Бури от разтопен метал - на планета без звезда | IT.dir.bg

NASA

Бури от разтопен метал - на планета без звезда

Бури от разтопен метал вилнеят на самотна планета без звезда.

Промени в яркостта на изоставена в Космоса планета може да са причинени от облаци от разтопен метал, които преминават над повърхността й, пише сп. New Scientist, цитирано от Фокус.

Планетата без звезда, обозначена като PSO J318.5-22, е открита през 2013 година с инструмента Pan-Starrs на Института по астрономия на Хавайския университет.

Eкзопланета PSO J318.5-22, се намира само на 80 светлинни години от Земята, а според учените възрастта ѝ е едва 12 милиона години.

Тя е приблизително осем пъти по-голяма от Юпитер.

Вероятно се е образувала около звезда, но вследствие на гравитационни взаимодействия с други планети е била изхвърлена от орбитата й. Това прави проучването на небесното тяло по-лесно в сравнение с наблюдението на скриваните в блясъка на звездите си планети.

Нови образувания на Юпитер >> >> >>

Екип под ръководството на Бет Билър от Единбургския университет във Великобритания е измерил яркостта на планетата и е открил, че тя варира с до десет процента в рамките на само няколко часа. Обяснението, посочват учените, вероятно се крие в климатичния й модел.

Може да се окаже, че учени за първи път наблюдават климата на извънслънчева планета.

Изследователите от Единбург допускат, че условията на самотната планета наподобяват Голямото червено петно - гигантски ураган на Юпитер, който е няколко пъти по-голям от Земята.

Голямото червено петно на Юпитер се смалява >> >> >>

За разлика от Юпитер, който се е охладил по време на дългия живот на нашата Слънчева система, PSO J318.5-22 се отличава с повърхностна температура от около 1100 келвина (826 градуса по Целзий).

Температурата се поддържа от вътрешен топлинен източник. Тези параметри предполагат, че облаците на планетата се състоят от разтопени, съдържащи течност метали.

На този фон Венера изглежда като приятно място”, казва Билър.

Открита е подобна на Земята планета >> >> >>

Бури от разтопен метал - на планета без звезда

Бури от разтопен метал вилнеят на самотна планета без звезда.

13 374 NASA

Тя е приблизително осем пъти по-голяма от Юпитер.

Нови образувания на Юпитер >> >> >>

Голямото червено петно на Юпитер се смалява >> >> >>

На този фон Венера изглежда като приятно място”, казва Билър.

Открита е подобна на Земята планета >> >> >>