млрд. юана.

Спрямо предходния тримесечен период печалбата се е увеличила с 32,8 процента. Делът на приходите от продажби на смартфони е намалял от 60,3% на 58,7% през годината, което показва намалената зависимост на компанията от този сегмент. В същото време делът на приходите от потребителска електроника и устройства за интернет на нещата се е увеличил от 27% на 29,2% през същия период.

Доставените през тримесечието смартфони възлизат на 41,8 млн. броя, което е с 4% повече от 40,2 млн. броя, доставени през третото тримесечие на миналата година.

Xiaomi постепенно се възстановява от продължителната криза, започнала преди няколко години по време на резкия спад в търсенето на смартфони и друга електроника на световния пазар.

Ситуацията се изостри от натиска на конкуренти като Huawei, Apple и OPPO, които разклатиха някогашната доминираща позиция на компанията. Неотдавнашното пускане на пазара на смартфоните Xiaomi 14 помогна за съживяване на ръста на продажбите на вътрешния пазар въпреки нестабилната икономическа ситуация.

Има все повече признаци, че световният пазар на смартфони започва постепенно да се възстановява. Както Xiaomi, така и Huawei отбелязаха значителен ръст в продажбите на смартфони в Китай до октомври, въпреки че успехът на Huawei се дължи главно на пускането на широко рекламирания смартфон Mate 60 Pro, докато флагманът Xiaomi 14 се оказа успешен.

Инвеститорите залагат, че Xiaomi ще бъде сред основните бенефициенти, когато пазарът се възстанови. Пазарната стойност на компанията се е повишила с повече от 19 млрд. щ. долара, откакто достигна най-ниската си стойност през юни, благодарение на вълнението около пускането на нови смартфони, както и на предстоящото пускане на електрически автомобили.

През първата седмица на октомври бяха продадени над 1 млн. смартфона от серията Xiaomi 14. По-рано този месец обществеността получи първия си поглед към петместния електрически седан на Xiaomi, който се очаква да бъде пуснат в продажба в Китай през първата половина на следващата година.

 

Xiaomi увеличи продажбите на смартфони за първи път от 2021 г. насам

Xiaomi увеличи продажбите на смартфони за първи път от 2021 г. насам

Компанията е все по-независима от смартфоните си, защото продажбите идват и от други места, но това не попречи да се реализират 41,8 млн. продадени апарати

| Редактор : Кристиан Антонов 2 584 Източник: Xiaomi

Китайската компания Xiaomi отчете финансовите си резултати за третото тримесечие, което за производителя на електроника приключи на 30 септември. Приходите на производителя за отчетния период възлизат на 70,9 млрд. юана (около 9,9 млрд. щ. долара), което е малко повече от очакванията на анализаторите, които предвиждаха приходи в размер на 70,5 млрд. юана. Освен това компанията отбеляза ръст в продажбите на смартфони за първи път от много време насам.

На годишна база тримесечните приходи на Xiaomi са се увеличили с 0,6%, а на тримесечна - с 5,3 процента. Компанията отчете нетна печалба в размер на 4,9 млрд. юана, която също беше по-висока от прогнозираните 4,3 млрд. юана.

Спрямо предходния тримесечен период печалбата се е увеличила с 32,8 процента. Делът на приходите от продажби на смартфони е намалял от 60,3% на 58,7% през годината, което показва намалената зависимост на компанията от този сегмент. В същото време делът на приходите от потребителска електроника и устройства за интернет на нещата се е увеличил от 27% на 29,2% през същия период.

Доставените през тримесечието смартфони възлизат на 41,8 млн. броя, което е с 4% повече от 40,2 млн. броя, доставени през третото тримесечие на миналата година.

Xiaomi постепенно се възстановява от продължителната криза, започнала преди няколко години по време на резкия спад в търсенето на смартфони и друга електроника на световния пазар.

Ситуацията се изостри от натиска на конкуренти като Huawei, Apple и OPPO, които разклатиха някогашната доминираща позиция на компанията. Неотдавнашното пускане на пазара на смартфоните Xiaomi 14 помогна за съживяване на ръста на продажбите на вътрешния пазар въпреки нестабилната икономическа ситуация.

Има все повече признаци, че световният пазар на смартфони започва постепенно да се възстановява. Както Xiaomi, така и Huawei отбелязаха значителен ръст в продажбите на смартфони в Китай до октомври, въпреки че успехът на Huawei се дължи главно на пускането на широко рекламирания смартфон Mate 60 Pro, докато флагманът Xiaomi 14 се оказа успешен.

Инвеститорите залагат, че Xiaomi ще бъде сред основните бенефициенти, когато пазарът се възстанови. Пазарната стойност на компанията се е повишила с повече от 19 млрд. щ. долара, откакто достигна най-ниската си стойност през юни, благодарение на вълнението около пускането на нови смартфони, както и на предстоящото пускане на електрически автомобили.

През първата седмица на октомври бяха продадени над 1 млн. смартфона от серията Xiaomi 14. По-рано този месец обществеността получи първия си поглед към петместния електрически седан на Xiaomi, който се очаква да бъде пуснат в продажба в Китай през първата половина на следващата година.