Деветата планета e ”открадната” екзопланета? | IT.dir.bg

NASA/JPL

Деветата планета e ”открадната” екзопланета?

Спекулациите относно откритата чрез математически модел деветата планета продължават. Според учените тя може да е открадната от Слънцето екзопланета.

Възможно е нашата Слънчева система да е подслонила “чуждоземно” небесно тяло, пише изданието New Scientist, цитирано от Фокус.

Предполагаемата девета планета, която обитава покрайнините на Слънчевата система може да е открадната от минаваща наблизо звезда.

Влияе ли девета планета на Земята >> >> >>

През януари Константин Батигин и Майкъл Браун съобщиха, че са открили доказателства за съществуването на невиждана планета с маса, равняваща се на 10 земни маси, която се намира на ръба на системата.

Други астрономи изказаха предположения за това как т.нар. девета планета може да се е придвижила от вътрешната към външната част на Слънчевата система.

Един екип обаче предполага обратното - небесното тяло е било взето от близка звезда.

Идеята не е лишена от основания.

"Слънцето е родено в голям куп от 1000 или може би дори 10000 звезди", казва Александър Мустил от Обсерваторията “Лунд” в Швеция. В толкова плътен куп Слънцето би имало близки взаимодействия с други звезди.

За да тестват хипотезата си, Мустил и колегите му са направили симулации на взаимодействия между слънчевата система и преминаващи покрай нея планетарни системи.

Екипът е установил, че ако такава система има планета с широка орбита, вероятността тя да бъде уловена от Слънцето е около 50 процента.

Симулациите са давали резултат, само ако планетата е точно като планета Девет. Според Мустил вероятността деветата планета да е екзопланета е между 0.1 и 2 процента.

Научете повече за новата девета планета в Слънчевата система >> >> >>

1 121 NASA/JPL

Влияе ли девета планета на Земята >> >> >>

Идеята не е лишена от основания.

Научете повече за новата девета планета в Слънчевата система >> >> >>