Учени откриха ”гробище на комети” | IT.dir.bg

БГНЕС

Учени откриха ”гробище на комети”

Колумбийски астрономи съобщиха за откриването на "гробище на комети" в Главния астероиден пояс между Марс и Юпитер, някои от които могат да "възкръснат", благодарение на Слънцето, съобщава Франс прес.

"Открихме истинско гробище на комети, заяви Игнасио Ферин от университета на Антиокия в колумбийския град Меделин.

Кометите, съставени от прах и лед, са едни от най-малките космически обекти в Слънчевата система. Когато те се приближат до нашата звезда, топлината е толкова силна, че те изхвърлят газове и остават след себе си опашка от прах, в която се отразява светлината на Слънцето.

Повечето от наблюдаваните комети имат твърде елиптични орбити и това ги кара рядко да се приближават до Слънцето. Някои обаче имат по-чести появявания, като най-известната от този вид е Халеевата комета, която периодично се завръща на всеки 76 години.

Учените са на мнение, че две са възможните месторождения на кометите - Пояса на Кайпер който се намира отвъд Нептун и Облака на Оорт който е ситуиран отвъд Плутон, на много голямо разстояние от Слънцето.

Но астрономите откриха през последното десетилетие най-малко 12 активни комети, идващи от трети регион от Слънчевата система. Става дума за Главния астероиден пояс между Марс и Юпитер. Именно тук концентрирал изследванията си екипът на Игнасио Ферин.

"Ние открихме, че в този пояс някои от астероидите на са мъртви скали, а спящи комети, които могат да се върнат към живот, ако енергията им, получавана от Слънцето, се увеличи с няколко процента".

"Тези космически тела са комети-Лазар, който както е казано в Библията, се върнал към живот от мъртвите. Те са били в хибернация в продължение на хиляди, дори на милиони години", твърди Ферин.

Когато преминат сравнително близо до Юпитер, най-голямата планета в Слънчевата система, кометите претърпяват въздействия, които променят орбитите им. Това може да намали разстоянието между кометата и Слънцето, а това води до нейното "пробуждане".

20 271 БГНЕС